منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 46
:: بازدید هفته : 62
:: بازدید ماه : 1699
:: بازدید سال : 3970
:: بازدید کلی : 63249
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

سامانه های موشکی MK۴۱/ زمزمه های آغاز جنگ سرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا بی آنکه مدرکی برای اثبات ادعا‌های خود ارائه کند ، روسیه را به نقض پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد متهم می کند .

واشنگتن، ژوییه گذشته مسکو را به نقض این پیمان که سال 1987 امضا شد، متهم کرد. مقامات روسیه از آمریکا مدارک و شواهدی برای اثبات ادعای خود درخواست کردند. رز گوته‌مولر معاون وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن مجموعه‌ای از تدابیر برای وادار کردن روسیه به رعایت این پیمان در اختیار دارد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطر نشان کرد: نکته‌ی قابل توجه این است که آمریکا با این تهدیدها، نمی تواند جوهر ادعاهای خود را به طور مشخص بیان کند و مصرانه از اثبات این اتهامات طفره می رود. آمریکا پاسخ‌های راضی کننده‌ای به  ادعاهای مستدل و کاملا ملموسی که ما در پاسخ به آنها بیان کردیم، نمی دهد.

مسکو خاطر نشان می کند که ادعاهایش در مورد موشک‌های هدایت شونده است که آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی خود استفاده می کند و ویژگی‌های آنها مشابه ویژگی‌های موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد است.

سامانه موشکی

ادعاهای روسیه همچنین در مورد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است که بی تردید تحت تعریف موشک‌های کروز قرار می گیرند که در پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد آمده است. مسکو در نهایت ادعاهایی را در مورد قصد آمریکا برای استقرار نسخه زمینی سامانه دریایی ام کی-41 در لهستان و رومانی که می تواند موشک‌های کروز میان‌برد شلیک کند، مطرح کرده است.

سامانه موشکی MK 41

به گزارش ریانووستی از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: ما همچنان معتقدیم که تهدید، بهترین راه برای حل مشکلاتی که ممکن است از اجرای این پیمان بروز کند، نیست. موضع ما این است و طرف آمریکایی را هم به اتخاذ چنین موضعی دعوت می کنیم.

پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد سال 1987 در دوران گرمی روابط آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، توسط رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا و میخاییل گورباچف دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی امضا شد.

بر اساس این سند که از سال 1988 به اجرا گذاشته شد، روسیه و آمریکا متعهد می شوند موشک‌های بالیستیک یا کروز زمینی میان‌برد (1000تا 5500 کیلومتر) و کوتاه برد (500 تا 1000 کیلومتر) نسازند، آزمایش یا مستقر نکنند.

طرف‌ها همچنین متعهد شدند ظرف سه سال همه سکوها و موشک‌های زمینی خود با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را از بین ببرند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

موقعیت استراتژیک مکران برای ایران

سواحل سوق الجیشی و اقتصادی مکران در طول تاریخ به عنوان یکی از مناطق استراتژیک، نظامی و تجاری برای ایران بوده که متاسفانه از نظر سازندگی و پیشرفت در طول سالیان متمادی عقب افتاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) دردیدارجمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخشی از فرمایشات شان دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخش‌های علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و تاکید کردند که مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزو همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 پیش ازاین امیر دریادارحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران،‌با اشاره به آخرین دستاوردها و اقدامات نیروی دریایی کشورمان، اظهارداشت: کشورما در شمال و جنوب نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مرز دریایی دارد، سواحلی که به مکران معروف است مهمترین مرز دریایی کشور ما به حساب می آید.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، کشور ما یک کشور دریایی است و باید بتوانیم از منابع خودمان در دریا بهره کافی را ببریم. سیاری با بیان اینکه بیشترین صادرات نفت ایران از راه دریا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آبادانی سواحل مکران،‌ایجاد کار و اشتغال، توسعه اشتغال و پیشرفت دریا‌محور کشور برای ما اهمیت دارد. سیاری با اشاره به اینکه دو تدبیر اصلی در همین زمینه وجود دارد، بیان داشت: توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی از برنامه‌های ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در عین حال اضافه کرد: در بحث توسعه سواحل مکران اقدامات دولت در ایجاد زیرساخت‌هایی که باید در این سواحل ایجاد شود مهم است و وزارت بهداشت، نیرو،‌کشور و وزارتخانه‌های مرتبط در سواحل مکران نقش دارند.

مَکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده‌است.دربعضی منابع اروپایی قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ از ایالت مکران نام برده شده است. در دوره های مختلف تاریخی این منطقه خودمختار و تحت اداره خوانین محلی بوده است که گاهی خود را رعایای دولت ایران می‌نامیدند. انگلیس در قرن هیجده این منطقه را جزو هند و مستعمره خود نمود.

امروزه در هند و در پاکستان شهرهایی بنام مکران وجود دارد. مکران در دوره های مختلف تاریخی بخشی از قلمرو ایران بوده است. مکران در نوشته‌های مسالک و ممالک و التقویم اقلیم دوم و از کرمان تا رود مهران (ایندوس) نامیده شده است.

در بعضی اسناد و نقشه‌های تاریخی اروپایی و بعضی نوشته‌های عربی دریای عرب امروزی نیز بحر مکران بیان شده است. کوه‌های خشک و بایر کرانه‌های مکران از دید جغرافیای طبیعی دنباله کویر است، که تا آنجا گسترش یافته. گویا در سده‌های میانه این سرزمین از آنچه اکنون دیده می‌شود، حاصلخیزتر بوده ولی هیچگاه از دید دارایی ؛ دارای اهمیت نبوده‌است.

جغرافی‌نویسان پیشین اسامی بسیاری از شهرهای مکران را در کتاب‌های خود ثبت نموده‌اند ولی هیچکدام به طور گسترده از آن شهرها یاد نکرده‌اند. مهمترین درآمد مکران از نیشکر و یک گونه شکر سفید موسوم به پانیذ بوده‌است که از آنجا به سرزمین‌های مجاور صادر می‌گردیده.

مکران تقریباً شامل تمام بلوچستان ایران و پاکستان و بخشی از استان هرمزگان فعلی می شده است بلوچستان در کتیبه‌های میخی داریوش هخامنشی در بیستون و تخت جمشید، «ماکا» یا ماکه  چهاردهم بوده است. در زمان ساسانیان کوسون می‌گفتند.

در پایان باید گفت که سواحل سوق الجیشی و اقتصادی مکران در طول تاریخ به عنوان یکی از مناطق استراتژیک، نظامی و تجاری برای ایران بوده که متاسفانه از نظر سازندگی و پیشرفت در طول سالیان متمادی عقب افتاده است که عمران و آباد سازی آن در گروه توجه دولت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

انتشار اسامی هیئت آمریکایی برای دیدار با هیئت ایرانی

وزارت خارجه آمریکا برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان دو کشور، پیش از آغاز نشست ایران و گروه ۵+۱، دیدار می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه  آمریکا و هیئت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه ، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، همچون گذشته سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

 دیدار نمایندگان ایران و آمریکا، 24 و 25 آذرماه (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات  کنونی میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است، «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هم در بخش‌ هایی از آن حضور یابد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان)  26 آذرماه (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو در سوئیس  برگزار می‌شود.

این نخستین دور مذاکرات هسته‌ ای، پس از تمدید هفت ماهه آن  است.

بر اساس توافق موقت پارسال در همین شهر، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، سبب شد، گفت‌ و گوها تا نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

فهرست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌ کننده در این دور از مذاکرات که این بار در مقایسه با  دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

- «وندی شرمن» قائم مقام موقت وزارت خارجه

- «رابرت مالی» مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

- «جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

- «پائول اروین» مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

- «نوول های‌اسمیث» معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

- «کوین ویل» مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

- «فلیسیا سویندلز» مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

- «جولیا یاکوبی» دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

عربستان به خطای راهبردی خود ادامه می دهد

وزیرنفت عربستان رد نظر فعالان بازار مبنی بر لزوم کاهش تولید نفت عربستان در پی سقوط جهانی بهای نفت گفت: دلیلی ندارد که کشورش تولید نفت خود را کاهش دهد.

علی النعیمی که در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در پرو سخن می گفت با رد نظر فعالان بازار مبنی بر لزوم کاهش تولید نفت عربستان در پی سقوط جهانی بهای نفت گفت: ما این ماه بین  نه میلیون و 600 هزار بشکه  تا نه میلیون  و 700 هزار بشکه نفت خام تولید کردیم و  این میزان تغییر نخواهد کرد مگر آنکه مشتریان دیگری بیایند و بگویند که نفت بیشتری می خواهند!

وی مدعی شد بازار را باید رها کرد تا بدون مداخله عربستان خود را متعادل کند. اظهارات النعیمی در حالی بیان شد که قیمت نفت روز گذشته به پایین ترین میزان خود از سال ٢٠٠٩ تاکنون سقوط کرد.

طوریکه هر بشکه نفت خام سبک آمریکا ، با 2 دلار و 14 سنت کاهش نسبت به روز قبل خود 57 دلار و 81 سنت معامله شد. در پی اظهارات وزیر نفت عربستان ، امیر عبدالهیان معاون عربی - آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان همراهی نکردن عربستان در جلوگیری از کاهش قیمت نفت را با روح حاکم بر گفتگوهای دیپلماتیک تهران و ریاض در تعارض جدی دانست.

آقای امیرعبداللهیان سیاست ، اقتصاد و امنیت را سه مقوله بهم پیوسته در دنیای معاصر دانست و گفت: مبارزه با تروریسم و داعش که این روزها با تأخیر اما به درستی مورد توجه عربستان و برخی کشورهای منطقه قرار گرفته است بدون توجه به مذاکرات دیپلماتیک و تبعات ناشی از کاهش قیمت نفت بر وضع منطقه خطای راهبردی جدیدی است که همه منطقه از آن ضرر خواهند کرد و فقط بیگانگان از آن سود می برند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

دیدار هیات‌های ایرانی وآمریکایی ۲روز قبل از مذاکرات

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان ایران و آمریکا، پیش از آغاز نشست ایران و ۶ کشور، دیدار می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کنند.
 دیدار هیئت های آمریکایی و ایرانی دو روز قبل از مذاکرات
بر اساس اطلاعیه منتشر شده، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، مانند ادوار پیشین سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا، روزهای 24 و 25 آذر (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات، هم در بخش‌هایی از آن حضور یابد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز 26 آذر (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو برگزار می‌شود. این اولین دور از مذاکرات هسته‌ای، پس از تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها است. بر اساس توافق موقتی که پارسال در همین شهر به دست آمده بود، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، موجب شد گفت‌وگوها تا روز نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

لیست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در این دور از مذاکرات، که این بار نسبت به دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

وندی شرمن، قائم مقام موقت وزارت خارجه

رابرت مالی، مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

جیمز تیمبی، مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

پائول اروین، مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

نوول های‌اسمیث، معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

کوین ویل، مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

فلیسیا سویندلز، مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

جولیا یاکوبی، دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

نگاهی به قابلیت های پهپادی نیروهای مسلح ایران

کسب اطلاعات و درک شرایط ژئوپلتیکی و نحوه موضع‌گیری نیروهای دشمن در محورهای عملیاتی از دیرباز به‌عنوان مسئله‌ای تعیین‌کننده در منازعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه کارشناسان مسائل نظامی استراتژیک بوده، که در گذشته این فرآیند طی عملیات‌های مستقیم ا


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

لوفت‌هانزا به ایران می آید

شرکت‌ هواپیمایی لوفت‌ هانزا درخواستی برای اورهال کردن قطعات هواپیمای ایرانی داده است و در عین حال قرار است از اواخر ژانویه ۵ خط پروازی مستقیم بین ایران و آلمان برقرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفیر ایران در آلمان گفت : شرکت هواپیمایی لوفت هانزا  چندی پیش در  نامه‌ای برای اورهال کردن over hall هواپیماهای ایرانی اعلام آمادگی کرده بود .
 

ماجدی افزود: همچنین قرار است، خط پرواز مستقیم بین ایران و سه شهر آلمان راه اندازی شود و یک شرکت آلمانی از اواخر ژانویه ۵ پرواز مستقیم به ایران را آغاز خواهد کرد.

دو پرواز مستقیم بین تهران - برلین، دو پرواز بین تهران - دوسلدورف و نخستین بار خط مستقیم پروازی بین دوسلدورف - مشهد  به زودی راه‌اندازی می شود .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

آنچه یک شبه به دست آمده بود، رفت

اینفوگرافی حضور داعش در عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش، نیمی از مناطقی را که در ژوئن ۲۰۱۴ در حمله‌ ای ناگهانی به عراق به اشغال درآورده بود، اکنون در حملات تهاجمی ارتش عراق، از دست می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، برای سازمان تروریستی داعش جز نیمی از مناطقی که در تاریخ ژوئن 2014 م در عراق به اشغال در آورده بود چیز دیگری نمانده است. این دستاورد مهم پس از پیروزی های مداومی است که نیروهای امنیتی عراق در جبهه های مختلف به دست آورده اند.

در حال حاضر، پراکندگی جغرافیایی گروه تروریستی داعش در عراق پس از عملیات مهمی چون آمرلی و جرف الصخر توسط ارتش عراق و با همکاری نیروهای مردمی  به شرح زیر است:

استان صلاح الدین
نیروهای امنیتی عراق،‌ داعش رادر مناطق همجوار دو منطقه بلد،‌الدجیل،‌الضلوعیه،‌سامرا ،‌جنوب تکریت و مناطق دیگری در مجاورت بیجی که به جز پالایشگاه این شهر در اشغال داعش بود نابود کردند. اما انچه که در این استان همچنان تحت اشغال داعش باقی مانده به نقل از نیروهای امنیتی عراق شهر تکریت  منطقه الدور و منطقه العلم شرقاط است.

استان کرکوک
داعش در مناطق هم مرز با استان صلاح الدین  و مشخصا منطقه الحویجه تا ناحیه داقوق حضور دارد.

استان دیالی
در این استان جز مناطق کمی در شمال شرق دیالی به خصوص بعد از پیروزی نیروهای ارتش و مردم در نواحی السعدیه و جلولا و همچنین ادامه پیش روی های ارتش در تمامی مناطق دیالی چیز دیگری تحت اشغال داعش نمانده است.

استان الانبار
نیروهای ارتش عراق وارد یک نبرد سرنوشت ساز با داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار که داعش در بخش هایی از آن،‌ تمامی شهر فلوجه،‌ بخش هایی از هیت، وراوه، عانه، روستاهای الوس و القائم حضور دارد، شده اند. این در حالی است که مناطقی همچون الرزازه،‌ الابار،‌ المجر و بروانه توسط ارتش عراق آزاد و پاکسازی شده است.

استان نینوی
ارتش در این استان از 10 ژوئن 2014 میلادی سیطره دارد و آن را به اشغال در آورده است. عناصر داعش بنا بر گفته نیروهای امنیتی عراق و منابع محلی در موصل به عنوان مرکز استان نینوی،  تلعفر در غرب، سنجار در نزدیکی تلعفر، ربیعه در مرز عراق و سوریه و بخش هایی از دست نینوی سیره دارند.  ارتش عراق توانسته است عناصر داعش را از بخش هایی از منطقه زمار در غرب موصل و مناطقی از دشت نینوی را از اشغال این گروهک آزاد کند.
 

 

مکان داعش


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 27 آبان 1393

ظریف: امیدوارم سوم آذر روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافمان باشد

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم نتیجه هر چه که باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر انشاالله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم. دور نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و۱+۵، امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،‌ رئیس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران پس از ورود به وین در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران افزود: ما وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم. فکر می کنم همانطور که از ابتدا گفتیم در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل داشته باشد، پیشنهادهای متعددی برای اینکه اطمینان حاصل شود، برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، وجود دارد و مطرح شده است .


ظریف افزود: این پیشنهادها می تواند یک راه حل و یا راه حل های متعدد بسیار مناسبی را ارائه دهد . لذا هنوز این امکان هست در صورتی که طرف مقابل ، اراده سیاسی را برای اتخاذ تصمیم سخت برای اینکه ارائه خط قرمزهای بی معنا که برای خوشامد گروه های فشار است، کمکی نه به حل مشکل می کند و نه کمکی به عدم اشاعه.


وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما با این هدف به وین آمده ایم که انشاء الله با تلاش تا روز آخر به نتیجه مناسب که منافع مردم ایران در آن لحاظ شده باشد و حقوقشان محترم شمرده شده باشد، اگر نگرانی مشروعی هم جامعه بین المللی دارد، رفع شده باشد، به این راه حل برسیم .


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، تصریح کرد: یقین دارم مردم ایران چه کسانی که در گفته ها و نوشته هایشان از مذاکرات حمایت کردند و چه آنها که نقد می کنند، در دلشانٰ امیدشان سربلندی کشور از این مذاکرات بوده است . یقین دارم حتی منتقدین، ما را از دعای خیرشان محروم نکرده اند و امیدوارم این روش ادامه داشته باشد.


وی تصریح کرد: اطمینان می دهم اگر بتوانیم به راه حلی برسیم که منافع کشور و مردم را لحاظ کند به توافق می رسیم. اگر بر اثر زیاده خواهی طرف مقابل، راه حل به دست نیاید، دنیا متوجه شده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال راه حل، تفاهم و تعامل سازنده است و از حقوق و عزت و سربلندی کشور دست برنمی دارد.


وزیر امور خارجه گفت: آنچه برای این هفته لازم است این است که با اعتماد به نفس ، همه گروه ها و افراد کاری کنند که با نشان دادن همدلی و وحدت ملی نتیجه هر چه باشد چه توافق باشد و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر انشاالله پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم؛ توافق در صورتی که توافق امکان پذیر باشد و نشان دادن عزم ایران برای پیگیری حقوقش بر اساس اصول تعامل و همکاری و مقاومت در برابر زیاده خواهی.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 27 آبان 1393

«فارن افرز» بررسی کرد،

حسرت هسته ای عربستان در رقابت با ایران

در حالی که تهران، رقیب منطقه ای ریاض، به کسب مشروعیت بین المللی بر سر برنامه هسته ای خود نزدیک می شود، به نظر می رسد اهداف و بلندپروازی های هسته ای خود عربستان، به طور کامل متوقف و راکد شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر پایگاه اینترنتی «فارن افرز» در گزارشی به قلم سیگورد نابوئر، تحت عنوان «‌حسرت هسته ای عربستان سعودی، لزوم کمک واشنگتن به ریاض در رقابت هسته ای با ایران»‌ نوشت:‌

کاملا واضح و روشن است که تصور کنیم دولت عربستان سعودی از مشاهده شواهد موجود مبنی بر حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای میان ایران و ‌آمریکا، احساس نارضایتی و خشم کند. در واقع در حالی که ایران، رقیب منطقه ای ریاض به کسب مشروعیت بین المللی بر سر برنامه هسته ای خود نزدیک می شود، به نظر می رسد اهداف و بلندپروازی های هسته ای خود عربستان به طور کامل متوقف و راکد شده است:‌ توافقنامه هسته ای پیشنهادی آمریکا و عربستان سعودی به مدت شش سال است که به حال رکود در آمده است و این مذاکرات معوقه، تنها یکی از چندین مسئله مختلف است که در سالیان اخیر به مناسبات میان ریاض و واشنگتن خدشه وارد کرده است.

به وضوح مسئله هسته ای به ویژه به معضلی برای عربستان سعودی تبدیل شده است که می کوشد در گردونه رقابت در زمینه پیشرفت های علمی و دستاوردهای فنی و نیز کسب موقعیت و وجهه منطقه ای به هیچ وجه از ایران عقب نماند . ولی این نیز به مشکلی برای آمریکا تدیل شده است که در بحبوحه نیاز مبرم به کمکهای عربستان سعودی در حل و فصل مناقشات و بحران های کنونی در عراق ، اسرائیل و سوریه ، نمی تواند از ریاض دل بکند .

مذاکرات هسته ای آمریکا و عربستان سعودی در سال 2008 و پس از آن آغاز شد که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا، و سعود الفیصل، همتای عربستانی وی، در زمینه همکاری دوجانبه در بخش انرژی هسته ای، یادداشت تفاهم امضا کردند.

 

در آن زمان، بسیاری از ناظران تصور می کردند، دو کشور در حال تشکیل ستون تازه ای برای مشارکت و همکاری های راهبردی دیرینه هشتاد ساله خود هستند.

 

پس از آن عربستان بلافاصله اعلام کرد قصد دارد با ساخت شانزده نیروگاه هسته ای به ارزش تقریبی 112 میلیارد دلار، به دارنده بزرگ ترین برنامه هسته ای غیر نظامی در جهان تبدیل شود و برای جمعیت رو به رشد این کشور، ده ها هزار فرصت شغلی با درآمد بالا ایجاد کند.

نیروگاه هسته ای

ریاض بلندپروازی های هسته ای خود را با استناد به وابستگی این کشور به صادرات نفت و گاز توجیه کرده است  که حدود هشتاد درصد از درآمدهای ملی این کشور را تامین می کند. اگر عربستان سعودی بتواند تقاضای فزاینده خود را به انرژی از طریق انرژی هسته ای برآورده سازد، دیگر نیازی ندارد تا فروش نفت خود را در بازارهای بین المللی مهار کند .

اما قبل از آنکه عربستان بتواند از تولید نخستین وات از انرژی هسته ای خود لذت ببرد، لازم است شرکایی پیدا کند تا مایل باشند به این کشور در ساخت زیرساخت ها و تاسیسات هسته ای کمک کنند و در اوضاع کنونی به نظر نمی رسد آمریکا چندان تمایلی به ایفای این نقش داشته باشد.

 

واشنگتن اعلام کرده  است ابتدا باید با ریاض بر سر پایبندی این کشور به قانون انرژی اتمی مصوب سال 1954 به توافق برسد. 

در این قانون آمریکایی، ضوابط تجارت هسته ای مصوب و تدوین شده است، اما تلاش ها در زمینه مذاکره هسته ای با ریاض بر سر این مسئله که آیا عربستان سعودی، مشمول بند موسوم به «استاندارد  طلایی» می شود یا خیر با رکود رو به رو شده است.

 

ریاض در صورت شمول در این بند، از غنی سازی اورانیوم یا بازفرآوری پلوتونیوم، منع خواهد شد.

 

منابع آشنا به روند مذاکرات می گویند ریاض چنین استدلال کرده است که بند استاندارد طلایی، بیانگر اقدام غیر قابل قبول در پایمال کردن حقوق و حاکمیت ملی این کشور محسوب می شود و تاکید دارد پیمان ان پی تی که عربستان سعودی آن را امضا کرده است ، بر حقوق مصرح کشورها در گسترش انرژی هسته ای تاکید دارد .

به نظر می رسد کاخ سفید تا کنون از هر گونه مصالحه با ریاض در این زمینه خودداری کند. برابر گزارش رسانه ها باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در طول مذاکرات اخیر با مقامات سعودی، به طور کامل از پرداختن به این موضوع اجتناب ورزیده است.

عربستان سعودی

از طرفی اگر عربستان نتواند با واشنگتن در زمینه همکاری هسته ای به درک مشترکی برسد، به جای آن برای توسعه برنامه هسته ای خود، احتمالا به سمت یافتن شرکای دیگر از جمله فرانسه یا روسیه گرایش پیدا خواهد کرد.

 

ژانویه گذشته و در طول سفر رسمی فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، به ریاض،‌ شرکت فرانسوی آروا، بزرگ ترین شرکت هسته ای جهان، با هدف توسعه مهارت های فنی و صنعتی شرکت های محلی سعودی، با پنج شرکت این کشور یادداشت تفاهم امضا کرد.

 

افزون بر آن، سرگئی کرینکو، مدیر اجرایی روس اتم روسیه، در ماه جولای اعلام کرد، مسکو و ریاض در اواخر امسال توافقنامه ای در زمینه همکاری های هسته ای غیر نظامی امضا می کنند . اگر عربستان سعودی این توافقنامه ها را امضا کند، به شرکت های آمریکایی و شاید در سطح گسترده تر به روند مشارکت راهبردی دو کشور، آسیب های سنگین وارد شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

نویسنده سخنرانی بوش: حاکمان ایران ستودنی هستند

ایرانی ها در آستانه کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌ انگیز در مقابل آمریکا هستند. پارسال تهران با بحران مواجه بود، ولی اکنون در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دیوید فِرام، نویسنده  سخنرانی محور شرارت بوش چندی پیش مقاله‌ای با عنوان «ایران چگونه در توافق هسته‌ای سر آمریکا کلاه گذاشت» نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

باید حاکمان ایران را ستود. آن‌ها در آستانۀ کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌انگیز در برابر آمریکا هستند. حتی جالب‌ تر این است که آن‌ها فقط با بلوف این کار را کردند.

حریفان آن‌ها از مزیت‌های مادی و مهمی همچون پول، فنّاوری، قدرت نظامی، و علاوه بر این ها برخوردار بودند، اما حاکمان ایران دارای هدفی مشخص و اراده‌ای برای پیروزی بودند.

بدون این دو ویژگی، مزیت‌های مادیِ حریفان کم‌ کم ضعیف شده است.

دیوید  فرام

پارسال، حاکمان ایران با فاجعه‌ای روبرو بودند و پول رایج کشورشان سه چهارمِ ارزش خود را از دست داده بود؛ علتِ آن بیشتر تحریم‌های شدید اقتصادی‌ بود که پیش‌ نویس آن را سناتور «مارک کِرک» و سناتور «رابرت مِنندِز» در سال ۲۰۱۱ تهیه کرده بودند و اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در اوایل ۲۰۱۲ با اکراهِ بسیار آن را امضا کرده بود.

تورم روندی لجام گسیخته داشت و بیکاری رو به فزونی بود. به نظر می‌رسید که سودمند ترین متحد منطقه‌ایِ آن‌ها، یعنی بشار اسد در سوریه، محکوم به فنا بود؛ زیرا از داخل مورد حملۀ قیامی خشونت‌ بار قرار گرفته بود و از خارج در معرض تهدید اوباما مبنی بر دخالت برای برچیدن سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

اکنون آمریکا وانگلیس با بشار اسد در حال هماهنگ کردن مأموریت‌ های بمباران هستند، البته نه بر ضد او.

بخش مهمی از تحریم‌های ایران لغو شده است، واحد پول این کشور تقویت شده است، تورم فروکش کرده است، و تجارت و سرمایه‌ گذاری خارجی در حال احیا شدن است.

آمریکا مرتب مطالبات خود را درباره محدودیت برنامۀ هسته‌ای ایران کاهش داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت اوباما از خواستۀ دیرینۀ خود مبنی براین‌ که ایران باید سانتریفیوژ‌های هسته‌ ای خود را تعلیق کند، عقب‌ نشینی کرده است و در عوض فقط از تهران خواسته است، ارتباط آنها با یکدیگر را قطع کند. ظرفیت غنی‌ سازی ایران تغییری نخواهد کرد و ایران می‌تواند پیشرفتِ خود را به سوی سلاح هسته‌ای تقریباً در هر زمانی از سر بگیرد، در حالی که تنها چیزی که از دست می‌دهد، مدت زمان لازم برای اتصال دوباره لوله‌ها است.

پیشنهاد اخیری که ارائه شده آخِرین مورد از عقب‌ نشینی‌های آمریکا است. مذاکره‌ کنندگان ایرانی هر بار امتیازات ارائه‌ شده آمریکا را بی‌ارزش شمرده و بر کسب امتیازات بیشتر اصرار ورزیده‌اند؛ تا جایی که افراد در خارج از مذاکرات می‌بینند، ایرانی‌ها این امتیازات را بدست آورده‌اند.

طبق روند کنونی، هر توافق نهایی، ایران را در آستانۀ توانمندیِ ساخت سلاح‌های هسته‌ای متوقف خواهد کرد، البته این بار با این تفاوت که آمریکا حق هراقدام غیرنظامی برای جلوگیری از حرکت نهاییِ ایران در تکمیل بمب را از خود سلب کرده است.

چه دستاورد فوق‌ العاده‌ای در مذاکرات! باید آن را به عنوان یک مطلب درسی در دانشگاه‌ها تدریس کنند. حاکمان ایران به‌ راستی چطور توانستند این کار را بکنند؟

مذاکرات هسته ای

ایران در حالی وارد مذاکرات شد که چیزی برای خرید و فروش داشت. جنس فروختنی برنامۀ هسته‌ای بود؛ آن‌چه قرار بود خریداری شود روابط عادی‌ تر با آمریکا و غرب بود.

مذاکرات به این علت آغاز شد که آمریکا ابزارهای اِعمال زور قدرتمندی ضد ایران،  از تحریم‌ها  تا خرابکاری و نیروی نظامی داشت، اما حاکمان ایران همتایان خود را ارزیابی کردند ودریافتند که همتایانشان تقریباً به اندازۀ خود ایرانی‌ها مخالف به‌ کارگیری ابزارهای اِعمال زور هستند؛ "حربه‌ای که دشمنت می‌ترسد از آن استفاده کند اصلاً حربه نیست".

آمریکا پاداش‌ها یا مشوّق‌هایی نیز داشت که ارائه کند و مهم‌ ترینِ آن‌ها کاهش تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا بود.

با این حال، حتی پیش از پیشروی‌های داعش در شمال عراق، دولت اوباما به این نتیجه رسیده بود که خودش بیش از ایران به این پاداش‌ها نیاز دارد. درست همانگونه که تهدیدی که نتوانی از آن استفاده کنی اصلاً تهدید نیست، پاداشی نیز که خودت مشتاق استفاده از آن هستی دیگر چندان پاداش به شمار نمی‌آید.

نتیجۀ بدیهی: آمریکا که مذاکرات را از موضع قدرت آغاز کرد در تمام مدت مذاکرات همچون طرفِ ضعیف‌ تر عمل کرده است و آشکارا مشتاق توافق بود و ایران نیز از این اشتیاق استفاده کرد.

یک نقطۀ عطف شایان توجه در مسیر سقوط آمریکا تصمیم اتخاذ شده در ماه ژوئیه مبنی بر تمدید شش ماهۀ مذاکرات هسته‌ای بود، آن هم درست ۲۰ روز پس از آن که جان کری در مقاله‌ای در روزنامۀ واشنگتن پست هشدار داده بود، هیچ تمدیدی در کار نیست مگر این که ایران «تمایل صادقانه‌ ای به رفع نگرانی‌های مشروعِ جامعۀ جهانی نشان دهد». در عوض، ایران همچنان سرسختی نشان داد و هر طور که بود موفق به تمدید مذاکرات شد.

از آن زمان به بعد، مذاکره‌ کنندگان ایرانی متقاعد شده بودند که در مقابل دشمنان سست‌ ارادۀ خود دستِ بالا دارند.

حاکمان ایران هوشمندانه همه اصول مذاکره را وارونه کردند: به جای این‌ که برنامۀ هسته‌ای خود را تقدیم کنند تا آشتی برقرار شود، آشتی را پیشنهاد دادند تا در عوض آمریکا سطح بالاتری از ظرفیت هسته‌ایِ ایران را بپذیرد.

آن‌ها آمریکایی‌ها را متقاعد کردند که آنچه ایران به شدت نیاز دارد، یعنی ایجاد روابط حسنه با آمریکا حتی بیشتر به نفع خود آمریکاست.

آن‌ها همچنین آمریکا را متقاعد کردند که او باید امتیازات هسته‌ای بدهد تا به این آشتی دست یابد، نه ایران.

در تاریخچۀ فریبکاری‌ها، دستاوردی بزرگتر از این دیده نمی‌شود. ما به سوی نتیجه‌ای می‌رویم که بر اساس آن ایران نه تنها هرچه می‌خواست را به دست می‌آورَد، بلکه هیچ چیزی هم در ازای آن نمی‌پردازد؛ همچنین، نه تنها کلاه بزرگی سر آمریکا خواهد رفت، بلکه قربانیان این کلاهبرداری با دوستان خبرنگار خود دربارۀ پیروزی دیپلماتیک خود سخن خواهند گفت و رقّت‌انگیزتر اینکه این را باور هم خواهند کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

فصلی جدید پیش روی آمریکا وایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران،‌ هفته گذشته در نیویورک اظهار کرد که اگر مقامات غربی واقع بین باشند می‌توان به یک توافق جامع درباره مسئله‌ی هسته‌ای ایران دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود نرمش بیشتری نشان دهد و در صورت دست یافتن به یک توافق جامع، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.
پرچم
براین اساس به نظر می‌رسد اگر دو طرف واقعا خواستار رسیدن به توافق باشند، می‌توان انتظار داشت دشمنی مخرب آمریکا و ایران پس از 35 سال پایان یابد و در این صورت، دو طرف می‌توانند گام بلندی در مسیر حل بحرانی خاورمیانه و نابودی داعش بردارند.

روحانی هفته گذشته در نیویورک درباره رسیدن به یک توافق جامع قبل از 24 نوامبر خوشبین بود و به گفته‌ی او با اندکی تلاش بیشتر، رسیدن به یک توافق جامع تا قبل از ضرب‌الاجل ممکن خواهد بود. ادعایی که توسط لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز تایید شده بود و به گفته او دوطرف به احتمال 95 درصد به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران دست خواهند یافت.

روحانی بارها تاکید کرده است که در صورت رسیدن به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای کشورش بدون شک روابط آمریکا و ایران تغییر خواهد کرد و طبق گفته‌ی او دو کشور در زمینه های زیادی در آینده می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: پیام روحانی کاملا واضح بود؛ اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای از خود نرمش بیشتری نشان دهد و دو طرف به یک توافق جامع دست یابند، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.

براین اساس در صورت حل نشدن مساله هسته‌ای ایران، نباید از ایران انتظار داشت که به ائتلاف آمریکا و کشورهای عربی در مبارزه علیه داعش بپیوندند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که ایران در مبارزه با داعش روش خود را دارد، به طوری که مردم عراق را برای مقابله با داعش مسلح می کند، مقامات ایرانی معتقدند که مبارزه با داعش را باید به مردم عراق سپرد و حملات هوایی آمریکا داعش را نابود نخواهد کرد.

ایران همچنین قادر به انجام اقدامات موثر دیگری نیز در عراق خواهد بود؛ به طوری که هنگامی که ایران از نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق برای ماندن در قدرت حمایت نکرد و از او خواست تا کناره گیری کند او به سرعت استعفا کرد. ایران قادر خواهد بود در تشکیل دولت جدید حیدرالعبادی با مشارکت همه اقوام عراق مثل کرد،‌ شیعه و سنی نقش مهمی داشته باشد.

با وجود اینکه حسن روحانی و لاوروف مدعی شده بودند که دو طرف پیشرفت های قابل توجهی در این باره داشته اند با توجه به خوشبین نبودن مذاکره کننده های آمریکایی، به نظر نمی رسد در روند مذاکرات پیشرفت خاصی حاصل شده باشد.

آمریکا اصرار دارد که ایران ،تعدادسانتریفیوز هایش را از نه هزار و 500 عدد در طول بیست سال آینده، افزایش ندهد،این در حالی است که ایران همواره ضمن تاکید بر اینکه برنامه هسته ای اش کاملا صلح آمیز است خواستار آن است که در آینده بتواند تعداد سانتریفیوز هایش را افزایش دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

خط دهی صهیونیست ها: داعش به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند

روزنامه انگلیسی«ساندی تایمز» مدعی شد بر اساس بیانیه انتشار یافته منتسب به گروهک تکفیری داعش، عناصر ارشد این جریان خواهان دسترسی به زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک روزنامه انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروهک تکفیری داعش مدعی تلاش آن‌ها برای دسترسی و حمله به زیر ساخت‌های حساس هسته‌ای ایران شد.
 پرچم روسیه
بر اساس این گزارش که روزنامه ساندی تایمز آن‌را منتشر ساخته است، داعش خواهان تصرف مراکز مخفی هسته‌ای ایران شده است.

گفته می‌شود این بیانیه توسط «عبدالله احمد المشدانی» از 6 عنصر برجسته این گروهک صادر شده بوده و به دنبال حمله ارتش عراق به منازل یکی از عناصر ارشد این گروهک برملا شده است.

این گزارش می‌افزاید، هنوز صحت و سقم این بیانیه از سوی منابع اطلاعاتی غربی تایید نشده است.

در این بیانیه منتسب به گروهک داعش ظاهرا اعضا ارشد آن به روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در عوض دسترسی به استان الانبار که دارای منابع عظیم گازی است، اطلاعات مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای ایران به آن‌ها واگذار شود.

همچنین در این بیانیه از روسیه خواسته شده تا انزجار خود از ایران و «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه اعلام شود.

گفتنی است، وجود چنین بیانیه ای ابتدا در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.

 

تروریست های داعش با استفاده از خدمات بی نظیر تویتر و سایر شبکه های اجتماعی، تمام پیام ها و بیانیه های خود را در سطحی وسیع منتشر می کنند، اما با وجود قراردادن ایران و شیعیان در بین دشمنان خود، هرگز اشاره ای به تاسیسات هسته ای ایران نکرده اند. به نظر می رسد، رسانه های صهیونیستی قصد خط دهی و جریان سازی در این زمینه را دارند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

نگاه متفاوت عراق به ایران از زبان رئیس جمهوری عراق

فواد معصوم، نقش ایران در منطقه را در زمینه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی، مهم و غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت، عراق از دریچه چشم آمریکایی ها به ایران نگاه نمی کند.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه ماهواره ای دجله، فواد معصوم گفت، جهان می داند، ایران و آمریکا مشکلاتی دارند، اما عراق از دریچه چشم آمریکایی ها به ایران نگاه نمی کند.

وی افزود: امیدوار بودیم ایران نیز در کنفرانس پاریس علیه داعش شرکت می کرد.

 آمریکا با حضور ایران دراین کنفرانس مخالفت کرد.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز درنشست خبری امروز ( پنجشنبه) در  پاسخ به سوالاتی درباره نقش ایران درعراق از کمک های کشورمان به بغداد در جنگ علیه داعش قدردانی کرد و گفت، "کمک های ایران به عراق براساس نیازهای عراقی ها است .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

یویورک تایمز:

«آمریکا بخواهد یا نه، ایران قدرت باثبات منطقه است»

«نیویورک تایمز» نوشت، ایران، ۳۵ سال پس از انقلابش، دوست داشته باشیم یا نه، یک قدرت باثبات و مهم در منطقه بی ثبات خاورمیانه است. این روزنامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران، تاکید کرد، این توافق از هر گزینه دیگری بهتر و مهم تر است که انجام شود.

 روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، جمهوری اسلامی، 35 سال پس از انقلابش، چه دوست داشته باشیم یا نه، یک قدرت باثبات و مهم در منطقه بی ثبات خاورمیانه است.


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در نشستی با سردبیران رسانه های آمریکا گفت که توافق هسته ای تا 24 نوامبر دست یافتنی است؛ اگر حسن نیت و جدیت وجود داشته باشد.

 

وی همچنین بخشی از محتوای گفتگوی تلفنی سال پیش خود را  با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فاش کرد که در آن، درباره شماری از زمینه هایی که امکان همکاری وجود دارد صحبت کرده اند.


نیویورک تایمز افزود: از یک سو، توافق هسته‌ای موقت پارسال در ژنو مزیت های فراوانی داشت. ایران به تعهدات خود از جمله کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده عمل کرد. همچنین دیدار مقامات دو کشور که غیرممکن به نظر می رسید، اکنون عادی شده است.


از سوی دیگر، پیدایش و رشد سریع گروهک تروریستی داعش در منطقه بر لزوم این روابط دوجانبه در حال تولد، تاکید دارد. لازم نیست متحدان با یکدیگر دوست باشند، همچنان که شوروی برای شکست هیتلر(دشمن مشترک) نقش ایفا کرد. جنگ اوباما با داعش، احتمال رویارویی آمریکا با ایران را بیش از هر زمانی، غیر قابل تصور کرده است.


این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش تاکید می کند، در صورت نرسیدن به راه حلی جامع که صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تضمین کند، طبل های جنگ زیادی از تل آویو تا واشنگتن آماده به صدا در آمدن است.  بسیار مهم است که این توافق به دست آید و مخالفان سرخورده شوند. اوباما در مسیر این تلاش ها از اعتبار شخصی‌اش مایه گذاشته است و به نتیجه نرسیدن در این پرونده، شکست دیگری در سیاست خاورمیانه ای وی ثبت خواهد کرد.

 

نیویورک تایمز می افزاید، دو طرف درباره شمار سانتریفیوژها و بازه زمانی توافق هسته ای اختلاف نظر دارند. یک توافق می تواند و باید کسب شود به این علت ساده که از هر گزینه دیگری بسیار بهتر است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

جنایت هولناک داعش این بار درکوبانی + ۱۸

عناصر گروه تکفیری داعش برای ترساندن ساکنان شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه شماری از نیروهای نظامی و غیرنظامی را ذبح کرد.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،عناصر تکفیری داعش سر هفت مرد و سه زن را در منطقه‌ کُردنشین در شهر کوبانی شمال سوریه بریدند.

براساس این گزارش، دو تن از مردان و سه زن، از نیروهای نظامی کرد هستند که علیه تروریست‌های داعش می‌جنگیدند.

قتل عام مردم کوبانی توسط داعش

بنابر این گزارش، چهار نفر از قربانیان، از اعضای دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه بوده‌اند، و یکی از قربانیان هم شهروند کرد غیر نظامی بود.

به نظر می‌رسد این اقدام برای ترساندن ساکنانی است که در برابر داعش، مقاومت می‌کنند.

این جنایت هولناک در منطقه‌ای در ۱۴ کیلومتری شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) روی داد که در محاصره داعش قرار دارد.

جنایت داعش در کوبانی سوریه

امروز( پنج‌ شنبه) نیز سازمان غیر دولتی «ناظر حقوق بشر در سوریه» اعلام کرد، اکنون  درگیری‌های سختی میان داعش و کردهای محافظ شهر کوبانی در غرب این منطقه در جریان است، اما نیروهای داعش هنوز موفق به اشغال این شهر نشده‌ اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، صبح امروز نیروهای داعش با نیروهای کرد درگیری شدند و به سوی شهر کوبانی پیشروی کردند.  

این درحالی است که برخی شبکه‌های خبری از سقوط شهر کوبانی خبر داده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

اکونومیست گزارش داد:

تاریخ از شکست سیاست تحریم می‌گوید/ ایران به‌علت تحریم پای میز مذاکره نیامد

اکونومیست با اشاره به این که از ۳۱ تحریم وضع‌شده علیه کشورهای مختلف طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ تنها یک تحریم موفق بوده است، در مورد اثربخشی تحریم‌ها بر ایران ابراز تردید کرد و نوشت: تصمیم ایران برای مذاکره به‌دلیلی غیر از تحریم بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از تسنیم، نشریه اقتصادی اکونومیست طی گزارشی نوشت: تاریخ تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای مختلف به هیچ وجه درخشان نیست.

این گزارش در بحث تحریم ایران نوشت: «ترکیبی از تحریم‌های مالی، نفتی و کشتیرانی از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده است و سیاست تحریم آمریکا در مورد ایران سیاستی موفق دانسته می‌شود البته بیشتر توسط خود آمریکایی‌ها. اما تصمیم ایران برای آغاز مذاکرات هسته‌ای شاید با توجه به ملاحظات داخلی بوده است از جمله فشارهای اجتماعی برای تغییر و این فشارها قبل از تحمیل تحریم‌ها علیه این کشور در حال شکل‌گیری بود».

اکونومیست به‌عنوان نشانه دیگری از شکست سیاست تحریم ایران نوشت: «به‌علاوه ایران در مذاکرات عقب گرد اندکی داشته است و لفاظی‌هایش اخیراً سخت شده است».

این گزارش با بررسی تحریم‌های وضع‌شده از سوی قدرت‌های بزرگ در سازمان ملل علیه کشورهای مختلف طی سال های 2000 تا 2012 اعلام کرد در این مدت 13 کشور در 31 مقطع هدف تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند.

گزارش اکونومیست از سیاست تحریم های کشورها
اکونومیست میزان اثربخشی تحریم‌ها در این دوره را مورد ارزیابی قرار داده و نمره‌ای از 1 تا 5 به هر تحریم داده است. نمره 1 به تحریمی داده شده است که اثربخشی حداقلی و ناچیزی داشته و تحریمی که کاملاً موفق بوده و اثربخشی حداکثری داشته است نمره 5 را به دست آورده است.

ایران طی این مدت در 4 مقطع توسط سازمان ملل هدف تحریم قرار گرفته است؛ یک بار در سال 2006،  یک بار در سال 2007، یک بار در سال  2008 و یک بار نیز در سال 2009.

اکونومیست به سه تحریم نخست نمره 3 و به تحریم وضع‌شده در سال 2009 نمره 2 داده است که نشان می‌دهد کمتر از 50 درصد اهداف تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران محقق شده است.

کشورهای دیگری که طی این مدت هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند عبارتند از: اتیوپی، سیرالئون، لیبریا، سومالی، عراق، کنگو، ساحل عاج، سودان، لبنان، کره شمالی، لیبی و گینه بیسائو.

بر اساس این گزارش از 31 تحریم وضع‌شده علیه این کشورها در فاصله سال های 2000 تا 2012 تنها یک تحریم به‌طور کامل به اهداف خود رسیده و آن تحریم وضع‌شده علیه لیبریا در سال 2005 بوده است.

تحریم وضع‌شده علیه سیرالئون در سال 2000 نیز تاحدودی موفق بوده و نمره 4 را به دست آورده است.

میان 31 تحریم وضع‌شده علیه کشورهای مختلف 5 تحریم نیز نمره 1 را به دست آورده‌اند و به‌عبارتی تأثیری حداقلی داشته‌اند. یازده تحریم نیز نمره 2 و 13 تحریم نمره 3 از نظر نیل به اهداف خود را به دست آورده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

تحلیل CNN از ژنرال افسانه ای ایران

منظور سی ان ان از رسانه های انگلیس، بی بی سی است که ادعا کرده بود، آیت الله خامنه ای مجوز همکاری ایران و مشخصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نیروهای آمریکایی را صادر کرده است. ادعایی که بلافاصله از سوی ایران تکذیب شد.

شبکه آمریکایی سی ان ان با پخش گزارشی درباره سردار قاسم سلیمانی، از نگرانی های روزافزون دولت آمریکا از قدرت، نفوذ و هوش سرشار این سردار ایرانی در کشورهای عراق، لبنان و سوریه پرده برداشت. 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این گزارش، با تأکید بر حضور موثر سردار سلیمانی در نبرد مردم و دولت عراق علیه داعش در شهر مقاوم آمرلی، آن را نتیجه استراتژی های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

 

رسانه های آمریکا محاصره شهر آمرلی عراق در روزهای اخیر را نتیجه ابتکار عمل ایران می دانند و ارتش آمریکا را به ضعف راهبردی در این رویداد متهم می کنند.

 

در این گزارش تناقض آمیز، شبکه تلویزیونی سی ان ان ادعا کرد: «بر اساس یافته های رسانه های انگلیس (!؟)،  طبق  جمهوری اسلامی ایران بر اساس استراتژی های کلان خود و برای مقابله با تهدیدات داعش، با آمریکا درخاورمیانه همکاری می کند.»

 

منظور سی ان ان از رسانه های انگلیس، بی بی سی است که ادعا کرده بود، آیت الله خامنه ای مجوز همکاری ایران و مشخصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نیروهای آمریکایی را صادر کرده است. ادعایی که بلافاصله از سوی ایران تکذیب شد.

 

این در حالیست که به گفته ماریاهارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، هیچگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی بین ایران و آمریکا وجود ندارد و آمریکا بارها به بهانه های مختلف، بر این گفته ها تاکید کرده است. ضمن اینکه مقامات ایرانی نیز گزارش بی بی سی در این باره را انکار کرده اند.

 

این شبکه در ادامه به دلیل عدم توانایی در ارائه سندی برای اثبات این ادعا، تنها از طریق یک سئوال اشتیاق خود را برای باورپذیر کردن موضوع همکاری ایران و آمریکا در عراق نشان می دهد؛ گزارشگر از مخاطب می پرسد، «اما اگر چنین همکاری وجود داشته باشد، اعضای همکاری کننده علیه داعش، چه کسانی هستند؟»

 

پاتریک کلاوسون مدیر موسسه تحقیقاتی موسسه سیاست های خاورنزدیک واشنگتن می گوید؛ سلیمانی ظاهرا فردی آرام است؛ اما او در سازماندهی نیروهایش علیه خشونت طلب ترین اوباش و اراذلی که جمهوری اسلامی ایران را نیز تهدید می کند، عملکرد فوق العاده ای داشته است.

 

سردار سلیمانی

 

در ادامه این گزارش سی ان ان تصاویری که گروه موسوم به مقاومت دیجیتال، در فضای اینترنت منتشر کرده اند را نشان می دهد. در این عکس مشاهده می شود که سردار سلیمانی در اطراف شهر آمرلی در هنگام محاصره این شهر حضور داشته است.

 

سی ان ان در این گزارش با استیصال کاملا آشکاری بیان کرد که نمی تواند به صورت مستقل، اصالت این تصاویر را تایید کند. قاسم سلیمانی یکی از عجیب ترین افرادی است که آمریکا تا حالا سروکار داشته است.

 

ایران و آمریکا از نظر نفرت از داعش اتفاق نظر دارند اما باوجود این، ایران و آمریکا اختلاف هایی دارند که سبب می شود این دو نتوانند با هم کار کنند. به گفته فیلیپ ماد، ازجمله مصادیق این اختلاف این است که آمریکا می خواهد بشار اسد رئیس جمهور سوریه برود؛ اما ایران از حامیان دیرینه بشار اسد بوده است و آمریکا می خواهد دولت فراگیرتری در عراق شکل بگیرد، اما ایران ترجیح می دهد دولت اسلامی در عراق در مسند قدرت باشد.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت حوزه دسترسی خطرناک قاسم سلیمانی در مناطقی فراتر از خاورمیانه است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

 

دشمنان میگن حرف های بالا ادعایی بیش نیست اما حرف های رهبرمون با سند ومدرکه، تازه ما در گذشته هم ثابت کردیم ،اگه یادشون نمیاد ما خودمون یادشون میندازیم:

پیروزی ملت در برابر طاغوت..... (شهیدانی همچون مطهری ها ومدرس ها  دادیم)

هشت سال دفاع مقدس.....(شهیدانی همچون چمران ، همت  ،زین الدین ، خرازی و..... دادیم)

فتنه دی ماه سال 1388..... 

خب حالا حرف کی ادعاست ؟؟؟؟؟ حرف رهبر من یا اوباما که تصمیم به حمله گرفت و یک هفته جار زد،هوار کشید میخوام حمله کنم به سوریه اما در آخر کشید عقب ....!!!!  آی جوون ایرانی میدونی چرا اوباما عقب کشید؟؟؟ یه وقت فکر نکنی بخاطر کنگره جنگ به تاخیر افتاد،نه .... بخاطر ترس از کسانی مثل:

آره همین سرلشکر سلیمانی ،فرمانده سپاه قدس ..... وقتی اسمش میاد چهار ستون بدن دشمن به لرزه در میاد......

تازه حاج قاسم برای دشمنان پیغامی هم فرستاد:

هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی برن شود هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیدا شود هر کماندویی که قرار است از نفربر پیدا شود یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد شامات (سوریه)همان خط قرمز انقلاب اسلامی است همان جایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد

اینم از نسل جوان ونوجوان ما که با روحیه جهاد و ایثار و شهادت رشد میکنند...

 

در آخر فقط به دشمنان ایران و مسلمانان می خوام بگم:

 هر کس که به این سلسله ی  پاک جفا کرد

 

بد کرد و نفهمید وغلط کرد وخطا کرد

 

دیدی که یزید از ستم و کینه چه ها کرد

 

آخر به درک رفت و به روحش شرر افتاد

 

با آل علی هر که در افتاد ور افتاد


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

نترس درد ندارد

به نام اول بی ابتدا و آخر بی انتها

سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم چهلمین روز درگذشت مادر شهیدان حسین و اصغر ایرلو که با عنوان سنگ صبور برگزار شد، در بیان مصداق و مثال عینی درباره قدرت ایدئولوژی مبتنی بر وحی خاطره‌‌ای گفت که بغض گلویش خود و حاضرین در مراسم را گرفت و به احتمال زیاد این خاطره از شهید عزالدین باشد:

«نوجوان 17 ساله ای که اخیراً(در سوریه) شهید شد، به مادرش می‌گوید، با توجه به خوابی که دیده‌ام این آخرین ناهاری است که باهم می‌خوریم، مادر اجاره تعریف خواب را نمی‌دهد. برای دوستانش اینگونه تعریف کرده بود. 2 شب است که خواب می‌بینم که روی سینه‌ام نشسته‌اند تا سرم از تنم جدا کنند، فریاد می‌زنم و آنوقت است که امام حسین(ع) می‌آید و می‌گوید، نترس درد، ندارد ... را هم بریدند، درد نداشت.» 

یاحسین


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

 

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

اسنودن فاش کرد:

طرح‌های مخفیانه‌ جاسوسی اقتصادی از ایران

ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در اسنادی که افشا کرده از طرح‌های آمریکا برای جاسوسی اقتصادی و صنعتی از برخی کشورها از جمله ایران خبر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از تسنیم، افشاگر آمریکایی از طرح‌‌های آمریکا برای جاسوسی اقتصادی و صنعتی از ایران خبر داده است.

پایگاه خبری ایترسپت که به انعکاس اخبار مربوط به انتشار اسناد ادوارد اسنودن اختصاص یافته با انتشار اسنادی فاش کرده دولت آمریکا طرح‌هایی مخفیانه برای جاسوسی از کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و ایران دارد که اقتدار آمریکا را به چالش می‌کشند.
ادوارد اسنودن
دولت آمریکا در سال گذشته بارها تأکید کرده بود که اقدام به جاسوسی اقتصادی و صنعتی از کشورهای دیگر نمی‌کند، اما بعدا اسنودن افشا کرد آژانس امنیت ملی این کشور از شرکت‌های بزرگ نفتی برزیل، نشست‌های اقتصادی، سامانه‌های بانکی، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی جاسوسی کرده است. پس از این افشاگری‌ها بود که آمریکا تغییر موضع داده و اعلاه کرد دولت جاسوسی‌های اقتصادی انجام می‌دهد اما هرگز این کار را به نفع شرکت‌های آمریکایی انجام نمی‌دهد.

اما سندی مربوط به سال 2009 که ادوارد اسنودن از دفتر «جیمز کلاپر»، مدیر مرکز اطلاعات ملی آمریکا افشا کرده نشان می‌دهد دولت آمریکا این اقدام را هم انجام داده است. در این سند، مجموعه‌ای از سناریوهای محتمل که آمریکا تا سال 2025 از طرف «کشورهای چین، روسیه، ایران و هند که برتری آمریکا را به چالش می‌کشند» پیش‌بینی شده است.

در این سند پیشنهاد شده آمریکا برای حل این مشکل به تلاش هایی «چند وجهی و نظام‌مند برای گردآوری اطلاعات اختصاصی از طریق عملیات مخفیانه (روش‌های فیزیکی و سایبری) و ضد اطلاعاتی» متوسل شود. به نوشته اینترسپت، این سند، به طور خاص پیشنهاد می‌کند تا آمریکا به مراکز مخفیانه‌ ابداعات کشورها از قبیل مراکز تحقیقات و توسعه نفوذ کند.


سنند افشا شده اسنودن درباره جاسوسی امریکا از ایران
 

برخی از برنامه‌ریزی‌های مطرح شده در این سند مربوط به برتری آمریکا در عرصه خارجی در عرصه «پایش» (SURVEILLANCE) مربوط می‌شود اما برخی دیگر به وضوح به استفاده از جاسوسی‌های سایبری برای تقویت مزیت رقابتی شرکت‌های آمریکایی در مصاف با شرکت‌های خارجی مربوط می‌شوند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 15 شهريور 1393

 نگرانی آمریکا از قطب قدرت در حال ظهور

«میت رامنی»، سیاستمدار کهنه کار و وابسته به حزب جمهوریخواه آمریکا طی یادداشت منتشره در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت: با ظهور ایران نباید از توان نظامی آمریکا کاسته شود.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «میت رامنی» سیاستمدار و نامزد انتخابات سابق آمریکا طی یادداشتی خواهان لزوم بازنگری سیاسیون این کشور در بودجه و توان نظامی آمریکا برای مقابله قدرت هایی چون روسیه، چین و ایران شد.
وی تاکید کرد آمریکا باید به تقویت نظامی خود مبادرت کند زیرا با تهاجم روسیه به اوکراین، قلدری های چین و مسئله هسته ای ایران که همگی تهدید علیه آمریکا محسوب می شوند ولی واشنگتن در این برهه از توان نظامی خود کاسته است.

رامنی در بخشی دیگر از یادداشت خود نوشته است: یک نظریه وجود دارد که جهان چند قطبی بهتر از یک ایالات متحده قدرتمند است. باید گفت اگر این قطب ها کشورهایی چون استرالیا، کانادا، فرانسه و انگلیس باشند که قانع کننده است. اما قطب های در حال ظهور چون ایران، روسیه و چین نگران کننده هستند و پیدایش آن ها منجر به به هم خوردن توازن در جهان خواهد شد.

رامنی در ادامه نوشت: برخی می گویند که آمریکا باید از تقویت نظامی خود در جهان دست برداشته و از خاورمیانه خارج شود و بحث ایران مجهز به سلاح هسته ای را بپذیرد و اجازه دهد تا چین و روسیه در تعامل با متحدان و کشورهای همسایه شان آزاد باشند اما من معتقدم که نباید گذاشت چنین اتفاقی بیافتد. تاریخ قرن بیستم به ما موارد خوبی را آموخت.

برخی دیگر می گویند که نیروی نظامی ما از هر کشوری دیگر در جهان قدرتمند است و دلیلشان افزایش بودجه دفاعی آمریکا است اما این قیاس بی پایه است زیرا چین و روسیه بودجه دفاعی خود را واقعی اعلام نمی کنند. همچنین زرادخانه هسته ای روسیه به طور قابل توجهی عظیم تر از آمریکا است و طی 6 سال بعد چین بر توان ناوگان دریایی خود خواهد افزود. این کشور هم اکنون نیز نیروی نظامی بیشتری دارد.

در انتهای این یادداشت آمده است:ما نباید از بودجه دفاعی خود کاسته و در این مسیر هزینه نکنیم. در این برهه سیاستمداران منتخب مردم  باید تصمیم تاریخی بگیرند زیرا آزادی و امنیت در توازن هستند. شاید آن ها تسلیم شده و بگذارند بدنه نظامی توخالی آمریکا ادامه پیدا کند یا اینکه با احترام گذاشتن به تعهد قانونی خود آمریکا را حفظ می کنند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 14 شهريور 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 14 شهريور 1393

آیا می دانید جمهوری اسلامی ایران در میان هشت《8》 کشور هسته‌ای جهان قرار دارد
آیا می دانید جمهوری اسلامی ایران، جز هشت《8》 کشور دارای قدرت تولید مستقل موشک‌هایی⇯ با برد بیش از 2000کیلومتر (شهاب3، فادر، سجیل و...) قراردارد
آیا می دانید جمهوری اسلامی ایران نهمین 《9》کشور در تولید علوم پیشرفته نانو ' می‌باشد.
آیا می دانید جمهوری اسلامی ایران با ده برابر سرعت متوسط رشد علمی در دنیا، دارای رتبه نخست 《1》 سرعت رشد علم و تکنولوژی در جهان می‌باشد.
جمهوری اسلامی ایران دارای رتبه دوم 《2》جهانی در کشت سلول‌های بنیادین می‌باشد

جمهوری اسلامی ایران، هفتمین 《7》قدرت برتر دریایی جهان با توان طراحی و ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیمامی‌باشد ❦
آیامی دانید جمهوری اسلامی ایران، دارای رتبه نخست 《1》جهانی در ریشه‌کن کردن بیماری‌های ₪ مختلف واگیردار (فلج اطفال، سل، هپاتیت، سرخک و...) است ❦
جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به فناوری ساخت زیردریایی‌های مدرن به رتبه پنجم《5》 قدرت زیرسطحی جهان دست یافت
جمهوری اسلامی ایران در سال 2011 رتبه هفدهم《17》 تولید علم در جهان را کسب نموده است.
✔ این درحالی است که رتبه ایران ده سال قبل 50ام بوده است ❦
✾جمهوری اسلامی ایران سومین 《3》کشور با توان طراحی و ساخت انواع سد در جهان می‌باشد

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 12 شهريور 1393

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 12 شهريور 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 12 شهريور 1393

حکم حکومتی آمریکا به آل سعود و آل ثانی

آمریکا به عربستان سعودی و قطر دستور داده است اختلافاتشان را کنار بگذارند و روی مسئله استفاده از گروه های تروریستی برای نابودی سوریه تمرکز کنند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 11 شهريور 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 11 شهريور 1393

وزیرامورخارجه در بروکسل:

«می توانیم موضوع هسته ای را به موقع حل کنیم»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیرامورخارجه بلژیک گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت در روند مذاکره های هسته ای متعهد است.

محمدجواد ظریف، دوشنبه شب، پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، و در نشست مشترک خبری با دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه این کشور، گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش می بایست همکاری کنند.

ظریف در بروکسل/93/06/11

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما امروز گفتگوهای خوبی با ایشان (کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) داشتیم.

وی افزود: البته، اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم های تازه نشان داده اند ، بی شک نشانه کمتر مثبتی برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.

ظریف در بروکسل/93/06/11

ظریف گفت: من پس از گفتگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بین شده ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.

ظریف در بروکسل/93/06/11

وی تصریح کرد: این امر، به عزم سیاسی نیاز دارد؛ به آگاهی کامل از ضرورت رسیدگی (همه جانبه) به این موضوع ها، صرف نظر از نیازهای صرفِ داخلی، نیاز دارد.

ظریف تاکید کرد: نیاز داریم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گیرند تا ابهام ها در خصوص دستیابی به نتایج کوتاه مدت در قبال حضور تروریست ها (در عراق) و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمینه مقابله با این سازمان های تروریستی برطرف گردد. همچنین در تامین کمک برای سیاستمداران عراقی و تشکیلات سیاسی برای سرعت دادن به روند تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه مردم عراق باشد، به همکاری نیاز داریم.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 11 شهريور 1393

گاردین : غرب در حال همکاری با رژیم‌های حامی تروریسم به ویژه قطر و عربستان

روزنامه انگلیسی گاردین با اذعان به شکست برنامه به اصطلاح مبارزه با تروریسم در سال های گذشته، تصریح کرد، غرب در حال همکاری با رژیم‌ های حامی تروریسم در دنیا است.

بگادین در مقاله ( دوشنبه93/6/10) نوشت: جنگ ضد تروریسم از سیزده سال گذشته آغاز شد، ولی هیچ انسان عاقلی نتایج فعالیت ها در این مدت را موفقیت آمیز نمی داند. در این مدت علاوه بر تعرض به آزادی‌های اجتماعی در همه مناطق دنیا، دخالت های نظامی نه تنها موفق نبود، بلکه فاجعه آمیز بود.

گاردین نتایج مبارزه با تروریسم در سال های گذشته را زیر سؤال برد و افزود: بیشتر انگلیسی‌ها اکنون احساس می‌کنند که کشورشان نسبت به گذشته ناامن‌تر شده است و عناصر افراطی در حال خرابکاری در سوریه و عراق هستند، و لیبی نیز قربانی باندهای افراطی شده است.

این روزنامه نوشت : شکست جنگ با تروریسم مشکلاتی داشته است و بعد از افزایش سطح هشدار در انگلیس به وضع «خطر» و پیشنهاد قوانینی برای مبارزه با تروریسم، باید سیزده سال فاجعه بار گذشته را مرور کنیم.

گاردین تصریح کرد: حلقه‌ ای مفقود شده در این بین وجود دارد که همان روابط غرب با رژیم‌های استبدادی در خاورمیانه است که نقش خباثت باری را در شدت گرفتن تروریسم و افراط گرایی بازی کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: غرب با این رژیم‌ها که برخی از آن ها «وحشی» هستند، روابط نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک دارد؛ درحالی که هیچ نشانه‌ای از حمایت مالی مستقیم قطر از گروه داعش وجود ندارد، بدون شک بعضی از اعضای داخل دولت قطر در حال اجرای چنین کاری هستند.

گاردین تصریح کرد: بر اساس سند محرمانه‌ که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا آن را امضا و سایت ویکیلیکس نیز آن را منتشر کرده است، قطر بدترین کارنامه را در همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم با آمریکا داشته است.

این روزنامه افزود: انگلیس کشور استبدادی قطر را تسلیح می‌کند و میلیون ها پوند سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور می‌فروشد.

گاردین در پایان فاش کرد: عربستان سعودی 100 میلیون دلار برای حمایت از برنامه مبارزه با تروریسم کمک کرد، ولی بر اساس یادداشت های درز کرده کلینتون، عربستان سعودی بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در دنیا است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 4 شهريور 1393

تحلیل جالب کوارتز از "هرمس" ساقط شده در ایران

نشریه کوارتز نوشت: ایران با بهره گیری از فناوری پهپادهای سرنگون شده در خاک خود برنامه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خود را ارتقاء داده است. ایران در سالهای اخیر چند پهپاد خارجی، از جمله هواپیمای RQ۱۷۰ آمریکایی را در آسمان خود سرنگون کرده است.

این نشریه در مقاله ای افزود: رسانه های ایران روز شنبه گزارش دادند سپاه پاسداران این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را در نزدیکی مرکز غنی سازی نطنز سرنگون کرده است. این هواپیما ظاهراً  یک پهپاد رادارگریز جاسوسی دوربرد بوده است.

تحلیل نشریه کوارتز درباره پهپاد ساقط شده در ایران

این نشریه افزود: حسن دهقان وزیر دفاع ایران گفته است که سرنگونی این هواپیما در نزدیکی مرکز نطنز که شانزده هزار سانتریفوژ دارد،  ثابت می کند که این کشور به هر گونه تهاجم «پاسخ کوبنده» می دهد.ارتش اسرائیل طبق معمول در این باره توضیحی نداده است.

دسترسی ایران به فناوری سنگین داخل این پهپاد احتمالاً موجب نگرانی شدید تل آویو خواهد شد.پهپادهای ایرانی که در اختیار حزب الله و حماس قرار گرفته است، اسرائیل را به شدت نگران کرده است.اگر ایران بتواند به حسگرهای پیچیده و ضروری برای تعیین دقت ماموریت این هواپیماها دست یابد، این امکان وجود دارد که مدل دوربرد این هواپیما را که به اسرائیل خواهد رسید، بسازد.

ایران در سالهای اخیر چندین پهپاد خارجی را از جمله هواپیمای آر کیو صدو هفتاد آمریکایی را در آسمان خود سرنگون کرده است.

پهپادها به بخشی مهم در زرادخانه نظامی ایران در سالهای اخیر تبدیل شده اند.نوامبر گذشته ، تهران پهپاد  شاهد صد و بیست و نه خود را رونمایی کرد.

دیوید سینسیوتی  موسس سایت هوانوردی به کوارتز گفت که ایران در شبیه سازی فناوری این پهپادهای سرنگون شده با مهارت عمل کرده است. به گفته او ایران هم اکنون یک برنامه کوچک اما قوی پهپادهای داخلی دارد.

وی گفت: ایران با دسترسی به فناوری خارجی که به علت تحریم ها محدود شده است، چندین پهپاد بومی ساخته  است.برخی از این پهپادها شبیه مدل اسرائیلی هرمس هستند و برخی دیگر شبیه مدل های آمریکایی اند.صنعت پهپادهای بومی ایران  هم اکنون به متحدان این کشور نیز صادر می شود.پهپادهای ایرانی در سوریه ، ونزوئلا  و نوار غزه رصد شده اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 4 شهريور 1393

بنا بر نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی شبکه فاکس‌نیوز ۵۳ درصد از مردم در مقابل ۳۵ درصد به کارنامه سیاست خارجی اوباما نمره منفی داده‌اند.

خبرگزاری فارس: ۵۳درصد از شهروندان آمریکا به سیاست‌خارجی اوباما نمره منفی دادند

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 9 مرداد 1393

میدل‌ایست‌آنلاین:

«سلیمانی قوی‌ ترین فرمانده خاورمیانه است»

یک پایگاه خبری با اشاره به پیام حاج قاسم سلیمانی برای مقاومت فلسطین، از وی به نام قدرتمندترین فرمانده خاورمیانه یاد کرد و به اقدامات وی در منطقه در حوزه‌های عراق، سوریه و دیگر تحولات از جمله فلسطین پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» امروز پنجشنبه ، با پرداختن به موضوع نامه مهم سدار سلیمانی به مقاومت حماس نوشت: سردار سلیمانی نقشی اساسی در کمک به نیروهای عراق در مقابله با داعش ایفا کرد؛ نقشی که سلیمانی 57 ساله در سوریه و عراق ایفا کرد سبب شد لقب «قوی ترین فرمانده امنیتی خاورمیانه» به وی تعلق بگیرد.

سلیمانی، در طول 3 سال با کمک به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، دستاوردهای تکفیری‌ها و تروریست ها را دگرگون ساخت و ورق را به نفع بشار برگرداند؛ زیرا سوریه یک نقطه اساسی در محور تهران - بغداد - دمشق - بیروت، برای مقابله با نفوذ قدرت های غربی به منطقه به شمار می‌ رود.

پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» بر اساس برخی گزارش های رسانه‌ای مدعی است که سلیمانی این روزها در عراق است و این کشور را در مقابل تکفیری های داعش حمایت می‌کند؛ حال آنکه ارتش عراق چندین هفته است که در مقابل هجوم برق‌آسای داعش ایستاده است و با آن مقابله می‌کند.

سلیمانی در سال 2012 میلادی، و در اقدامی نادر در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد و از دامنه نفوذش سخن گفت؛ وی گفت: ایران در جنوب لبنان و عراق حضور دارد و در واقع این 2 منطقه تا حد زیادی بستگی به عقیده و اقدامات جمهوری اسلامی ایران دارد. برابر این اساس، سپس ایران از فرستادن 2 مشاور نظامی به سوریه برای کمک به حکومت این کشور در مقابل تکفیریها خبر داد.

سلیمانی، همچنین درباره پشتیبانی ایران از جنبش های انقلابی و اسلامی تاکید کرد: هیچ کشور با قدرتی به جز ایران قادر به رهبری جهان امروز اسلام نخواهد بود.

بنا بر این گزارش، یک مقام دیپلمات درباره وی می‌گوید او سوریه و عراق را چنان خوب می شناسد که گویا در آنجا متولد شده است وی همچنین به خاطر شخصیت و جذابیتش از احترام بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش میدل‌ایست، ایران و عراق پس از سقوط «صدام» در سال 2003 میلادی، روابط سیاسی ، اقتصادی و امنیتی خود را تقویت کردند و سلیمانی یکی از کسانی بود که نقشی پررنگ در این زمینه داشت.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 9 مرداد 1393

ادعای جدید رژیم صهیونیستی درباره سردار سلیمانی

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گفت : "قاسم سلیمانی "، فرمانده سپاه قدس ایران نقشی مهم در جنگ داخلی سوریه ایفا می کند و اوست که هدایت نبردها در جبهه های سوریه را در دست دارد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی "تایمز آو اسراییل "- وی که خواست نامش فاش نشود، گفت، دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از کمک های فراوان در زمینه آموزش های نظامی از سوی ایران ، حضور فیزیکی نیروهای نظامی از سوی حزب الله و کمک های تسلیحاتی از سوی روسیه برخوردار است. 

وی مدعی شد: قاسم سلیمانی فرماندهی کلیه نبردها در جنک سوریه را تحت کنترل دارد و او که بیشتر  در سوریه مستقر است، نماینده اصلی ایران در خط مقدم سوریه است.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در نشست خبری  ادامه داد: حتی اوست که تعیین می کند که جنک در کجای سوریه ادامه یابد و از کدام مناطق عقب نشینی شود.

وی در سخنان خود گفت : چنانچه اسراییل در آینده ای نزدیک ناگزیر به جنک با حزب الله شود، سوریه نیز وارد میدان خواهد شد.

وی همچنین اذعان کرد که دو حمله اخیر در راستای مرزهای لبنان و سوریه علیه نظامیان صهیونیستی نشانه ای از گام های غلط ارتش این رژیم است. 

وی به شرح جزییات دو حمله اخیر علیه نیروهای گشتی رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی فلسطین اشغالی پرداخت و گفت : این حملات نشان دهنده ضرورت ایجاد تغییر در تاکتیک های ارتش اسراییل و آمادگی هر چه بیشترش در مناطق مرزی پر تنش است. 

وی گفت، نتیجه تحقیقات در زمینه این دو حمله که در14 و 18 مارس رخ داد،هنوز اعلام نشده است، اما به طور قطع درس ها و عبرت هایی وجود دارد که چندان خوشایند نیستند.

وی اضافه کرد: تا اعلام رسمی نتایج تحقیقاتی که در دست انجام است فقط می توانم بگویم که باید طوری دیگر عمل کنیم و هر چه زودتر با چالش ها به بهترین حالت سازگار و منطبق شویم  .

این فرمانده صهیونیست افزود نبردها توسط نیروهای حزب الله صورت می گیرد.

به گفته وی حزب الله که تحت کنترل مستقیم ایران است 3 تا 5 هزار نیرو در خاک سوریه دارد.

وی افزود: این فداکاری پیوندی خونی میان رییس جمهوری علوی سوریه و این سازمان شیعی ایجاد کرده است ،  رابطه میان این دو که زمانی فقط بر اساس منافعی نابرابر استوار بود- اکنون به جایی رسیده است که اسد حاضر است هر بهایی را برای حفظ آن بپردازد.

 این فرمانده رژیم صهیونیستی نوشت : حزب الله که می داند حملات راکتی موثر ترین حمله علیه اسراییل است می کوشد زرادخانه موشکی اش که رتبه هشتم را در جهان دارد توسعه دهد،  این تلاش ها هم ابعاد کمیت و هم کیفت و دقت و نیز توانایی تخریب را در بر می گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، تجربه ارزشمند حزب الله در سوریه که ما را بسیار نگران کرده است و نیز تصمیم به انتقال زرادخانه هایش به مناطق پر جمعیت نیز نشان می دهد، ارتش اسراییل در نبرد بعدی با حزب الله با شهرها و شهرک های لبنان روبرو خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 9 مرداد 1393

پاسخ جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نامه سردار سلیمانی

اگر ایران نبود قادر به جنگ با رژیم صهیونیستی نبودیم

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از نامه سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین قدردانی و تاکید کرد ، بدون استثناء ما به حمایت ایران اطمینان داریم و اگر حمایت ایران نبود مقاومت فلسطین قادر نبودیم.

زیاد نخاله، معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از نامه سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین تقدیر و تاکید کرد بدون استثناء ما به حمایت ایران اطمینان داریم . وی افزود اگر حمایت ایران نبود مقاومت فلسطین قادر نبود تا این حد با دشمن صهیونیستی رو در رو شود .

سردار سلیمانی

به گزارش  پایگاه ه  اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه خبری المیادین، "سردار قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ ای به فلسطینیان و مقاومت در غزه تاکید کرد که از آنها در مقابله با صهیونیست‌ها حمایت می‌شود و وعده داد که به اسرائیل در وقت مناسب پاسخ داده خواهد شد.

سردار سلیمانی در این نامه ضمن سلام و درود به مقاومت، شهادت در فلسطین را یک آرزو توصیف کرد.

وی در این نامه بی‌سابقه نوشت: همه جهان بداند که خلع سلاح مقاومت بدعتی باطل و توهمی است که تحقق نخواهد یافت.

سلیمانی تاکید کرد که در یاری دادن به مقاومت و پیش بردن آن به پیروزی اصرار خواهیم کرد تا زمین و آسمان برای صهیونیست‌ها به جهنم تبدیل شود.

وی افزود: شهادت در راه فلسطین آرزویی است که هر مسلمان شریف و انسان آزاده‌ای به آن افتخار می‌کند.

سردار سلیمانی وعده داد که جام خشم بر سر صهیونیست‌های مجرم در زمان مناسب ریخته خواهد شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به تمامی گروه‌های مقاومت فلسطینی سلام و درود فرستاد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 9 مرداد 1393

سردار «سلیمانی»، مقاومت فلسطین را تنها نمی‌گذارد

سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین ضمن اعلام اینکه سلاح مقاومت، قابل چانه‌زنی نیست، افزود: پیام سردار سلیمانی به مقاومت فلسطین، این است که محور مقاومت فلسطین را رها نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «ابو مجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در سخنانی از پیام سردار قاسم سلیمانی، و حمایتش از مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

ابومجاهد با بیان اینکه «از پیام سلیمانی این گونه فهمیده می‌شود که توطئه‌ای علیه سلاح مقاومت در جریان است» تاکید کرد این پیام نشان داد  محور مقاومت و متحدانش فلسطین و مقاومتش را تنها نخواهند گذاشت».

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی و متحدانش مانند آمریکا، خواستار خلع سلاح مقاومت در غزه و فلسطین هستند، تصریح کرد: به متحدان خود اطمینان می‌دهیم که مقاومت هرگز از حتی یک فشنگ خود هم صرف‌ نظر نمی‌کند و سازش بر سر سلاح و رزمندگان صورت نخواهد گرفت.

این مسئول فلسطین همچنین گفت: به متحدان خود اطمینان خاطر می‌دهیم که میان همه گروه‌های فلسطینی و در سطوح بالا هماهنگی کامل است و هیچ کس نمی‌تواند ما را دچار اختلاف کند.

ابومجاهد، جنگ با رژیم صهیونیستی را جنگ اراده‌ها دانست و تاکید کرد: به اشغالگران اجازه نمی‌دهیم هیچ دستاوردی داشته باشند. تهدیدهات آنان هیچ ارزشی ندارد و مقاومت تا تحقق پیروزی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی به اقدام جدید رژیم صهیونیستی به فراخوانی 16 هزار نیروی جدید ذخیره اشاره کرد و آن را دلیلی بر دسپاچگی دشمن دانست و تاکید کرد که مقاومت برای مقابله با هر اقدام اشغالگران آماده است.

سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین سپس به اظهارات «قاسم سلیمانی» در حمایت از مقاومت اشاره کرد و گفت که سخنان سلیمانی حاکی از آن بود که توطئه‌ای علیه سلاح مقاومت وجود دارد و این سخنان تاکید داشت که محور مقاومت و پشتیبانان آن، مقاومت را رها نمی‌کنند و بیش از پیش حمایتش می‌کنند.

ابومجاهد درباره آتش‌بس نیز گفت: اختلاف هایی درباره طرح آتش‌بس مصر وجود دارد و ما تلاش داریم پیش از هر توافقی در این باره، محاصره غزه را برداریم.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 8 مرداد 1393

مراکز درمانی تامین اجتماعی آماده مداوای مجروحان غزه اند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : مراکز درمانی تامین اجتماعی آمادگی لازم را برای مداوای مجروحان غزه در صورت انتقال به تهران دارند، علاوه بر این که امکان ارسال تجهیزات دارویی وپزشکی نیز در صورت فراهم شدن شرایط مهیاست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : مراکز درمانی تامین اجتماعی آمادگی لازم را برای مداوای مجروحان غزه در صورت انتقال به تهران دارند علاوه بر این که امکان ارسال تجهیزات دارویی وپزشکی نیز در صورت فراهم شدن شرایط مهیاست. علاوه بر این مراکز بهزیستی آمادگی لازم را برای ارایه کمک های توان بخشی برای ملت مظلوم غزه در ایران و غزه دارند.

ربیعی، همچنین از درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای هماهنگی در جهت برگزاری تجمع علیه جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل خبر داد، و گفت: در این زمینه با مراجع ذیربط درحال هماهنگی هستیم .

مراکز درمانی تامین اجتماعی آماده مداوای مجروحان غزه اند


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 7 مرداد 1393

بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عید فطر

بیانات رهبر معظم انقاب اسلامی پس از نماز عید فطر امروز بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت، خبرگزاری رویترز نوشت: رهبر معظم ایران در سخنرانی پس از نماز عید فطر اسرائیل را به دلیل حمله به نوار غزه«سگ هار» خواند.

رویترز : رهبر ایران اسرائیل را «سگ هار» خواند و تجهیز فلسطینی‌ها را خواستار شد
به گزارش گروه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بیانات رهبر معظم انقاب اسلامی پس از نماز عید فطر امروز بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت، خبرگزاری رویترز نوشت: رهبر معظم ایران در سخنرانی پس از نماز عید فطر اسرائیل را به دلیل حمله به نوار غزه«سگ هار» خواند و از همه مسلمانان خواست تا مردم فلسطین را برای مقابله با این نسل کشی تجهیز کنند.

بازتاب گسترده فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان
رویترز همچنین نوشت : در این سخنرانی رهبر ایران از تلاش های آمریکا و کشورهای اروپایی برای محدود کردن قابلیت نظامی مبارزان فلسطینی انتقاد کرد.
رویترز به نقل از رهبر معظم انقلاب ایران نوشت : این سگ هار، این گرگ وحشی به مردم بی گناه حمله ور شد و بشریت باید واکنشی به آن نشان دهد. این یک نسل کشی است، یک فاجعه تاریخی است.
رویترز همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مردم بی گناه در معرض حملات شبانه روزی هستند و با حداقل امکاناتی که در اختیار دارند از خود دفاع می کنند، و اکنون آمریکایی ها و اروپایی ها می خواهند آنها را از همین امکانات نیز محروم کنند... تا دشمن صهیونیست هر زمان که اراده کرد بتواند فلسطین را در هم بکوبد و فلسطینی ها نیز امکان دفاع نداشته باشند.
رهبر انقلاب ایران ادامه داد: تا همین جای کار هم دشمن متجاوز مانند سگ از کاری که کرده پشیمان شده است و بدنبال آتش بس است.

پخش مستقیم فرمایشات امام خامنه‌‌ای از شبکه الجزیره
شبکه خبری الجزیره نیز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید سعید فطر را به صورت مستقیم و به نقل از شبکه خبری العالم پخش کرد.

پخش مستقیم فرمایشات امام خامنه‌‌ای از شبکه الجزیره
شبکه خبری الجزیره قطر سخنان حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را در نماز عید سعید فطر به صورت مستقیم پخش کرد.

المیادین: آیت الله خامنه‌ای "غزه" را قضیه اول جهان اسلام و دنیای انسانی توصیف کرد
شبکه خبری المیادین هم در بازتاب سخنان رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در خطبه‌های نماز عید فطر اعلام کرد "غزه" را قضیه اول جهان اسلام و دنیای انسانی دانستند.
شبکه خبری المیادین همزمان با آغاز خطبه‌های نماز عید فطر امام خامنه‌ای بخش‌هایی از سخنان ایشان را به صورت زیرنویس پوشش دادند.
این شبکه خبری در زیرنویس فوری به نقل از امام خامنه‌ای نوشت: "غزه" قضیه اول جهان اسلام و دنیای انسانی است.
این شبکه همچنین در ادامه نقل قول سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رژیم صهیونیستی درحال نسل کشی در غزه است و کسانی که از آن حمایت می‌کنند باید محاکمه شوند.

هاآرتص: رهبر ایران مسلمانان را دعوت به تسلیح فلسطین در برابر اسرائیل "سگ هار" کرد
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت : "آیت‌الله خامنه‌ای گفت که رژیم صهیونیستی عمیقا از آغاز این جنگ پشیمان است اما راهی برای خروج از آن ندارد."
روزنامه هاآرتص اسرائیل با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای در نماز عید فطر نوشت: "رهبر معظم ایران در سخنرانی روز سه شنبه پس از نماز عید فطر اسرائیل را به دلیل حمله به نوار غزه سگ هار خواند و از همه مسلمانان خواست تا مردم فلسطین را برای مقابله با این نسل کشی تجهیز کنند."
به نوشته هاآرتص "آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی پایانی رمضان، ماه روزه‌داری مسلمانان،  از کشورهای آمریکایی و اروپایی به دلیل محدود کردن ظرفیت نظامی مبارزین فلسطینی که در محاصره قرار دارند انتقاد کرد."
وی درباره اسرائیل گفت: "این سگ هار، این گرگ وحشی به مردم بی گناه حمله ور شد و بشریت باید واکنشی به آن نشان دهد. این یک نسل کشی است، یک فاجعه تاریخی است."


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 6 مرداد 1393

واکنش رابرت گیتس به درخواست پادشاه عربستان برای حمله به ایران

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در کتاب خاطراتش تاکید می‌کند که پادشاه عربستان از وی خواسته تا آمریکا عملیات نظامی گسترده‌ای علیه ایران به اجرا درآورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل ازپایگاه خبری عراقی المسله؛  بخش‌هایی ازکتاب «وظیفه: خاطرات وزیر درجنگ» که خاطرات رابرت گیتس وزیردفاع اسبق آمریکا را منتشر کرد که درفصل پنجم این کتاب با عنوان «پس از جنگ عراق، جهان پیچیده» به خاطراتش از دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان در تابستان سال 2007 پس از نشست شرم الشیخ می‌پردازد.
گیتس در کتابش درباره این دیدار که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا هم در آن حضور داشته می‌نویسد: این دیدار یکی از مهمترین دیدارهایم با مقامات سیاسی در طی سال‌های متمادی بوده است و تنها دیدار که در آن کنترل اعصابم را از دست دادم.دلیل این مسئله این بود که ملک عبدالله از من به عنوان وزیر دفاع آمریکا خواست تا آمریکا یک حمله نظامی گسترده علیه ایران به اجرا درآورد که تنها به اهدافی که مشکوک به انجام فعالیت‌های هسته‌ای است، محدود نباشد و توان نظامی ایران را هدف قرار دهد.
طی این دیدار ملک عبدالله تاکید کرد که اگر آمریکا دست به این حمله نظامی نزند عربستان تصمیاتی یک جانبه و مستقل از آمریکا اتخاذ می‌کند تا از منافعش دفاع کند.
گیتس که در دوره ریاست جمهوری جورج بوش و باراک اوباما وزیر دفاع آمریکا بوده و قبل از آن نیز ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت و در زمان ریاست جمهوری بوش پدر هم روابط نزدیکی با رئیس جمهور و جیمز بیکر وزیر امور خارجه وقت آمریکا داشت در ادامه درباره دیدار تاریخی‌اش با پادشاه عربستان می‌نویسد: پادشاه عربستان از آمریکا می‌خواست که جوانان آمریکایی را برای اهداف ریاض و سیاست‌های عربستان در منطقه خلیج فارس به میدان با ایران بفرستد آنچنان که آمریکایی‌ها بدون شک گروگان سیاست‌های عربستان هستند.
این مقام بلند پایه سابق آمریکا در ادامه تصریح کرد: ملک عبدالله در این دیدار گفته که آمریکا در نگاه کشورهای منطقه عربی به حکومتی ضعیف تبدیل شده است.
گیتس هم در پاسخ به ملک عبدالله با اشاره به اینکه در حالی که از مواضع پادشاه عربستان عصبانی شده تاکید کرده که تا زمانی که ایرانی به آمریکا و متحدانش حمله نکند جنگی در کار نخواهد بود و اگر رئیس جمهور هم چنین تصمیمی بگیرد وی از سمتش کناره گیری خواهد کرد به ویژه پس از جنگ عراق در سال 2003 و بکار گیری نیروهای نظامی آمریکایی تنها برای دفاع از آمریکا، ملتش و منافعش است.
وی همچنین به پادشاه عربستان گفته که «انضباط و حکمت در تصمیم گیری برای عملیات نظامی نشانه قدرت است نه نشانه ضعف، نباید این واقعیت را درباره قدرت آمریکا دستکم بگیرید و کسانی همچون آلمان‌های نازی، امپراطوری ژاپن و اتحاد شوروی قدرت آمریکا را دستکم گرفتند دیدید که چه سرنوشتی داشتند.»
رابرت گیتس این دیدار را ناامید کننده عنوان می‌کند و می‌افزاید: برای دومین بار که با پادشاه عربستان 4 سال بعد دیدار کردم، وی همچنان از نامشخص بودن موضع آمریکا در قبال ایران ابراز سردرگمی می‌کرد.
وزیر دفاع سال‌های آخر ریاست جمهوری بوش پسر در فصلی دیگری از کتاب خودش تصریح می‌کند که در آن برهه از نفوذ زیاد اسرائیل و عربستان سعودی در ساختار تصمیم گیری در کاخ سفید و تمایلشان برای عملیات نظامی علیه ایران قبل از پایان ریاست جمهوری بوش نگران بوده و همچنین از همراهی دیک چنی معاون وقت رئیس جمهور با این مسئله هم که با رهبران تل‌اویو و ریاض روابط نزدیکی داشت، نگران بود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 6 مرداد 1393

دریادار فدوی:

"توانمندی دفاعی ایران معادلات را به‌هم ریخته"

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آنچه امروز موجب ارتقای قدرت بازدارندگی ما شده است، توانمندی دفاعی، اقدامات مستحکم و پشتوانه‌مندی است که معادلات فکری و ذهنی دشمن را به هم ریخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دریادار پاسدارعلی فدوی درجمع فرماندهان این نیرو با تاکید بر رصد تحرکات دشمن گفت: به رغم رعایت اصول حفاظت و صیانت از اطلاعات دفاعی، چیزی که قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است، توانمندی دفاعی، اقدامات مستحکم و پشتوانه مندی است که معادلات فکری و ذهنی دشمن را به هم ریخته است.
وی با اشاره به جهش‌های صورت گرفته در تولید ادوات و ابزارهای دفاعی و توجه به تاکتیک‌های با رویکرد دفاعی در حوزه امنیتی، تصریح کرد: رشد توانمندی‌های دفاعی ما باید همچنان تابعی از احتمالات، متغیرها و سناریوهای گوناگون باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توجه به مقتضیات زمانی در حوزه دفاع و امنیت و به موازات آن، متعادل‌سازی و متناسب‌سازی توانمندی یک ضرورت و نیاز بدیهی و عقلانی است.
سردار فدوی خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی ضامن موفقیت در امر دفاع و صیانت از امنیت است و لذا در هیچ شرایطی نباید خدشه‌ای به جایگاه این مؤلفه وارد شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آنچه مایه هراس دشمن است، اقدامات و تاکتیک‌های قابل محاسبه و قابل پیش‌بینی نیست افزود: ما اگر همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته در ساختار و توان دفاعی خود را شناسایی، استخراج و در آزمون‌های عملیاتی مورد توجه قرار دهیم، نیروی خلاق، مبتکر، مؤمن، متعهد و پرانگیزه ما می‌تواند از همین ظرفیت چنان بهره‌ای ببرد که بزرگ‌ترین قدرت‌های مدعی را به اعجاب و استیصال وادار سازد.
سردار فدوی شرایط منطقه‌ای را حساس و مهم  توصیف کرد و افزود: ما پاسدار انقلاب اسلامی هستیم و در هر جایگاهی که نیاز انقلاب ایجاب و اقتضا کند، باید آماده اجرای مأموریت باشیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سپاه از بدو پیدایش با بهترین فرزندان این ملت شکل و سازمان پیدا کرده است و امروز نیز مزیت سپاه بهره گیری از همین عناصر زبده، متعهد و از جان گذشته‌ای است که منشأ خدمات و مایه افتخار و عظمت برای انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: سپاه با تکیه بر همه مؤلفه‌های قدرت خود که نیروی انسانی خدامحور و تکلیف‌مدار سرآمد آن است، در شدیدترین مخاطرات و میدان‌های سخت و دشوار آماده انجام خدمت و مأموریت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 4 مرداد 1393

راز ۲ سرباز مرده/ ارتش بدکاره و ارتش آمریکا در کنار صهیونیست ها

هزار نظامی آمریکایی در کنار ارتش رژیم صهیونیستی می جنگند و در حمله به فلسطینیان در نوار غزه شرکت کرده‌اند. اما اعلام کشته شدن ۲ نظامی آمریکایی در ارتش صهیونیستی، بعد تازه ای از حمایت آمریکا از این رژیم را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الان شنبه با اعلام این خبر افزود : پایگاه اطلاع رسانی یو اس ای تودی آمریکا با اشاره به کشته شدن دو سرباز آمریکایی در مرزهای غزه ، هویت آنها را به ترتیب مکس اشتاینبرگ 24 ساله از کالیفرنیا و شون کارمیلی 21 ساله از تگزاس معرفی کرد.

خبر کشته شدن 2 سرباز آمریکایی در یو اس ای تودی

سایت «دیلی بیست» نیز در این باره افزود این نخستین بار است نظامیان آمریکایی که در ارتشهای خارجی خدمت می کنند کشته می شوند. مکس اشتاینبرگ 24 ساله از کالیفرنیا و شون کارمیلی 21 ساله از تگزاس به همراه 11 سرباز اسرائیلی هفته گذشته در نوار غزه کشته شدند.

2 سرباز کشته شده آمریکایی در ارتش اسرائیل

دیلی بیست نوشت: هم اکنون حدود هزار نظامی آمریکایی در ارتش اسرائیل خدمت می کنند. آنها در اسرائیل متولد نشده اند، اما در ارتش آن خدمت می کنند. اما «مایا کادوش»، معاون سرکنسول رژیم صهیونیستی در جنوب غربی آمریکا که مقرش در هیوستون است، گفت: هر دو نظامس تابعیت دوگانه داشتند و معتقد بودند دفاع از ارزش های «کشور یهود» (!) از وظایف آنهاست.

 

تا کنون اخبار فراوانی از حمایت های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس منتشر شده بود؛ به طوری که حتی برخی جنگ افزارهای این کشور، قبل از ارتش آمریکا به دست نظامیان صهیونیستی می رسد؛ با این حال، حضور نظامیان ارتش آمریکا در بدنه ارتش صهیونیستی، موضوعی است که بیشتر به روحیه ارتش اشغالگر قدس بازمی گردد.

 

در روزهای اخیر با شکار نظامیان صهیونیستی با اقدام نیروهای مقاومت، روحیه ارتش صهیونیستی به شدت افت کرده و بسیاری از نظامیان، با خودکشی های صوری، تلاش می کنند خود را به پشت خط مقدم و مبارزه برسانند.

 

این در حالی است که نیروی مقاومت، در برابر ارتش کاملا مسلح اشغالگران، فقط به ایمان و سلاح های محدود مجهز است؛ اما موفق شده حدود 50 تانک را منهدم کرده و افزون بر به هلاکت رساندن و زخمی کردن صهیونیست ها، آنها را به اسارت نیز بگیرد.

 

این افت روحیه تا جایی است که رژیم اشغالگر با ترفندهای جنسی تلاش میکند سربازان خود را در جبهه ها نگاه داشته تا در برابر نیروهای مقاومت مجبور به عقب نشینی نشوند.

ترفندهای جنسی برای تقویت روحیه ارتش اسرائیل

ترفندهای جنسی برای تقویت روحیه ارتش اسرائیل

حال با انتشار خبر کشته شدن 2 نظامی آمریکایی اهل کالیفرنیا و تگزاس در ارتش رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد افزون بر ارتش زنان بدکاره، ارتش آمریکا نیز مستقیما دست به کار شده و برای تقویت نظامیان صهیونیستی به میدان آمده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 4 مرداد 1393

اسنودن فاش کرد:

جاسوسی آمریکا از ایران با حمایت عربستان!

ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، به تازگی اسنادی منتشر کرده که از یک همکاری دوسویه وجود داشته و وزارت دفاع عربستان به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌داده به نقاط دور از دسترس در منطقه خلیج فارس دسترسی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از «ایسنا»، ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، در اسناد تازه‌ اش فاش کرده این سازمان با عربستان سعودی از سال 2013 تا کنون همکاری نزدیک داشته و ابزار اطلاعات و جاسوسی مبادله می‌ کرده‌ است.

این اسناد نشان می‌ دهد، آژانس امنیت ملی آمریکا با وزارت کشور عربستان و وزارت دفاع آن همکاری داشته است.

بر اساس گزارش شبکه راشا تودی، در این اسناد هم‌چنین آمده است: این همکاری، یک ارتباط دوطرفه بوده است، چون وزارت دفاع عربستان به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌داده به نقاط دور از دسترس در منطقه خلیج فارس دسترسی داشته باشد و درباره ارتش ایران و همچنین سازمان تروریستی القاعده در این منطقه، اطلاعات جمع‌آوری کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 4 مرداد 1393

سایه خونین آتش بس در غزه؛

شهدای غزه به ۱۰۰۰ رسید/درخواست اروپایی ها برای تمدید آتش بس

در تهاجم ۱۹ روزه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، تاکنون ۹۸۸ فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی، و شمار بیشتری آواره شده اند؛ بیشتر جان باختگان، زخمی ها و آواره شدگان، غیرنظامی اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 3 مرداد 1393

تصاویری از سراسر جهان در حمایت از غزه/ مایه شرم فتنه گران

تظاهرات در حمایت از مردم بی پناه غزه در روز جهانی قدس به اوج خود رسید. دیروز در آنسوی کره زمین و امروز، در نیمه ی دیگر زمین، تمام مردمان آزاده و حق طلب برای غزه شعار دادند و بر خلاف برخی روشنفکران جهان سومی، نگران ناراحتی صهیونیست ها و حامیانش نبودند

تظاهرات در حمایت از غزه

تظاهرات در حمایت از غزه

تظاهرات در حمایت از غزه

تظاهرات در حمایت از غزه

مکزیک

تظاهرات در حمایت از غزه

مصر

مصر

مصر

مصر

شیکاگو

برزیل

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

آمریکا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 3 مرداد 1393

 

نگاه هنرمندان خارجی به غزه/ طرح ها و تصاویر دیدنی

با تداوم وحشیگری های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و سکوت وقیحانه حامیان و نوکران رژیم صهیونیستی، برخی از طراحان و هنرمندان داخلی و خارجی دیدگاه خود را به روش های هنرمندانه ای بیان می کنند.

 

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

 

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس

نگاه هنرمندان به روز جهانی قدس


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 3 مرداد 1393

روز قدس در کشورهای عربی/ خار چشم شیوخ خودفروخته

همراه با مردم سرافراز ایران، مسلمانان کشورهای عربی منطقه، از جمله یمن، لبنان، کویت، بحرین و عراق نیز در روز جهانی قدس در سال ۹۳ به خیابان ها آمدند و شعار نابودی رژیم صهیونیستی را سر دادند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 30 تير 1393

پاداش بزرگ مسی به جنایات صهیونیست‌ها!

بازیکن تیم ملی آرژانتین، همزمان با اوج گرفتن تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه و شهادت صدها فلسطینی، یک میلیون یورو به این رژیم هدیه داد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی گزارش های رسانه ای حاکی است که "لیونل مسی" یک میلیون یورو به رژیم اشغالگرصهیونیستی بخشیده است و این امر همزمان با تشدید حملات وحشیانه اسراییل به نوارغزه و شهادت صدها فلسطینی صورت می گیرد.
صفحات متعددی در شبکه های اجتماعی "فیس بوک" و "تویتر" این خبر را به اشتراک گذاشته اند؛ اما بازیکن آرژانتینی این خبررا تایید و یا رد نکرده است.رسانه ها و پایگاه های اینترنتی تاکید کردند که رسانه های اروپایی و امریکایی در گزارشی آورده اند که این اقدام لیونل مسی در راستای عمل به "وعده" اش بوده است؛ وی در سفرش به فلسطین اشغالی، به صهیونیست ها وعده داده بود که در صورت صعود تیم ملی کشورش به فینال جام جهانی فوتبال، یک میلیون دلار به اسراییل اعطا کند (!)
لیونل مسی پیش از این به همراه تیم بارسلونای اسپانیا به کرانه باختری و اراضی اشغالی سفر کرده و برخی از آداب صهیونیستی را به جا آورده بود.
صحت این خبر هنوز از سوی یک منبع رسانه ای مستقل تایید نشده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 27 تير 1393
توافق برای تمدید یک توافق (ژنو) به مساله یک وین 6 بدل شده است و خبرنگاران که حالا هر لحظه بر تعدادشان در مرکز رسانه‌ای وین افزوده می‌شود در ساعات طولانی‌ منتظر قرار گرفتن ظریف و اشتون پشت تریبون هستند تا خبری از توافق تمدید مذاکرات بگیرند.

در حالی که 17 روز از مذاکرات وین شش می‌گذرد گزینه تبدیل برنامه اقدام مشترک ژنو به سند توافق جامع به نظر دور از دسترس و به قول محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان فعلا خارج از تصور است بنابراین سناریو و دستور کار جلسات، بیشتر بر روی توافق تمدید اقدام مشترک متمرکز شده است هر چند که تا  این لحظه  منابع نزدیک به هیئت مذاکره کننده از عدم توافق بر روند تمدید خبر می‌دهند.

از طرفی دو روز دیگر تا بیست جولای باقی است و در اظهارات طرفین بیشتر علاقه برای خروج از "بن‌بست پیش‌رو" مطرح است و آنها مترصد تمدید هستنند چرا که دیگر در زمان باقی‌مانده کار کردن بر روی مسائلی همچون جزییات توافق‌نامه سخت به نظر می‌رسد هر چند که به موازات نشست‌های معاونان وزیر خارجه کشورمان با "وندی شرمن" نماینده آمریکا و دیگر اعضای 5+1، هیئت‌های کارشناسی هم مشغول رایزنی هستند اما در این سو روند بسیار کند است و مباحث اختلافی پا برجاست، کارشناسان صرفا مشغول تمیزکاری و رفع زوائد و پرانتزها هستند.

به عبارتی حالا توافق برای تمدید توافق (ژنو) به مساله یک وین 6 بدل شده است و خبرنگاران که حالا هر لحظه بر تعدادشان در مرکز رسانه‌ای وین افزوده می‌شود در ساعات طولانی‌ منتظر قرار گرفتن ظریف و اشتون پشت تریبون هستند تا خبری از توافق تمدید مذاکرات بگیرند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.