منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 346
:: بازدید ماه : 463
:: بازدید سال : 2081
:: بازدید کلی : 61360
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 9 دی 1393

"ایران ۲۰۱۴ در شش زمینه مهم خبرساز بود"

اگرچه سال ۲۰۱۵ ممکن است به لحاظ اقتصادی چالش برانگیز باشد ، اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ شاهد بهبود نسبی بود و با رشد چهار درصدی در نیمه دوم ، پس از دو سال از رکود خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی تروتدیگ در گزارشی به قلم جوان کول نوشت: ایران سال 2014 میلادی در شش زمینه مهم خبرساز بود .

 

شش موفقیت ایران


1- اگرچه در سال 2014 پیشرفت قابل ملاحظه ای در مناسبات ایران با آمریکا و اتحادیه اروپا حاصل نشد ، انتظار می رود این کشور و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان در نهایت با یکدیگر به توافق برسند. ضرب الاجل دستیابی به توافق نهایی به اواسط سال 2015 موکول شده است.
دو طرف نتوانستند در مهلت زمانی که پیشتر تا نوامبر سال 2014 تعیین شده بود به توافق دست یابند.

2- موفقیت نظام سوریه در گسترش کنترل و نفوذ خود بر شهرهایی همچون حمص و حماه و ادامه مبارزات برای دفاع از دمشق ، لاذقیه و بخش هایی از حلب بدان معناست که بشار اسد رئیس جمهور سوریه توانسته بخش هایی از خاک این کشور را از کنترل مخالفان خارج کند
سوریه در کنار عراق ، لبنان ، سودان و در برخی موارد امارات عربی متحده یکی از معدود متحدان ایران در جهان عرب بشمار می رود.
هر روز که نظام سوریه سقوط نکند برای ایران یک پیروزی محسوب می شود.

3- تسلط حوثی ها بر بیشتر بخش های یمن در سال 2014 این کشور را به یک متحد جدید عرب برای ایران تبدیل نکرد اما موجب شد تا یمن دست کم دوستی جدید برای ایران شود.
علاوه بر این ، یمن در تلاش برای نزدیکی به ایران از فهرست کشورهای عرب نزدیک به عربستان سعودی خارج شد.

4- کنترل داعش بر مناطق سنی نشین شمال و غرب عراق در ژوئن سال 2014 ، تهدیدی برای ایران و در عین حال فرصتی ژئوپولیتیکی برای این کشور بود.
دولت بغداد ناگهان به تهران نزدیک و نزدیک تر و از حمایت های ایران بهره مند شد.
برای نجات شهر ترکمن نشین آمرلی ، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه شبه نظامیان شیعه به متحدان واقعی تبدیل شدند. بنا بر گزارش ها باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران درباره همکاری دو کشور علیه داعش نامه نوشته است.

5- اگرچه سال 2015 میلادی ممکن است به لحاظ اقتصادی چالش برانگیز باشد ، اقتصاد ایران در سال 2014 شاهد بهبود نسبی بود و با رشد چهار درصدی در نیمه دوم ، پس از دو سال از رکود خارج شد. به رغم موفقیت نسبی آمریکا در کاهش قابل توجه صادرات نفت ایران که از دو میلیون و 500 هزار بشکه در چند سال گذشته اکنون به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است ، هنوز آسیبی جدی به اقتصاد این کشور وارد نشده است.
کاهش ارزش ریال ، واحد پول ایران ، این کشور را بر آن ساخته است تا به صادرات بیشتری از اقلام و کالاهای غیرنفتی ، محصولات کشاورزی ، صنایع دستی و تولیدات کارخانه ای به دیگر کشورها روی آورد.
از آنجا که چین بزرگترین واردکننده کالاهای غیرنفتی ایران بشمار می رود و 23 درصد صادرات این کشور روانه بازار ایران می شود حجم مبادلات تجاری غیرنفتی ایران با چین افزایشی قابل توجه داشته و به حدود شش میلیارد دلار رسیده است .
بر حجم مبادلات تجاری آمریکا با ایران نیز در سال 2014 میلادی افزوده شده است و این امر کشورهای اروپایی را که مبادلات آنها با تهران از سالانه 26 میلیارد دلار به تنها هشت میلیارد دلار رسیده آزرده خاطر کرده است.
دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران نرخ تورم در این کشور را از 40 درصد به 17 درصد کاهش داده است و به دنبال چنین اقدامی از فشارها بر اقشار کم درامد کاسته شده است.
کاهش هرچه بیشتر بهای نفت در سال آینده بر بودجه دولت ایران و پروژه های زیرساختی این کشور تاثیرگذار خواهد بود و در عین حال ممکن است به افزایش صادرات این کشور در دیگر زمینه ها کمک کند.
6- همزمان با بهبود اندک مناسبات ایران با آمریکا ، این کشور توجه برخی چهره های شناخته شده آمریکایی را در سال 2014 به خود جلب کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 3 دی 1393
برای خودت زندگی کن

 

اه چقــدر لاغری !!! تو چرا انقــدر چاقی !!!
قدشو چه کوتولست !!! انقدر درازه یاد نردبون میوفــتم!!!
وااا هیکلش همش آمپوله…چه تن لشی داری پاشو یه باشگاه برو !!!
نیگا چجوری حجاب کرده دختره ی اُمل..
اینو…چه بی حجابه دختره ی خراب !…
 
خلاصــه
 
این جماعــت از هر چیزی برای مسخره کردن شما استفاده می کنن…!
اینا همونایی هستن که چیزی برای برتــری خودشون ندارن و میخوان با مسخره کردن و
گذاشتن عیــب روی دیگران خودشون رو مورد توجه قرار بدن !!!
در یک کلام عقده و کمبود دارن…!!!
 
پس…
 
برای خودت زندگی کن نه برای مردم..
از اون چیزی که هستــی نهایت لذت رو ببر…
مطمئن باش یکی الان آرزوشه که جای تو باشه…
 
واقعیت نوشت

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 2 دی 1393

آخرین رده بندی فیفا در سال ۲۰۱۴، برتری ایران در آسیا

بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در آخرین روزهای سال ۲۰۱۴ ، ایران با ۵ پله صعود و کسب ۵۸۰ امتیاز در صدر آسیا و ۵۱ جهان قرار گرفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  بر اساس اعلام جدیدتری رده بندی فیفا در سال 2014 ، تیم ملی فوتبال ایران با 5 پله صعود و کسب 580 امتیاز در صدر آسیا و 51 جهان قرار گرفت و آفریقای جنوبی با 579 امتیاز بعد از ایران در جایگاه 52 جهان قرار گرفته است.

همچنین تیم های آلمان (1725 امتیاز)، آرژانتین (1538 امتیاز) و کلمبیا (1450 امتیاز) مقام های اول تا سوم جهان و تیم های ژاپن (563 امتیاز) و کره جنوبی (481 امتیاز) بعد از ایران توانستند مقام های دوم و سوم آسیا را از آن خود کنند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 2 دی 1393

مرگبارترین حیوان جهان را بشناسید

هرچند که عجیب به نظر می رسد اما این یک واقعیت است که حلزون ها در سال موجب مرگ ۱۰ هزار انسان می شوند در حالی که کوسه یا اسب های آبی در سال می توانند تا ۵۲۰ نفر را بکشند. اما این اتفاق چگونه رخ می دهد؟

به گزارش ایرنا از اروپاپرس، دانشمندان اسپانیایی پس از انجام مطالعات به این نتیجه رسیدند که این حیوانات به ظاهر بی ضرر، حامل 'شیستوزومیازیس' که بیماری خطرناک کشنده ناشی از کرم های انگلی است، هستند.
 
دانشمندان می گویند که حلزون ها آب ها را با انگل های خود آلوده می کنند و هنگامی که این انگل ها از طریق آب وارد بدن می شوند به تخم گذاری در داخل بدن انسان می پردازند که این امر منجر به بیماری کشنده می شود که علائم اولیه آن استفراغ خون و فلجی پاها است.
 
شیستوزومیازیس که قبلا با نام 'بیلهارزیوسیس' شناخته می شد، یک بیماری شغلی در روستاها است و در افرادی که به علت شغل کشاورزی، ماهیگیری و شالیکاری یا به دلیل نبود آب بهداشتی برای شستشو و حمام از آب غیر سالم استفاده می کنند، دیده می شود.
 
در این رابطه، 5 گونه انگل شیستوزوما، عامل ایجاد بیماری هستند که در ایران ، تنها یک نوع آن شایع است و 'شیستوزوما هماتوبیوم' (نوع ادراری ) نام دارد.
 
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تخمین می زنند که 160 میلیون نفر انسان در جهان ، به این بیماری آلوده هستند.
 
در این مورد، حیوانی که بیشترین عامل مرگ انسان ها در جهان است، مار است که هر ساله حدود 50 هزار نفر را می کشد، پس از مار، گاز گرفتگی سگ های هار و نیش پشه ' تسه تسه' به ترتیب موجب مرگ 25 هزار و 10 هزار انسان می شوند .
 
بر خلاف این حیوانات، کوسه ها، شیرها و اسب های آبی در سال به ترتیب 10، 100 و 500 نفر را می کشند.


:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 2 دی 1393

مصاحبه شمخانی با تایمز درباره رابطه با آمریکا و مواضع ایران در منطقه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با فایننشال‌ تایمز تاکید کرد، ایران در پی از سرگیری روابط با آمریکا نخواهد بود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درگفتگو با فایننشال‌ تایمزتأکید کرد که حتی اگر توافق جامع هسته‌ای بتواند به کاهش تنش‌های بین ایران و آمریکا کمک کند، تهران به دنبال از سرگیری روابط دیپلماتیک با واشنگتن نخواهد بود.

به نوشته فایننشال‌تایمز، شمخانی دراین گفتگو افزود: موضع ایران در منطقه با نقش‌آفرینی آن در تغییر مسالمت‌آمیز دولت بغداد در تابستان گذشته و تداوم حضور بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه در دمشق تقویت شد.

وی در ادامه عنوان داشت: ایران و آمریکا "می‌توانند به گونه‌ای رفتار کنند که از انرژی خود علیه یکدیگر (در منطقه) استفاده نکنند. از این نظر، یک توافق هسته‌ای می‌تواند بسیار حیاتی باشد. همه چیز به صداقت آمریکایی‌های در گفتگوهای هسته‌ای بستگی دارد."

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در پاسخ به پرسشی در مورد دیدارهای معمول دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی طی گفتگوهای کشورمان با گروه 1+5 و امکان نزدیکی بین دو کشور، گفت: "خیر، مذاکرات تنها برای موضوع هسته‌ای است."

شمخانی همچنین برخی شک و تردید‌های مطرح شده از سوی دیپلمات‌های غربی مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب اساسا از یک توافق هسته‌ای بادوام حمایت نمی‌کند را رد کند. به گفته وی "اگر ایشان به دنبال علتی برای قطع مذاکرات هسته‌ای بودند، زمان کافی برای انجام آن طی یک سال و نیم گذشته وجود داشت."

وی در ادامه افزود: ایران زیر (فشار) تحریم‌های بین‌المللی قد خم نمی‌کند و از حقوق خود براساس معاهده منع گسترش سلاح‌‌های هسته‌ای کوتاه نمی‌آید. به گفته وی "اگر توافقی صورت نگیرد ما نمی‌میریم، و اگر توافقی حاصل شود نیز به بهشت نمی‌رویم."

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با موضوع عراق و گروه تروریستی داعش نیز از تأیید گزارش‌های منتشره در مورد همکاری ضمنی (تهران) با واشنگتن خودداری کرد. شمخانی گفت: تهران از طریق دولت عراق، آمریکا را در مورد عملیات‌های خود در حمایت از گروه‌های شیعه "مطلع" کرده است، اما وی تأکید کرد که حملات هوایی تحت هدایت آمریکا (علیه داعش در عراق) بی‌تأثیر بوده‌اند.

وی در این گفتگو عنوان داشت: تغییر دولت دربغداد به تقویت موضع ایران درمنطقه یاری رساند. به گفته وی: "امروزه، عراق نسبت به گذشته، و به خاطر دولت و مردم آن، متحد نزدیک‌تری برای ایران است ... زیرا متوجه شدند که ایران عمق استراتژیک آن است."

شمخانی همچنین ابراز امیداوری کرد که بتواند تنش‌های بین ایران و عربستان سعودی را کاهش دهد. وی گفت: "این سوءتفاهمات یا رقابت‌های تلخ باید تغییر ماهیت داده و به یک بازی سیاسی طبیعی تبدیل شوند." اما همچنان دیداری از عربستان سعودی برنامه‌ریزی نشده است.

وی همچنین ادعاهای مطرح شده از سوی برخی کشورهای عربی و دیپلمات‌های غربی مبنی بر کشتار اهل سنت از سوی گروه‌های شیعه تحت فرماندهی ایران طی عملیات آن‌ها برای آزادسازی اراضی عراق را رد کرد. وی گفت که گروه‌های شیعه تنها عناصر داعش را هدف قرار می‌دهند. به علت مقاومت (خود) غیرنظامیان (در مقابل داعش) آن‌ها قصدی برای آزادسازی مناطق سنی‌نشین ندارند.

آزادسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق زمان زیادی خواهد برد و نیازمند عزم جزم مسلمانان اهل سنت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.