منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 155
:: بازدید ماه : 423
:: بازدید سال : 1609
:: بازدید کلی : 60888
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 30 آذر 1393

"خاورمیانه دیگر توسط آمریکا هدایت نمی‌شود"

اوضاع برای غربی ها در خاورمیانه خوب پیش می رفت تا اینکه کم کم این مسئله مشخص شد که کشورهای منطقه یک زندگی مستقل از غرب را دنبال کرده و غرب به این قدرت ها بیش از آنکه آن ها نیاز داشته باشند، نیاز دارد.


یک روزنامه اتریشی ۲۰۱۴ را سال تغییرات اساسی در خاورمینه دانسته و با اشاره به نقش کلیدی ایران در مبارزه با داعش از کاهش نفوذ غرب در خاورمیانه در سایه تحولات منطقه گفت. روزنامه "دی پرسه" نوشت: چه کسی زمانی فکرش را می کرد که روزی فرا برسد که آمریکا از عملیات نظامی ایران در منطقه استقبال کند. جان کری وزیر خارجه امریکا در اوایل دسامبر بعد از اینکه جنگنده های جمهوری اسلامی در شرق عراق برخی مواضع داعش را بمباران کردند از تهران تمجید کرد.
دی پرسه در ادامه نوشت: البته این سیگنال مثبت آمریکا به سمت تهران واکنش جدیدی نبود و قبل از آن نیز رئیس جمهوری آمریکا نامه دوستانه ای را برای رهبری جمهوری اسلامی نوشته و در آن از وی درخواست کرده بود که مشترکا با دشمن تازه یعنی داعش مبارزه کرده و در مناقشات اتمی به توافقی دست یابند.
این روزنامه اتریشی در ادامه نوشت: جهان در خاورمیانه دیگر مانند سابق نیست. آمریکا و اروپا سالیان سال به مناسبات ویژه خود با اسرائیل و عربستان سعودی تاکید داشتند. ایران به عنوان یک مسئله و اهریمن سالیان طولانی از طرف غرب کنار گذاشته شده بود و آمریکا برای اطمینان از مسیری که در پیش گرفته بود نیروهایی را در منطقه مستقر کرده بود.

پس از آن یک گروه تروریست جهادی ظهور پیدا کرده و بخش هایی در خاورمیانه را به تصرف خود درآورد و اعلام خلافت کرده و نام "دولت اسلامی" (داعش) را بر خود نهاد و به این ترتیب دیگر هیچ چیز مانند سابق نیست. هیچ اتفاقی در خاورمیانه تا این حد این مساله را آشکار نکرده بود که این منطقه دیگر حول محور و تحت نفوذ آمریکا و اروپا نیست.

"استفان والت" استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد سیاست فعلی آمریکا را این گونه توصیف می کند که "جرج بوش تلاش کرد از راه مداخله نظامی، خاورمیانه را مستقیما تحت کنترل خود درآورد. بعد از اینکه جنگ عراق شکست خورد واشنگتن به سیاست موازنه با قدرت های منطقه ای روی آورد. بر اساس این سیاست آمریکا دیگر نباید بر منطقه مسلط می شد بلکه تنها مراقبت می کرد که کس دیگری بر این منطقه تسلط نیابد. اوضاع برای غربی ها خوب پیش می رفت تا اینکه کم کم این مسئله مشخص شد که کشورهای منطقه یک زندگی مستقل از غرب را دنبال کرده و غرب به این قدرت ها بیش از آنکه آن ها نیاز داشته باشند نیاز دارد."

این مسئله به وضوح درباره ایران خود را نشان داد. جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود را به عنوان یکی از مهمترین بازیگران دشمن با داعش در منطقه نشان داد بلکه اولین کشوری بود که دولت بغداد را با کمک نیروهای قدس خود در مبارزه با داعش حمایت کرد. به گفته تهران بدون کمک نیروهای قدس بغداد به محاصره تروریست های داعش در می آمد.

نویسنده در ادامه نوشت: با وجود اهمیت روزافزون ایران به عنوان یک وزنه سنگین مخالف با داعش در منطقه، اما این کشور به نشست ائتلاف ضد داعش در واشنگتن با حضور مقامات عالی رتبه نظامی بیست کشور غربی و عربی دعوت نشد. آمریکا و اسرائیل از مخالفان مشارکت ایران در ائتلاف مبارزه با داعش بودند.

با این همه ایران خود را با ثبات ترین کشور منطقه که توسط برخی کشورهای آشفته عربی که به وسیله گروه های افراطی ناپایدار شده اند می داند.

سید حسین موسویان سفیر سابق ایران در آلمان کشور خود را به عنوان یک شریک ائتلافی غرب (در مبارزه با داعش) ستوده و در این باره اظهار داشته است که یک ائتلاف شیعه همراه با ایران، ارتش منظم سوریه، عراق و حزب الله در کنار نیروهای امنیتی کُرد موسوم به پیشمرگه موثرترین نیروهای زمینی در مبارزه با داعش محسوب می شوند.

نویسنده در ادامه تصریح کرد:  ترکیه به عنوان دومین قدرت منطقه ای مهم با نفوذ روزافزون مطرح است که مشابه ایران به دلیل مرزهای طولانی اش با سوریه و عراق از طرف داعش بسیار آسیب پذیر است. هدف آنکارا سقوط رژیم بشار اسد در سوریه است. این هدف آنکارا منجر به همکاری آشفته این کشور با همه گروه های شورشی در سوریه  شده است. از طرفی داعش به عنوان یک قدرت غیر قابل کنترل در مرزهای جنوبی برای آنکارا مطرح است. ترکیه نگران این مسئله است که مخالفان کرد بتوانند در صورت عقب نشینی داعش این خلا را پر کنند.

سومین قدرت منطقه ای عربستان سعودی است که از ماه سپتامبر رسما به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا پیوسته است. عربستان سعودی نیز سقوط نظام بشار اسد را دنبال می کند. رقابت با هژمونی روزافزون ایران انگیزه بالایی برای دنبال کردن این هدف به آل سعود داده است. ائتلاف بین نظام سوریه و تهران خار بزرگی در چشم عربستان است. عربستان سعودی می خواهد سوریه را از مدار ایران خارج کند. شورش علیه بشار اسد فرصت مناسبی برای دستیابی به این هدف بود. در این راستا آل سعود بخصوص از نیروهای شورشی افراطی حمایت می کند.

همزمان داعش نیز در خدمت عربستان و در راستای اهداف این کشور کار می کند چرا که نفوذ ایران در عراق را سست کرده و می خواهد خطوط ارتباطی و مناسبات بین ایران، سوریه و حزب الله لبنان را تخریب کند. البته بزرگترین چالش عربستان سعودی این است که حمایت از داعش برای این کشور غیر سازنده بوده و به نزدیکی ایران و آمریکا منجر می شود و این بزرگترین کابوس برای آل سعود است. از دید عربستان در حال حاضر داعش بیشترین سود را برای ایران و سوریه دارد. این دلیل اصلی است که چرا عربستان سعودی به رغم مخالفت های بالای داخلی به ائتلاف ضد داعش پیوسته است.

روزنامه اتریشی دی پرسه در ادامه تصریح کرد که مذاکرات هسته ای غرب با ایران نیز اوضاع را تغییر داده است. تهران دقیقا می داند که همکاری در مبارزه با داعش موثرترین کارت برای امتیاز گیری از غرب در مذاکرات هسته ای است. تا زمانی که یک توافق هسته ای منعقد نشود هیچ همکاری بین ایران و آمریکا علیه داعش وجود نخواهد داشت.

نویسنده دی پرسه در بخش پایانی این مطلب خاطر نشان کرد: خاورمیانه دیگر توسط پلیس جهانی، آمریکا هدایت نمی شود و این قدرت های منطقه ای هستند که به صورت روزافزون اوضاع را در دست گرفته اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 30 آذر 1393

فارین پالیسی :

تنها هدف سیاست نفتی عربستان تضعیف ایران است

پایگاه آمریکایی در گزارشی هدف از اقداماتی که به کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی منجر شده است را تلاش ریاض برای " تضعیف تهران " ارزیابی کرد.

 پایگاه «فارین پالیسی» در گزارشی تحت عنوان «چرا سعودی‌ ها عمدا بازارهای جهانی را هدف قرار داده‌اند؟» در پاسخ سوال مطرح شده می‌نویسد: " دلیل ساده این موضوع (تلاش برای کاهش شدید قیمت نفت) تضعیف تهران است."

تنها هدف سیاست نفتی عربستان تضعیف ایران است
فارین پالیسی در گزارش خود با بیان اینکه عربستان در راستای رقابت منطقه‌ای با ایران همواره از اهرم نفت استفاده کرده است، می‌نویسد:  " بازارهای نفت، از مهمترین حوزه‌های رقابت و کشمکش سعودی-ایرانی برای تسلط و غالب شدن بر امور خلیج فارس باقی مانده است. "

این پایگاه در ادامه با ذکر مثال ذکر می‌نویسد: " در نوامبر 2006 "نوال عبید" مشاور امنیتی بندر بن سلطان (سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا و وزیر سابق اطلاعات سعودی) در سرمقاله‌ای برای واشنگتن پست ذکر می‌کند که "اگر عربستان سعودی تولید نفت را افزایش داده و بهای آن را به نصف (میزان کنونی) کاهش دهد، این موضوع برای ایران ویرانگر خواهد بود".
فارین پالیسی در پایان هدف ریاض از دست اندازی عمدی در بازارهای جهانی نفت و پایین نگهداشتن بهای آن را تضعیف اقتصاد ایران و ایجاد نارضایتی مردمی در این کشور تحلیل می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 30 آذر 1393

روحیه دادن به روش روباه پیر؛

خودزنی ۳۵۰ میلیارد دلاری اعراب از حسادت به ایران

نشریه العرب انگلیس با اشاره به استفاده عربستان از سلاح نفت برای متوقف کردن پیشرفت های ایران، تلاش کرد با ترساندن آنها از ایران و تعریف و تمجید از عقل و دریات حاکمان عرب، به مخاطبانش در کشورهای خلیج فارس روحیه دهد.


تحلیلگران غربی کاهش شدید قیمت نفت را، نتیجه تبعیت عربستان از امریکا به قصد لطمه زدن به ایران توصیف کرده و افزوده اند، کشورهای کوچکتر خلیج فارس از روی اجبار به تحمل زیان میلیاردی اقتصادشان تن داده اند.
  نشریه العرب چاپ لندن برای کاستن از نارضایتی افکار عمومی کشورهای عرب خلیج فارس بخاطر تبعیت مقاماتشان از امریکا و تسلیم شدن در برابر عربستان، تلاش کرد در مقاله ای به آنها قوت قلب داده و اطمینان دهد که تحمل ضرر میلیاردی ناشی از ارزان کردن نفت، موقتی است و با در پیش گرفتن ریاضت اقتصادی، اعراب از این مرحله عبور خواهند کرد.

وحشت اعراب از ایران


در این مقاله، تکرار شده است که سرمایه های کشورهای خلیج فارس، فقط در داخل آنها هزینه می‌شود و به همین علت، هزینه ها قابل کنترل است و آنها با پیش گرفتن سیاست ریاضت اقتصادی می توانند بحران را پشت سر بگذارند.

این درحالی است که از زمان کشف نفت در این کشورها، یکی از مشکلات اساسی حاکمان، ناتوانی در جذب کامل درآمدها و هزینه کردن آن در داخل کشورهایشان بوده و در دهه های اخیر نیز، پول اغلب قراردادهای فروش نفت، به علت وابستگی کامل این کشورها به واردات صنایع و خدمات، از پیش خرج شده است.


روزنامه العرب لندن با اشاره به این که عربستان، رویارویی با ایران را رهبری می‌کند، ادعا کرده که این کشور تا کنون در استفاده از سلاح «طلای سیاه» در این نبرد موفق بوده است. با این حال هشدارهای کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی درباره پیامدهای ادامه کاهش قیمت نفت، افزایش یافته است و برخی از آنها پیش بینی کرده اند کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آستانه مرحله ای سخت قرار دارند.

بر اساس آمار و ارقام این نشریه انگلیسی، کشورهای عربی خلیج فارس که از روی اجبار و با نارضایتی، به تبعیت از عربستان تن داده اند، روزانه هفده و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند و با توجه به قیمت های کنونی، نیمی از درآمدهای نفتی خود را از دست خواهند داد. یعنی سالانه سیصد و پنجاه میلیارد دلار از درآمدهای نفتی آنها از دست می‌رود و این مسئله بدون شک، تاثیر گذار خواهد بود.

این نشریه انگلیسی برای کاستن از خشم و نارضایتی مخاطبانش در این کشورها، بلافاصله اقدام کرده و با ترساندن آنها از ایران، افزوده است: کشورهای عربی خلیج فارس، امروز خود را در برابر تلاش های ایران برای خدشه وارد کردن به ثبات آنها می‌بینند. آنهم در حالی که آمریکا که همپیمان آنهاست، از خود در برابر ایران سستی نشان می‌دهد.

العرب می افزاید: به همین دلایل کشورهای خلیج فارس مجبور شدند به تبعیت از عربستان، تدابیری برای افزایش تولید نفت اتخاذ کنند تا با ارزان کردن نفت، وارد این رویارویی شوند.

نویسنده انگلیسی این نشریه، به سرعت به مخاطبان عربش روحیه داده و در حالی که چند سطر بالاتر، به افزایش روز افزون هشدارها و نارضایتی اعراب اشاره کرده، ادعا می کند که "تدابیر اعراب در حال نتیجه دادن است و ایرانی که هفتاد درصد به درآمدهای نفتی وابسته با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده، بطوری که از هم اکنون دست از حمایت حزب الله برداشته است".
 
نویسنده انگلیسی این مقاله، در برابر مخاطبان خلیج فارسی اش، پا را از این هم فراتر گذاشته و می نویسد: "بودجه عمومی ایران، بر پایه هر بشکه نفت صد و سی و چهار دلار!!! بسته شده و بر اساس خبرهای فاش شده، با قطع شدن حمایت های ایران، حزب الله با ادامه مبارزه در سوریه مخالفت کرده است."

این نشریه لندنی، در ادامه، مطالبی درباره کاهش ارزش روبل و فروپاشی اقتصاد روسیه و حتی گرفتار شدن امریکا در اثر این تدبیر نوشته و افزوده است: این تونل ترسناک که ایران و روسیه و حتی آمریکا خود را گرفتار آن دیده اند، نشان دهنده میزان تاثیر کشورهای عربی خلیج فارس و توانایی آنها برای رویارویی است.

این نویسنده در پایان، کف مرتبی برای اعراب خلیج فارس می زند و می نویسد: درباره اینکه آیا آتش افروخته شده، دامان اعراب را نیز خواهد گرفت یا خیر باید گفت کشورهای خلیج فارس و در راس آنها، کسانی که این گام را برداشته اند، به خوبی می‌دانند چگونه عمل کنند که در نهایت با موفقیت بحران را پشت سربگذارند.

استحمار روش جدید استعمارگر

 

* در روزهای اخیر بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران بین المللی، کاهش بهای نقت را تلاش امریکا و عربستان برای متوقف کردن پیشرفت های ایران عنوان کرده اند، اما برخی از روشنفکران سیاسی داخل ایران، تاکید دارند که این موضوع نوسانات طبیعی بازار نفت است و امریکا و عربستان هیچ خصومتی با ایران ندارند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 26 آذر 1393

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 23 آذر 1393

 

هشدار بانک جهانی : رویکرد نفتی عربستان، بازی با آتش است

مشاور بانک جهانی افزود: باید توجه داشت که این کشورهای عربی با آتش بازی می کنند و در نهایت، کسری بودجه شدیدی در اقتصاد آنها بروز خواهد کرد. کاهش قیمت نفت در ماههای اخیر می تواند سبب شکل گیری بحران عظیم نفتی در سال آینده یا سال دو هزار و شانزده شود.»

اقتصاددان انگلیسی ، رویکرد نفتی عربستان سعودی و همراهانش را بازی با آتشی توصیف کرد که دامنگیر خودشان خواهد شد.

محمد سلامه، اقتصاد دان مشاور بانک جهانی و کارشناس نفتی ارشد حوزه خاورمیانه درگفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت:« قیمت نفت در هفته های اخیر در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته است و باید توجه داشت که روند رشد اقتصادی در حوزه آسیا - اقیانوسیه و اروپا کاهش یافته و آمریکا روزانه دو میلیون و پانصد هزار بشکه نفتی از منابع خودش وارد بازارهای جهانی کرده است.

سلامه افزود: ترکیب این عوامل، سبب افول قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است، اما عامل اصلی این مسئله، عملکرد سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت (اوپک) است که تصمیم نگرفتند تولید نفت را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: اوپک اگر تولید نفتی خودش را روزانه دو میلیون بشکه کاهش می داد، می توانست قیمت نفت را در بازارهای جهانی تثبیت کند؛ این رویکرد اوپک بسیار اشتباه بوده است؛ این تصمیم اوپک براساس ملاحظات اقتصادی نبوده بلکه انگیزه های سیاسی به ویژه خواسته های عربستان سعودی مطرح بوده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: عربستان می خواهد در این فضا به ایران و اقتصاد نفتی ضربه بزند و جنگ نیابتی و غیرمستقیم بین ایران و عربستان در جریان است.

محمد سلامه گفت: ایران برای اینکه بتواند بودجه اش را متوازن کند به قیمت نفت در هر بشکه صد و بیست و پنج دلار نیاز دارد؛ حتی عربستان و کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس نیز به قیمت صد دلاری برای هر بشکه نفت نیاز دارند، اما این کشورها منابع مالی عظیمی در اختیار دارند که می توانند از آن برای شرایط کنونی استفاده و کاهش قیمت نفت را تحمل کنند؛ اما باید توجه داشت این کشورهای عربی با آتش بازی می کنند و در نهایت، کسری بودجه شدیدی در اقتصاد آنها بروز خواهد کرد؛ کاهش قیمت نفت در ماههای اخیر می تواند، سبب شکل گیری بحران عظیم نفتی در سال آینده یا سال دو هزار و شانزده شود.»

سلامه در ادامه افزود:« قیمت پایین نفت بر اقتصاد برخی کشورها بیش از کشورهای دیگر تاثیر منفی می گذارد، اما کشورهایی که سبب پایین آمدن قیمت نفت شده اند، باید بدانند که بازنده خواهند بود.

وی تصریح کرد: قطع نظر از این که قیمت پایین نفت چیست، هیچ توجیهی برای رسیدن قیمت نفت به بشکه ای شصت دلار وجود ندارد و کشورهای تولید کننده نفت در منطقه خاورمیانه به قیمت صد دلاری برای هر بشکه نفت نیاز دارند تا بتوانند بودجه خود را متوازن نگاه دارند.

این مشاور بانک جهانی هشدار داد، پایین آمدن قیمت نفت به ضرر اقتصاد روسیه نیز است و برای این که روسیه بتواند توازن بودجه ای خود را حفظ کند به قیمت نود دلاری هر بشکه نفت نیاز دارد.

محمد سلامه افزود: همه کشورهایی که سبب پایین آمدن قیمت نفت شده اند، بزرگترین بازنده این بازی، کل صنعت نفت جهان است. هفت شرکت بزرگ نفتی جهان با پایین آمدن قیمت نفت، به فروش بخشی از سرمایه ها و کاهش سرمایه های خود روی آورده اند.

وی تصریح کرد: اوپک باید تولید نفتی خودش را روزانه دست کم دو میلیون دلار کاهش بدهد تا قیمت نفت بار دیگر در بازارهای جهانی افزایش یابد.»

درهمین حال  شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد : افول قیمت نفت به کابوس شرکتهای نفتی تبدیل شده است که می تواند به آشوبهای اجتماعی منجر شود.

همچنین  کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای بورس های کشورهای مختلف نیز پرهزینه بوده است.

بورس اروپا  دیروز در بد ترین وضع در هفته های اخیر، به کار هفتگی خود پایان داد.

کاهش ارزش سهام شرکت های بزرگ نفتی اروپایی ازقبیل شل و بریتیش پترولیوم در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده است. بورس آمریکا از این قاعده مستثنی نبوده است.

این درحالی است که قیمت نفت همچنان سیر نزولی خود را ادامه می دهد.

سازمان جهانی انرژی نیز درباره آثار استمرار کاهش قیمت جهانی نفت هشدار داده است.

براساس اعلام سازمان جهانی انرژی اگر این روند به زودی متوقف نشود و تا سال آینده ادامه پیدا کند، ممکن است به بروز ناآرامی هایی در برخی کشورها منجر شود که به شدت به درامدهای نفتی متکی هستند.

قیمت نفت در بازارهای جهانی به کمتر از شصت دلار در هر بشکه تنزل پیدا کرده است.

نخستین بار در پنج و نیم سال گذشته، قیمت نفت به کمتر از پنجاه و هشت دلار هم رسیده است.

فقط در پنج روز گذشته، قیمت نفت کاهش نه درصدی داشته است. کشورهایی که به درآمدهای نفتی وابسته هستند به شدت از روند کاهش قیمت نفت آسیب دیده اند. سقوط ارزش واحد پولی روسیه موید همین مسئله است.

دیروز ارزش روبل روسیه، سه درصد دیگر کاهش یافت. از ژانویه دو هزار و چهارده، ارزش روبل روسیه چهل وسه درصد کاهش یافته است.

در نیجریه نیز که یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ نفت است، ارزش واحد پولی این کشور به شدت تنزل پیدا کرده است.

یکی از آثار کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی این است که شرکت های بزرگ نفتی ازقبیل هالیبرتون و بریتیش پترولیوم اعلام کرده اند شمار قابل توجهی از نیروهای خود را اخراج می کنند تا هزینه هایشان کاهش یابد.

شرکت نفتی کانوکو فیلیپس نیز قصد دارد هزینه های خود را از سال دو هزار و پانزده کاهش دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 23 آذر 1393

همسایه دیوار به دیوار آمریکا مشتری پهپادهای ایران

نشنال اینترست نوشت: بعید نیست که برخی مقام‌های عضو پارلمان مکزیک برای خرید پهپادهای ایرانی ابراز علاقه کرده باشند، چرا که مکزیک به واسطه توان پایین در زمینه ساخت پهپاد و در تلاش برای مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر، علاقه مند به خرید پهپاد از ایران است

 نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» روز پنج‌شنبه طی گزارشی تحلیلی در زمینه «امکان حضور پهپادهای ساخت ایران بر فراز مکزیک» نوشت سفر چهار روزه «علاالدین بروجردی» رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به مکزیک، اولین مورد این چنینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و از مهمترین دستاوردهای این سفر امضاء قرارداد تحکیم روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین 2 کشور بود.
مکزیک از ایران پهپاد می خرد

بر اساس این گزارش، بروجردی حین بازگشت خود به ایران از علاقه‌مندی مقام‌های مکزیکی در خرید پهپادهای ساخت ایران خبر داده بود. نشنال اینترست نوشته است که بعید نیست که برخی مقام‌های عضو پارلمان مکزیک برای خرید پهپادهای ایرانی ابراز علاقه کرده باشند، چراکه خرید پهپادهای ایرانی برای مبازره با قاچاقچیان مواد مخدر عجیب به نظر نمی‌رسد و بنابر برخی گزارش‌ها این کشور بازار خوبی برای فروش پهپاد می‌باشد.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود ضمن اشاره به تلاش‌های مکزیک برای خرید پهپاد از منابع مختلف، درباره فناوری پهپادهای ایران نوشت: «برخلاف مکزیک، ایران برنامه‌های بومی نسبتا قوی در ساخت پهپاد دارد.»

مرکز مطالعات پهپاد کالج آمریکایی «بارد» در این رابطه نوشته است: «ایران یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ساخت پهپاد را در اختیار دارد. علاقه ایران در بهبود و توسعه پهپادها در واقع به جریان نبرد این کشور با عراق در دهه 80 میلادی برمی‌گردد.»

ایران در آوریل سال 2013، 4 نمونه از پهپاد‌های خود به نام‌های «عازم _ 2»، «مهاجر»، «حازم _3 » و «سریر _110» را رونمایی کرد. از دیگر دستاوردهای ایران در این زمینه باید به رونمایی از پهپاد «شاهد 129» اشاره کرد که نمونه‌ای از پهپاد اسرائیلی «هرمس 450»  با برد 2000 کیلومتر و قدرت پرواز به مدت 24 ساعت می‌باشد.

به گزارش این نشریه آمریکایی، ایران در انتقال فناوری ساخت پهپاد به کشورهای دیگر نیز تلاش دارد و گزارش‌ها در این زمینه به فروش و کمک در ساخت پهپاد به کشورها و گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان، حماس، سوریه و سودان حکایت دارند که البته باید مکزیک و نزوئلا را نیز به این جمع اضافه کرد.

در انتهای این گزارش آمده است که بنابر این محتمل می‌باشد که بعضی از قانون‌گذاران و سیاست مداران مکزیکی علاقه خود را به خرید پهپادهای ایرانی نشان داده باشند. ایران نیز بی‌شک اگر مکزیک بخواهد، پهپادهایش را به این کشور می‌فروشد تا از پرواز پهپادهای خود در مرزهای مکزیک بهره‌مند شود. در این میان اگر واشنگتن حرفی برای گفتن در این مورد داشته باشد، دستکم نباید به این زودی‌ها  انتظار داشت پهپادهای ایرانی در مکزیک به پرواز درآیند.

مکزیک با آمریکا 3145 کیلومتر (1954 مایل) مرز مشترک دارد و با چهار ایالت مهم این کشور یعنی تکزاس، نیومکزیکو، آریزونا و کالیفورنیا هم مرز است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 23 آذر 1393

مقامات ایرانی الاصل دولت آمریکا را بشناسید

براساس آمارها، حدود یک‌ میلیون ایرانی در آمریکا سکونت دارند که از این تعداد، برخی موفق به ورود به رده‌ های بالا در ادارات دولتی آمریکا شده‌ اند؟

چندی پیش خبر انتصاب یک ایرانی به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه‌ داری آمریکا منتشر شد.

رامین طلوعی، شهروند آمریکایی‌ ایرانی‌الاصلی است که به این سمت برگزیده شد.

به همین بهانه، نگاهی به ایرانیان حاضر در مناصب مهم دولتی و فدرال در آمریکا می اندازیم.

رامین طلوعی در خزانه داری آمریکا
روایات مختلفی از شمار ایرانیان مقیم آمریکا وجود دارد که هیچکدام معتبر نیست، زیرا بسیاری از ایرانیان هنوز ایرانی بودن خود را اعلام نکرده‌اند، اما نزدیک ترین تخمین غیر رسمی را می‌توان برآورد "دفتر حفاظت منافع ایران" در واشنگتن دی سی دانست که این تعداد را 900 هزار نفر بر اساس گذرنامه‌ها اعلام کرده است.

در هر حال، از این جمعیت تنها 12 نفر موفق به ورود حائز اهمیت به دستگاه سیاسی آمریکا شده‌اند که در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

)معرفی کلی بخش باروق

بخش باروق از روزگاران قدیم یکی از مناطق پررونق تجاری منطقه بوده که همواره برای اهالی خود باروق و روستاها و حتی شهرهای اطراف دارای ارزش خاصی بوده است . این بخش در سال 79 با همت مسئولین محترم از ترکیب سه دهستان باروق؛ شامل 21 روستا ، آجرلوی شرقی 28 روستا، آجرلوی غربی شامل 25 روستا به جایگاه بخش ارتقا یافته است .درحاضر 29 روستای این بخش داری شورای اسلامی است که 2 روستای آن دارای شورای 5 نفره و27 روستانیز3 نفره مدیریت می شوند شایان ذکراست از37 روستای مصوب برای ایجاد دهیاری 36  روستا دارای دهیاری است ودرپیش برد اهداف توسعه ای روستا فعالیت دارند.

این بخش با گستره اراضی  3/1014 کیلومتر مربع وسعت ، 73 روستای اقماری ،  جمعیتی قریب به 24هزار نفر ، اراضی آبی 7350 هکتار ، دیمی 33000هکتار ، وسعت  مراتع 75000 هکتار ودو رودخانه فصلی قوری چای وآجرلو و... یکی از بخش های محروم جنوب استان است. که در صورت حمایت و بکار بردن سیستمهای نوین در امر کشاورزی و دامداری این پتانسیلها قطعاً ارتقاء خواهدیافت و شاهد مهاجرت معکوس در این بخش خواهیم بود.

براساس مطالعات ناحیه میاندوآب در جنوب استان بخش باروق تنها گزینه توسعه برای شهرستان میاندوآب بوده وحتی درسطح ملی نیزدارای قابلیتهای موثری است. چرا که بیش از  48%  مساحت شهرستان را به خود اختصاص داده و با قابلیتهای صنعتی ،کشاورزی ،معدنی و گردشگری طبیعی که دارای استعداد بالفعل و بالقوه هست ومی توان با هدایت سرمایه گذاران بخش خصوصی وبهره برداری ازمنابع غنی موجود، ایجاد تحرک بیشتروبهبود فضای کسب وکار را سبب شد.

 

2-توانمندیهای اجتماعی -اقتصادی کشاورزی صنعتی ،معدنی وخدماتی  بخش باروق    

  • ·        بخش باروق از لحاظ فاکتورهای اجتماعی دارای چند مزیت اساسی قابل توجه است - از نظر دین همگی شیعه هستند ودربیشترمسائل عمومی مشارکت خوب و متوسطی دارند، بخش باروق باجمعیت 8/8 درصدی از شهرستان ،به دلیل اینکه بیش از 100شهید وتعداد زیادی جانباز وایثارگرتقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده قابلیت ولایتمداری ووفاداری خور را به انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند. عمودتاً اجتماعات موجود دربخش تابعی ازشرایط سنتی وریش سفیدی است وپایبندی به ارزشها اسلامی و انقلابی با قوت بیشتری وجود دارد.براین اساس کانون خانواده واجتماع ازاستحکام مناسبی برخوردار است.
  • ·        دربخش اقتصاد، عمده درآمد مردم بخش باروق متکی برکشاورزی(گندم دیمی، گندم آبی،نخود دیمی ،جو و...)دامپروری(گاو و عمدتاًگوسفند) رمه گردانی -دادوستد وتولید انواع محصولات لبنی (شیر-گوشت قرمز-پنیر-ماست روغن حیوانی و...)می باشد.وجود بازارهفتگی سه شنبه بازاردرروستای گل سلیمان نیزشرایطی را فراهم نموده تا بازار داد وستد دام سبک وسنگین ،تامین مایحتاج روزمره مردمان روستایی و... داغ باشد واین پتانسیل ضمن ایجاداشتغال وکسب درآمد قابل توجهی ازمردم بخش ومنطقه مراجعات زیادی از شهرستان وسایرشهرهای همجواربه این بخش را موجب می شود.

 

  • ·        بخش باروق بابرخورداری از48 درصد مساحت شهرستان درمنطقه ایی کوهستانی  واقع شده ودارای آب وهوای متغیراست درعین حال وجود منابع غنی معدنی از جمله سنگهای تزئینی واقتتصادی قابلیت بسیارمهم بخش محسوب می شود به گونه ای که درحال حاضرچندین معدن سنگ درحال بهره برداری بوده ومعادن متنوع دیگری از ذخایرآن اکتشاف وبه ثبت می رسد که سرمایه گذاری بخش خصوصی دراین حوزه با ساماندهی اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان می تواند این قابلیت باارزش افزوده فراوان را به بالفعل سازد .

 

 

3- توانمندیها وپتانسیلهای بخش

برخورداری از : جاده میاندوآب - میانه(افق آینده باروق) - پتروشیمی میاندوآب(پروژه محرک توسعه)-کشتارگاه صنعتی شهرستان بخشی از شهرک صنعتی میاندوآب -  بازار هفتکی سه شنبه بازار- واحدهای متعدد تولید و دانه بندی شن و ماسه و آسفالت (رودخانه ای-کوهی) واحد تولید آراد طراوت  چندین کارخانه تولید لبنیات - 4 جایگاه چندمنظوره عرضه سوخت خودرو واحدهای فعال گاوداری و پرورش مرغ چندین معدن سنگ گرانیت مرمر و تراورتن و ...، وجود چشمه سارها - چشم اندازها-  کوهساران و انواع داروهای گیاهی بخش کوچکی از توانمندیهای این منطقه می باشند.

خدمات:

حوزه راه ؛ دربخش جاده ایی ومسیرهای روستایی به غیر از محورتک آغاج جبیکلو ، محورسه راهی زاغه تا اربط سفلی ،ادامه عملیات محورقورقچی وچندمحورکوچک روستایی اقماری تقریباً حدود70 درصدازمحورهای این بخش آسفالت می باشد .

حوزه آب آشامیدنی ؛ عمده آب موردنیاز روستاهای این بخش از طریق چاه تامین می گرددکه مدیریت بخشی از این روستاها به تعداد20روستا توسط آب و فاضلاب درسطح 1و2 بوده وسایرروستا نیز زیرنظرخود اهالی ویاشوراهای روستا می باشند که به دلیل مدیریت مطلوبتر می بایست با تدوین سند آب آشامیدنی روستاهای باروق وپیگیری جدی آن توسط متولی آن ساماندهی وبرنامه ریزی گردد.درسنوات گذشته خشکسالی تاثیرات منفی زیادی را برچشمه ها،قنوات ومنابع تامین آب داشته که به عنوان مهمترین چالش حال حاضربخش محسوب می شود باید مدیریت گردد.

 

حوزه مخابرات : تمام روستاهای بخش باروق ازارتباط تلفنی ویا بی سیمی وموبایل روستایی برخوردارهستند ولی با توسعه روزافزون خدمات الکترونیکی دربخش اینترنت وفضای مجازی تقریباًغیر برخورداراست که باید برای جلب توجه جوانان تحصیل کرده وبمنظورارائه خدمات الکترونیکی اقدامات جبرانی اساسی صورت گیرد .

حوزه برق ؛ تمامی روستاهای بخش ار نعمت برق برخوردارهستند ولی نبود نمایندگی اداره برق ارائه خدمات به بخش وسیع باروق را با مشکل مواجه ساخته است ونیزتوجه جدی به روستاهای کم خانوار وبرق رسانی به آنها می تواند محل تمرکزجدید جمعیتی باشد.

حوزه گاز؛ متاسفانه از 70 روستای بخش باروق فقط دو روستای گل سلیمان آباد وقره سقال وشهر باروق از نعمت گاز برخوردارهستند که این رقم درمقایسه با آمار متوسط برخورداریهای استانی وکشور بسیار پایین است وبه دلیل عبور خطوط مختلف گازاز اطراف روستاهای بخش می تواند ارتقاء یابد .

حوزه کمبود خدمات دولتی وضرورت برخورداری از خدمات اداری:

بخش باروق درصورتی می تواند به جایگاه توسعه ورشد مناسب دست یابد که بتواند از وابستگی های شدید خود به مرکزشهرستان بکاهد دراین راستا ایجاد خدمات وادارات ذیل ازاهم واجبات است

1-ضرورت برخورداری ازنمایندگی دستگاه قضا (دادگاه ودادگستری )2-اداره آموزش و پرورش 3- اداره ورزش وجوانان 4-شعبات بانکها وموسسات مالی 5- نمایندگی کمیته امداد وبهزیستی 6-اداره ثبت احوال 7-اداره ثبت اسناد 7-امورصنفی 8-تقویت اداره مخابرات

 

4-تنگناها ومحدودیها

1-   تقویت .ایجادزیرساختهای اداری وخدماتی بخش با ایجاد ادارات مورنیاز

2-   کم کردن وابستکی ومراجعه مردم بخش به مرکزشهرستان

3-   تقویت وتحکیم نظام سلامت (مراکزوخانه های بهداشتی وامکانات )

4-   ساماندهی تامین آب شرب روستائیان باتنظیم سند آب باروق

5-   ساماندهی وممیز اراضی ملی ومنابع طبیعی درسطح بخش

6-   بالفعل درآوردن پتانسیلهای گردشگری منطقه با رویکرد جذب سرمایه گذار درغارجبیکلو وکوه جان آقا وجنگل علیارکندی.

7-   بهره مندی از امکانات حمل و نقل روستایی وسازماندهی خودروهای موجود

8-   تقویت بنیه مالی دهیاران برای ارائه خدمات مطلوب به روستاها

9-   تعریف پروژه های محرک توسعه واتمام پروژه های نیمه تمام مانند (شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی(مصوب)، ایجاد ناحیه صنعتی باروق(مصوب) پتروشیمی میاندوآب ایجاد شهرک اختصاصی سنگ جنوب استان درباروق و...

10-                       توجه جدی به نحوه تامین آب کشاورزی ونیزبرنامه ریزی درجهت مقابله با آفات بخش

11-                       تعریض محورمنشعب ازجاده شاهین دژ به سمت باروق وایجاد تقاطع غیرهمسطح تکمیل پروژه های نیمه تمام (هنرستان کشاورزی باروق جاده های مصوب سنوات گذشته تقویت گاز رسانی به روستاها و...

یک نکته حائزاهمیت :

 سایربخشهای شهرستان به دلیل محدودیتهای پیش رو ازنظرکاربری زمین واشباع صنایع مختلف، دارای توجیه اقتصادی نبوده وخرد شدن اراضی روزبه روز دربخش های مرکزی ومرحمت آباد مشکلات عدیده ای را سبب می گردد لذا بخش باروق با داشتن پتانسیلهای صنعتی وجغرافیای طبیعی می تواند مکمل این کمبود بوده ونیازهای شهرستان رادراین جهت تامین نماید لذاتحقق این مهم باتوجه به شرایط موجود می تواندبا تعریف شعارذیل برای بخش سرمنشاء توجه بیشتروتوسعه مطلوبترگردد:

باروق آینده توسعه شهرستان میاندوآب

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

 

این روز ها در هر جای دنیا که باشی ،در هر قاره ای که زندگی می کنی

،سیاه باشی یا  سفید ، چینی باشی یا آمریکایی ،دوست باشی یا دشمن

فرقی نمی کند با یک سرچ ساده در همین گوگل جان خودمان

دار و ندار مسئله هسته ای ایران رامی توانی بفهمی

حتی اصلا  لازم نیست به خودت زحمت بدهی

و کلمه هسته ای را با سر انگشتان مبارک خود

در کنار نام ایران بنویسی، تو فقط بنویس ایران

،آنموقع است که در کسری از ثانیه زیر و بم

مسئله هسته ای ایران برایت روشن می شود

؛از تعداد سانتریفیوژ هایش گرفته تا میزان

غنی سازیش، از تاسیسات فردوگرفته

تا آب سنگین اراک از نطنز گرفته تا

بوشهر  حتی محل دقیق آنهارا

هم می توانیاز روی گوگل

ارث پیدا کنی .

 

انگار

سری ترین مسئله هر کشوری در دنیا

به عیان ترین مسئله  کشور من تبدیل شده است

و این عروس هزار داماد را به عقد تمام دنیادرآورده ایم

عقدی که عاقدش شورای امنیت بود و برگزاری جشنش به عهده منافقین خائن

و فیلمبرداریش را آمریکایی ها انجام می دهندو کیفش را رژیم شیطانی صهیونیسم می برد.

 

حال که دشمنان

به یمن ساده لوحی دیپلمات های ما

به هدف اصلی خود که آگاهی یافتن از اطلاعات

حساس هسته ای ما بود و آن را در قالب مذاکرات برد برد به دست آورد

امیدواریم این ترفند دشمنان برای دستگاه سیاست خارجی ما روشن شده باشدو به الگوی

نامحرمان تبدیل نشود تا ایران را تحت عنوان مذاکره (برد ـ برد ) تخلیه اطلاعاتی

کنند چراکه امنیت هر کشوری در گرو محرمانه ماندن اطلاعات سری

آن کشور است و مادامی که کلید آن به دست  بیگانه نیفتد به آن

قطعه از زمین کشور می گویند وگرنه مستعمره ای

خواهد شد در دست نامحرمان و جولانگاه منافقان .

این بود دلنوشته زخم

هسته ای!

 

 

حال در این دنیای پر فریب و هزار رنگ چه باید کرد؟

چگونه می توان اسیر دست دشمان نبود؟

چگونه راه را از بیراه تشخیص بدهیم؟

راهبر و شاخص کیست؟

اگر شاخص ما ولایت فقیه باشد که نماینده امام زمان و حجت او بر ماست

هیچ وقت اسیر  رنگ و نیرنگ ها نخواهیم شد چراکه:

هرکس که با ندای رهبرش  بیدار نشود

زیر لگد دشمن بیدار می شود.

امام علی (ع)


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393
هيچ وقت نبايد امت اسلامى و جامعه‌ى اسلامى ماجراى عاشورا را به عنوان يك درس، به عنوان يك عبرت، به عنوان يك پرچم هدايت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ى به عاشورا و به حسين‌بن‌على (عليه‌السّلام) است. همان طور که پیامبر(صلی الله علیه و آله والسلم) فرمود: «و انا من حسين»؛ بنا بر اين معنا، يعنى دين من، ادامه‌ى راه من، به وسيله‌ى حسين (عليه‌السّلام) است. اگر حادثه‌ى عاشورا نبود، اگر اين فداكارى عظيم در تاريخ اسلام پيش نمى‌آمد، اين تجربه، اين درس عملى، به امت اسلامى داده نميشد و يقيناً اسلام دچار انحرافى ميشد
امام خامنه ای ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
 

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

 

بر لب آبم و از داغ لبت می میرم

هر دم از غصه ي جانسوز تو آتش گیرم

مادرم داد به من درس وفاداری را

عشق شیرین تو آمیخته شد با شیرم

گاه سردار علمدارم و گاهی سقّا

گه به پاس حرمت گشت زنان، چون شیرم

بوته ي عشق تو کرده ست مرا چون زرناب

دیگر این آتش غم ها ندهد تغییرم

گر مرا شور و جوانی و بهار عمر است

از خزان تو دگر ای گل زهرا پیرم

غیرتم گاه نهیبم زند از جا برخیز

لیک فرمان مطاع تو شود پاگیرم

تا که مأمور شدم علقمه را فتح کنم

آیت قهر بیان شد، ز لب شمشیرم

سایه ي پرچم تو کرد سرافراز مرا

عشق تو کرد عطا دولت عالمگیرم

کربلا کعبه ي عشق است و من اندر احرام

شد در این قبله ي عشاق دوتا تقصیرم

دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد

چشم من داد از آن آب روان تصویرم

باید این دیده و این دست دهم قربانی

تا که تکمیل شود حجّ من آنگه میرم

زین جهت دست به پای تو فشاندم بر خاک

تا کنم دیده فدا، چشم به راه تیرم

ای قد و قامت تو معنی «قدقامتِ» من

ای که الهام عبادت ز وجودت گیرم

وصل شد حال قیامم ز عمودی به سجود

بی رکوع است نماز من و این تکبیرم

جسدم را به سوی خیمه ي اصغر نبرید

که خجالت زده زان تشنه لب بی شیرم


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

«بار دیگر صدای هل من ناصر امام عشق در دل تاریخ بلند است ...

هر آنکس در هر زمان و در هر جا به این صلا لبیک گوید، کربلاییست و کربلا میزان عشق است و اهل الله را از اغیار جدا می کند ...»

شهید سید مرتضی آوینی


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

کاریکاتور های بیشتر در ادامه مطلب....


:: موضوعات مرتبط: عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

«تکفیر» یک عاملى براى دشمنان امّت اسلامى است؛ نه فقط شیعه، اهل سنّت را هم تکفیر میکنند... به نفع رژیم صهیونیستى. براى اینکه مردم را و مسلمانها را به هم مشغول کنند تا غافل بشوند از مسئله‌ى مهمّ ‫فلسطین و از حضور دشمن در دل دنیاى اسلام غفلت کنند.

 امام خامنه ای ۹۳/۶/۱۶


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

" آمریکایی ها آرزو دارند

قدرت و نفوذ امروز ایران را در منطقه داشته باشند "

نشریه ی معتبر امیرکایی فارین پالیسی( Foreign Policy) می گوید:

اسرائیل عصبانی است, عربستان سعودی از خشم کبود شده !

بعد از نامه اوباما به رهبر ایران همه بهت زده شده اند.

خاورمیانه در حال تغییر است حوادث موجود دورنمای ژئوپولیتیک کل خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ منطقه ای که باتلاقی برای اوباما و اسلاف او بوده است.

آمریکا نشان می دهد کاملا به ایران در خاورمیانه نیاز دارد زیرا ایران ثبات خود را حفظ کرده و نقش آفرین نخست منطقه گردیده.

آمریکا تمام متحدانش را علیه داعش بسیج کرده ولی این ائتلاف شکست خورده است زیرا مهمترین و کلیدی ترین بازیگر منطقه فراموش شده,ایـــران!

باید پذیرفت این ائتلاف بدون حضور ایران ائتلافی شکست خورده است به همین دلیل آمریکایی ها به طور محرمانه از ایران درخواست دارند وارد نبرد مستقیم با داعش شود زیرا میدانند برخورد نظامی ایران با داعش تنها به حمله هوایی محدود نخواهد شد آنها(ایرانی ها)نیروهای زمینی و آبدیده خود را وارد میدان خواهند کرد نیروهای بازمانده از طولانی ترین نبرد قرن.

موفقیت های آتی در میدان های جنگ عراق ثابت کننده نقش سازنده ایران است. در جنگ اخیر بر سر شهر استراتژیک آمرلی در شرق عراق نیروهای قدس دوشادوش پیشمرگه های کرد می جنگیدند

ایران از نظر دیپلماتیک نیز می تواند نقشی را ایفا کند که ایالات متحده نمی تواند و نخواهد توانست. تهران به عنوان یک حامی کلیدی دولت سوریه می تواند با اسد ارتباط بگیرد و با اعتماد به منفعت خود با وی صحبت کند. همچنین پیوستگی ماهوی میان شیعیان ایران و عراق به ایران نقشی را داده است که امریکا تنها می تواند آرزوی آن را داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393
رهبرا

افسران - ما اهل فتنه نیستیم علی تنها بماند

                                                                     

 

 

اینجـــا ایران اَست!

 
اینجــا {جمهـوری اســلامــ } اسـت !
 
اینجـا یک استثنـااسـت !
 
اینجــــا سیـد علــدارد!
 
اینجـا ما میمیـریم بـرای امـاممـان!
 
اینجـا عشــق تکـرار میشود !
 
اینجـا بـــﮧ کـوری چشـم {ایـالت عیش} ، {ولایـت عشـق} است.
 
رهبرا!
 
شاید از حـادثـــﮧ مــترسیدیم!
 

تو بــﮧ مـا جـرات طــوفان دادی . . .


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

سامانه های موشکی MK۴۱/ زمزمه های آغاز جنگ سرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا بی آنکه مدرکی برای اثبات ادعا‌های خود ارائه کند ، روسیه را به نقض پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد متهم می کند .

واشنگتن، ژوییه گذشته مسکو را به نقض این پیمان که سال 1987 امضا شد، متهم کرد. مقامات روسیه از آمریکا مدارک و شواهدی برای اثبات ادعای خود درخواست کردند. رز گوته‌مولر معاون وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن مجموعه‌ای از تدابیر برای وادار کردن روسیه به رعایت این پیمان در اختیار دارد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطر نشان کرد: نکته‌ی قابل توجه این است که آمریکا با این تهدیدها، نمی تواند جوهر ادعاهای خود را به طور مشخص بیان کند و مصرانه از اثبات این اتهامات طفره می رود. آمریکا پاسخ‌های راضی کننده‌ای به  ادعاهای مستدل و کاملا ملموسی که ما در پاسخ به آنها بیان کردیم، نمی دهد.

مسکو خاطر نشان می کند که ادعاهایش در مورد موشک‌های هدایت شونده است که آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی خود استفاده می کند و ویژگی‌های آنها مشابه ویژگی‌های موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد است.

سامانه موشکی

ادعاهای روسیه همچنین در مورد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است که بی تردید تحت تعریف موشک‌های کروز قرار می گیرند که در پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد آمده است. مسکو در نهایت ادعاهایی را در مورد قصد آمریکا برای استقرار نسخه زمینی سامانه دریایی ام کی-41 در لهستان و رومانی که می تواند موشک‌های کروز میان‌برد شلیک کند، مطرح کرده است.

سامانه موشکی MK 41

به گزارش ریانووستی از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: ما همچنان معتقدیم که تهدید، بهترین راه برای حل مشکلاتی که ممکن است از اجرای این پیمان بروز کند، نیست. موضع ما این است و طرف آمریکایی را هم به اتخاذ چنین موضعی دعوت می کنیم.

پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد سال 1987 در دوران گرمی روابط آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، توسط رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا و میخاییل گورباچف دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی امضا شد.

بر اساس این سند که از سال 1988 به اجرا گذاشته شد، روسیه و آمریکا متعهد می شوند موشک‌های بالیستیک یا کروز زمینی میان‌برد (1000تا 5500 کیلومتر) و کوتاه برد (500 تا 1000 کیلومتر) نسازند، آزمایش یا مستقر نکنند.

طرف‌ها همچنین متعهد شدند ظرف سه سال همه سکوها و موشک‌های زمینی خود با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را از بین ببرند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

موقعیت استراتژیک مکران برای ایران

سواحل سوق الجیشی و اقتصادی مکران در طول تاریخ به عنوان یکی از مناطق استراتژیک، نظامی و تجاری برای ایران بوده که متاسفانه از نظر سازندگی و پیشرفت در طول سالیان متمادی عقب افتاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) دردیدارجمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخشی از فرمایشات شان دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخش‌های علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و تاکید کردند که مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزو همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 پیش ازاین امیر دریادارحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران،‌با اشاره به آخرین دستاوردها و اقدامات نیروی دریایی کشورمان، اظهارداشت: کشورما در شمال و جنوب نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مرز دریایی دارد، سواحلی که به مکران معروف است مهمترین مرز دریایی کشور ما به حساب می آید.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، کشور ما یک کشور دریایی است و باید بتوانیم از منابع خودمان در دریا بهره کافی را ببریم. سیاری با بیان اینکه بیشترین صادرات نفت ایران از راه دریا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آبادانی سواحل مکران،‌ایجاد کار و اشتغال، توسعه اشتغال و پیشرفت دریا‌محور کشور برای ما اهمیت دارد. سیاری با اشاره به اینکه دو تدبیر اصلی در همین زمینه وجود دارد، بیان داشت: توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی از برنامه‌های ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در عین حال اضافه کرد: در بحث توسعه سواحل مکران اقدامات دولت در ایجاد زیرساخت‌هایی که باید در این سواحل ایجاد شود مهم است و وزارت بهداشت، نیرو،‌کشور و وزارتخانه‌های مرتبط در سواحل مکران نقش دارند.

مَکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده‌است.دربعضی منابع اروپایی قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ از ایالت مکران نام برده شده است. در دوره های مختلف تاریخی این منطقه خودمختار و تحت اداره خوانین محلی بوده است که گاهی خود را رعایای دولت ایران می‌نامیدند. انگلیس در قرن هیجده این منطقه را جزو هند و مستعمره خود نمود.

امروزه در هند و در پاکستان شهرهایی بنام مکران وجود دارد. مکران در دوره های مختلف تاریخی بخشی از قلمرو ایران بوده است. مکران در نوشته‌های مسالک و ممالک و التقویم اقلیم دوم و از کرمان تا رود مهران (ایندوس) نامیده شده است.

در بعضی اسناد و نقشه‌های تاریخی اروپایی و بعضی نوشته‌های عربی دریای عرب امروزی نیز بحر مکران بیان شده است. کوه‌های خشک و بایر کرانه‌های مکران از دید جغرافیای طبیعی دنباله کویر است، که تا آنجا گسترش یافته. گویا در سده‌های میانه این سرزمین از آنچه اکنون دیده می‌شود، حاصلخیزتر بوده ولی هیچگاه از دید دارایی ؛ دارای اهمیت نبوده‌است.

جغرافی‌نویسان پیشین اسامی بسیاری از شهرهای مکران را در کتاب‌های خود ثبت نموده‌اند ولی هیچکدام به طور گسترده از آن شهرها یاد نکرده‌اند. مهمترین درآمد مکران از نیشکر و یک گونه شکر سفید موسوم به پانیذ بوده‌است که از آنجا به سرزمین‌های مجاور صادر می‌گردیده.

مکران تقریباً شامل تمام بلوچستان ایران و پاکستان و بخشی از استان هرمزگان فعلی می شده است بلوچستان در کتیبه‌های میخی داریوش هخامنشی در بیستون و تخت جمشید، «ماکا» یا ماکه  چهاردهم بوده است. در زمان ساسانیان کوسون می‌گفتند.

در پایان باید گفت که سواحل سوق الجیشی و اقتصادی مکران در طول تاریخ به عنوان یکی از مناطق استراتژیک، نظامی و تجاری برای ایران بوده که متاسفانه از نظر سازندگی و پیشرفت در طول سالیان متمادی عقب افتاده است که عمران و آباد سازی آن در گروه توجه دولت است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 

آئین تعزیه خوانی

 

 


:: موضوعات مرتبط: عکس , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

انتشار اسامی هیئت آمریکایی برای دیدار با هیئت ایرانی

وزارت خارجه آمریکا برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان دو کشور، پیش از آغاز نشست ایران و گروه ۵+۱، دیدار می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه  آمریکا و هیئت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه ، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، همچون گذشته سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

 دیدار نمایندگان ایران و آمریکا، 24 و 25 آذرماه (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات  کنونی میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است، «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هم در بخش‌ هایی از آن حضور یابد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان)  26 آذرماه (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو در سوئیس  برگزار می‌شود.

این نخستین دور مذاکرات هسته‌ ای، پس از تمدید هفت ماهه آن  است.

بر اساس توافق موقت پارسال در همین شهر، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، سبب شد، گفت‌ و گوها تا نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

فهرست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌ کننده در این دور از مذاکرات که این بار در مقایسه با  دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

- «وندی شرمن» قائم مقام موقت وزارت خارجه

- «رابرت مالی» مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

- «جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

- «پائول اروین» مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

- «نوول های‌اسمیث» معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

- «کوین ویل» مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

- «فلیسیا سویندلز» مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

- «جولیا یاکوبی» دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

عربستان به خطای راهبردی خود ادامه می دهد

وزیرنفت عربستان رد نظر فعالان بازار مبنی بر لزوم کاهش تولید نفت عربستان در پی سقوط جهانی بهای نفت گفت: دلیلی ندارد که کشورش تولید نفت خود را کاهش دهد.

علی النعیمی که در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در پرو سخن می گفت با رد نظر فعالان بازار مبنی بر لزوم کاهش تولید نفت عربستان در پی سقوط جهانی بهای نفت گفت: ما این ماه بین  نه میلیون و 600 هزار بشکه  تا نه میلیون  و 700 هزار بشکه نفت خام تولید کردیم و  این میزان تغییر نخواهد کرد مگر آنکه مشتریان دیگری بیایند و بگویند که نفت بیشتری می خواهند!

وی مدعی شد بازار را باید رها کرد تا بدون مداخله عربستان خود را متعادل کند. اظهارات النعیمی در حالی بیان شد که قیمت نفت روز گذشته به پایین ترین میزان خود از سال ٢٠٠٩ تاکنون سقوط کرد.

طوریکه هر بشکه نفت خام سبک آمریکا ، با 2 دلار و 14 سنت کاهش نسبت به روز قبل خود 57 دلار و 81 سنت معامله شد. در پی اظهارات وزیر نفت عربستان ، امیر عبدالهیان معاون عربی - آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان همراهی نکردن عربستان در جلوگیری از کاهش قیمت نفت را با روح حاکم بر گفتگوهای دیپلماتیک تهران و ریاض در تعارض جدی دانست.

آقای امیرعبداللهیان سیاست ، اقتصاد و امنیت را سه مقوله بهم پیوسته در دنیای معاصر دانست و گفت: مبارزه با تروریسم و داعش که این روزها با تأخیر اما به درستی مورد توجه عربستان و برخی کشورهای منطقه قرار گرفته است بدون توجه به مذاکرات دیپلماتیک و تبعات ناشی از کاهش قیمت نفت بر وضع منطقه خطای راهبردی جدیدی است که همه منطقه از آن ضرر خواهند کرد و فقط بیگانگان از آن سود می برند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

دیدار هیات‌های ایرانی وآمریکایی ۲روز قبل از مذاکرات

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان ایران و آمریکا، پیش از آغاز نشست ایران و ۶ کشور، دیدار می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کنند.
 دیدار هیئت های آمریکایی و ایرانی دو روز قبل از مذاکرات
بر اساس اطلاعیه منتشر شده، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، مانند ادوار پیشین سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا، روزهای 24 و 25 آذر (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات، هم در بخش‌هایی از آن حضور یابد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز 26 آذر (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو برگزار می‌شود. این اولین دور از مذاکرات هسته‌ای، پس از تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها است. بر اساس توافق موقتی که پارسال در همین شهر به دست آمده بود، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، موجب شد گفت‌وگوها تا روز نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

لیست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در این دور از مذاکرات، که این بار نسبت به دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

وندی شرمن، قائم مقام موقت وزارت خارجه

رابرت مالی، مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

جیمز تیمبی، مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

پائول اروین، مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

نوول های‌اسمیث، معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

کوین ویل، مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

فلیسیا سویندلز، مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

جولیا یاکوبی، دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 22 آذر 1393

تصاویر ظهر اربعین در بین الحرمین/ شاهکار امنیتی ایران

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، میلیون‌ها زائر حسینی از اقصی نقاط جهان برای حضور در مراسم اربعین در شهر کربلا حضور پیدا کردند و صحنه های شورانگیزی از عشق حسینی را به تصویر کشیده اند.

 برخی مقامات محلی تعداد زوار کربلا را تا 20 میلیون نفر اعلام کرده اند  که غالبا با پای پیاده به زبارت حضرا اباعبدلله الحسین(ع) آمده اند و میلیون‌ها نیروی داوطلب مردمی در حال کمک به زوارهستند

بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی در قبال مراسم اربعین امسال در عراق نشان می دهد که این خبرگزاری ها و دیگر رسانه های غربی در ابتدا از انعکاس ورود میلیون ها زائر به کربلا علی‌رغم تهدیدهای داعش خودداری کردند و بعد از اینکه ازدحام جمعیت در مراسم اربعین به حضور بی سابقه  بیش از 17 میلیون نفر طبق اظهارات وزیر دفاع عراق انجامید، باز برخی از این رسانه ها به بایکوت خبری خود ادامه دادند و برخی دیگر در ابتدا از رقم هزاران و سپس به اجبار از حضور میلیونی (بدون اشاره به رقم 17 میلیون یا ارقام بالاتر ) برای توصیف تعداد زائران استفاده کردند . در این میان برخی از این خبرگزاری ها با انعکاس پی درپی حمله خمپاره ای به زائران که یک شهید بیشتر نداشت و حتی شهدای ازدحام جمعیت از این هم بیشتر بود به برجسته‌سازی ان پرداختند و کوشیدند حاشیه را بر متن غالب کنند.

فرانس ‍پرس :

"در حمله خمپاره‌ای به کربلا همزمان با حضور میلیونی در این شهر یک نفر کشته شد."

"چهار زائر در اثر ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق شهید شدند. "

" یک کشته بر اثر اصابت خمپاره نزدیک کربلا . "


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 18 آذر 1393

نان این نانوا خوردن دارد

نان این نانوا باید خوردنی باشد، یک لواش خوشمزه که بوی انصاف می دهد. این خمیر زیر دست کسی بوده که از قوت غالب مردم قصد کسب ثروت ندارد و به این یقین رسیده که «گیرم که خلق را به فریبت فریفتی / در محضر عدل الهی چه می کنی.»

 عکسی از اقدام یکی از نانوایان زحمتکش کشورمان مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

در این مطلب آمده است:  این مرد نانواست، مثل همه نانواها که نان لواش ماشینی می‌پزند، ولی او یک فرق اساسی با برخی ها دارد که از مغز و قلبش آب می‌خورد.

او روی یک تکه کاغذ با قلمی درشت نوشته: «قابل توجه همشهریان محترم، تا اتمام آرد سهمیه قبلی، نان به قیمت ۱۵۰ تومان عرضه می شود.» او نوشته ۱۵۰ تومان، ننوشته ۲۲۵ تومان، او نوشته تا زمان اتمام آردهای قدیمی نه به قیمت آردهای جدید که گران تر است.

انن این نانوا خوردن دارد
او اینها را عیان نوشته، اما چیزی که پنهانی نوشته دلچسب تر از این است. او نوشته همشهریان محترم بدانید و آگاه باشید که من حتی کاری ندارم که دولت رسما نان را گران کرده چون من قانون خودم را دارم و به سبک خودم زندگی می کنم.

این نانوا جذاب است چون آدم های مثل او کم اند، آن قدر کم که باید چراغ به دست گرفت و برای پیدا کردنشان در کوی و برزن دوره افتاد.

او مرا یاد برخی راننده ها می اندازد که وقتی هنوز نان گران نشده بود و فقط زمزمه اش به گوش می رسید، کرایه را بالا بردند و بعد هم که نان گران شد دوباره روی کرایه ها گذاشتند و در جواب اعتراض ها هم گفتند مگر نمی بینی نان گران شده.

کجایی انصاف، کجایی مشتی گری، کجایی ای نان حلال که دلمان سخت برایت تنگ است. ما در فراق انصاف آه می کشیم چون آدم های باانصاف به قدری کم شده اند که اگر پیدایشان کنیم باید روی دو چشم بگذاریمشان.

آدم های باانصاف که هنوز در زندگی پرشتاب و مادی امروز به نان حلال اعتقاد دارند نه این که مثل ما خرج نداشته باشند و معیشت شان لنگ پول نباشد، نه، اینها همه مثل ما هستند با این فرق که دنیایشان نه در پول که در رضایت خدا و خلقش و رو سفیدی در محضر وجدان خلاصه می شود.

 

 

* "ما" از عکاس این عکس و نویسنده این مطلب گرفته تا خوانندگانی که این اقدام را تحسین می کنند هم، باید جناح و جبهه خود را داشته باشیم. تحسین برای چند لحظه کافی نیست. امید است بارنشر این اقدام، بر تعداد همکیشان این نانوا اضافه کند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393
از اميرالمؤمنين (عليه السلام) نقل است كه: پيامبر (صلى الله عليه وآله) فرمود: پشت مقام ابراهيم در مسجد الحرام نماز مى‌گزاردم كه جبرئيل گفت: يا محمّد! مى‌بينم خيلى نگران امّت خودى؛ خدا با بندگان خويش مهربان است. پيامبر(صلى الله عليه وآله) به جبرئيل فرمود: برادرم! تو محبوب من و امّت من هستى. دعايى به من بياموز تا امّت من پس از من مرا با آن ياد كنند. جبرئيل گفت: يا محمّد! سفارش مى كنم كه بفرمايى امّتت سه روز روشن (ايّام البيض كه درخشندگى ماه در شب هاى آن بيشترين مقدار است) هر ماه را روزه بدارند؛ سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم را.
هم چنين ـ يا محمّد ـ سفارش مى كنم كه امّتت را فرمان دهى اين دعا را بخوانند كه نگه داران عرش پروردگار، آن را به بركت اين دعا نگاه مى دارند.

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

نگاهی به قابلیت های پهپادی نیروهای مسلح ایران

کسب اطلاعات و درک شرایط ژئوپلتیکی و نحوه موضع‌گیری نیروهای دشمن در محورهای عملیاتی از دیرباز به‌عنوان مسئله‌ای تعیین‌کننده در منازعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه کارشناسان مسائل نظامی استراتژیک بوده، که در گذشته این فرآیند طی عملیات‌های مستقیم ا


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

لوفت‌هانزا به ایران می آید

شرکت‌ هواپیمایی لوفت‌ هانزا درخواستی برای اورهال کردن قطعات هواپیمای ایرانی داده است و در عین حال قرار است از اواخر ژانویه ۵ خط پروازی مستقیم بین ایران و آلمان برقرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفیر ایران در آلمان گفت : شرکت هواپیمایی لوفت هانزا  چندی پیش در  نامه‌ای برای اورهال کردن over hall هواپیماهای ایرانی اعلام آمادگی کرده بود .
 

ماجدی افزود: همچنین قرار است، خط پرواز مستقیم بین ایران و سه شهر آلمان راه اندازی شود و یک شرکت آلمانی از اواخر ژانویه ۵ پرواز مستقیم به ایران را آغاز خواهد کرد.

دو پرواز مستقیم بین تهران - برلین، دو پرواز بین تهران - دوسلدورف و نخستین بار خط مستقیم پروازی بین دوسلدورف - مشهد  به زودی راه‌اندازی می شود .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 آذر 1393

آنچه یک شبه به دست آمده بود، رفت

اینفوگرافی حضور داعش در عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش، نیمی از مناطقی را که در ژوئن ۲۰۱۴ در حمله‌ ای ناگهانی به عراق به اشغال درآورده بود، اکنون در حملات تهاجمی ارتش عراق، از دست می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، برای سازمان تروریستی داعش جز نیمی از مناطقی که در تاریخ ژوئن 2014 م در عراق به اشغال در آورده بود چیز دیگری نمانده است. این دستاورد مهم پس از پیروزی های مداومی است که نیروهای امنیتی عراق در جبهه های مختلف به دست آورده اند.

در حال حاضر، پراکندگی جغرافیایی گروه تروریستی داعش در عراق پس از عملیات مهمی چون آمرلی و جرف الصخر توسط ارتش عراق و با همکاری نیروهای مردمی  به شرح زیر است:

استان صلاح الدین
نیروهای امنیتی عراق،‌ داعش رادر مناطق همجوار دو منطقه بلد،‌الدجیل،‌الضلوعیه،‌سامرا ،‌جنوب تکریت و مناطق دیگری در مجاورت بیجی که به جز پالایشگاه این شهر در اشغال داعش بود نابود کردند. اما انچه که در این استان همچنان تحت اشغال داعش باقی مانده به نقل از نیروهای امنیتی عراق شهر تکریت  منطقه الدور و منطقه العلم شرقاط است.

استان کرکوک
داعش در مناطق هم مرز با استان صلاح الدین  و مشخصا منطقه الحویجه تا ناحیه داقوق حضور دارد.

استان دیالی
در این استان جز مناطق کمی در شمال شرق دیالی به خصوص بعد از پیروزی نیروهای ارتش و مردم در نواحی السعدیه و جلولا و همچنین ادامه پیش روی های ارتش در تمامی مناطق دیالی چیز دیگری تحت اشغال داعش نمانده است.

استان الانبار
نیروهای ارتش عراق وارد یک نبرد سرنوشت ساز با داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار که داعش در بخش هایی از آن،‌ تمامی شهر فلوجه،‌ بخش هایی از هیت، وراوه، عانه، روستاهای الوس و القائم حضور دارد، شده اند. این در حالی است که مناطقی همچون الرزازه،‌ الابار،‌ المجر و بروانه توسط ارتش عراق آزاد و پاکسازی شده است.

استان نینوی
ارتش در این استان از 10 ژوئن 2014 میلادی سیطره دارد و آن را به اشغال در آورده است. عناصر داعش بنا بر گفته نیروهای امنیتی عراق و منابع محلی در موصل به عنوان مرکز استان نینوی،  تلعفر در غرب، سنجار در نزدیکی تلعفر، ربیعه در مرز عراق و سوریه و بخش هایی از دست نینوی سیره دارند.  ارتش عراق توانسته است عناصر داعش را از بخش هایی از منطقه زمار در غرب موصل و مناطقی از دشت نینوی را از اشغال این گروهک آزاد کند.
 

 

مکان داعش


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.