منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 135
:: بازدید ماه : 630
:: بازدید سال : 2248
:: بازدید کلی : 61527
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 26 مهر 1393

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 21 مهر 1393

تصاویر بازسازی واقعه غدیر

داستان غدیر داستان دعوت خدایی و ولایت کبری و داستان آراستن امت اسلامی به ردای ولایت است؛ غدیر همچنین ضامن وحدت اسلامی است.

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 

بازسازی واقعه غدیر

 

 


:: موضوعات مرتبط: عکس , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

نویسنده سخنرانی بوش: حاکمان ایران ستودنی هستند

ایرانی ها در آستانه کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌ انگیز در مقابل آمریکا هستند. پارسال تهران با بحران مواجه بود، ولی اکنون در آستانه یک پیروزی دیپلماتیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دیوید فِرام، نویسنده  سخنرانی محور شرارت بوش چندی پیش مقاله‌ای با عنوان «ایران چگونه در توافق هسته‌ای سر آمریکا کلاه گذاشت» نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

باید حاکمان ایران را ستود. آن‌ها در آستانۀ کسب یک پیروزی دیپلماتیکِ شگفت‌انگیز در برابر آمریکا هستند. حتی جالب‌ تر این است که آن‌ها فقط با بلوف این کار را کردند.

حریفان آن‌ها از مزیت‌های مادی و مهمی همچون پول، فنّاوری، قدرت نظامی، و علاوه بر این ها برخوردار بودند، اما حاکمان ایران دارای هدفی مشخص و اراده‌ای برای پیروزی بودند.

بدون این دو ویژگی، مزیت‌های مادیِ حریفان کم‌ کم ضعیف شده است.

دیوید  فرام

پارسال، حاکمان ایران با فاجعه‌ای روبرو بودند و پول رایج کشورشان سه چهارمِ ارزش خود را از دست داده بود؛ علتِ آن بیشتر تحریم‌های شدید اقتصادی‌ بود که پیش‌ نویس آن را سناتور «مارک کِرک» و سناتور «رابرت مِنندِز» در سال ۲۰۱۱ تهیه کرده بودند و اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در اوایل ۲۰۱۲ با اکراهِ بسیار آن را امضا کرده بود.

تورم روندی لجام گسیخته داشت و بیکاری رو به فزونی بود. به نظر می‌رسید که سودمند ترین متحد منطقه‌ایِ آن‌ها، یعنی بشار اسد در سوریه، محکوم به فنا بود؛ زیرا از داخل مورد حملۀ قیامی خشونت‌ بار قرار گرفته بود و از خارج در معرض تهدید اوباما مبنی بر دخالت برای برچیدن سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

اکنون آمریکا وانگلیس با بشار اسد در حال هماهنگ کردن مأموریت‌ های بمباران هستند، البته نه بر ضد او.

بخش مهمی از تحریم‌های ایران لغو شده است، واحد پول این کشور تقویت شده است، تورم فروکش کرده است، و تجارت و سرمایه‌ گذاری خارجی در حال احیا شدن است.

آمریکا مرتب مطالبات خود را درباره محدودیت برنامۀ هسته‌ای ایران کاهش داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت اوباما از خواستۀ دیرینۀ خود مبنی براین‌ که ایران باید سانتریفیوژ‌های هسته‌ ای خود را تعلیق کند، عقب‌ نشینی کرده است و در عوض فقط از تهران خواسته است، ارتباط آنها با یکدیگر را قطع کند. ظرفیت غنی‌ سازی ایران تغییری نخواهد کرد و ایران می‌تواند پیشرفتِ خود را به سوی سلاح هسته‌ای تقریباً در هر زمانی از سر بگیرد، در حالی که تنها چیزی که از دست می‌دهد، مدت زمان لازم برای اتصال دوباره لوله‌ها است.

پیشنهاد اخیری که ارائه شده آخِرین مورد از عقب‌ نشینی‌های آمریکا است. مذاکره‌ کنندگان ایرانی هر بار امتیازات ارائه‌ شده آمریکا را بی‌ارزش شمرده و بر کسب امتیازات بیشتر اصرار ورزیده‌اند؛ تا جایی که افراد در خارج از مذاکرات می‌بینند، ایرانی‌ها این امتیازات را بدست آورده‌اند.

طبق روند کنونی، هر توافق نهایی، ایران را در آستانۀ توانمندیِ ساخت سلاح‌های هسته‌ای متوقف خواهد کرد، البته این بار با این تفاوت که آمریکا حق هراقدام غیرنظامی برای جلوگیری از حرکت نهاییِ ایران در تکمیل بمب را از خود سلب کرده است.

چه دستاورد فوق‌ العاده‌ای در مذاکرات! باید آن را به عنوان یک مطلب درسی در دانشگاه‌ها تدریس کنند. حاکمان ایران به‌ راستی چطور توانستند این کار را بکنند؟

مذاکرات هسته ای

ایران در حالی وارد مذاکرات شد که چیزی برای خرید و فروش داشت. جنس فروختنی برنامۀ هسته‌ای بود؛ آن‌چه قرار بود خریداری شود روابط عادی‌ تر با آمریکا و غرب بود.

مذاکرات به این علت آغاز شد که آمریکا ابزارهای اِعمال زور قدرتمندی ضد ایران،  از تحریم‌ها  تا خرابکاری و نیروی نظامی داشت، اما حاکمان ایران همتایان خود را ارزیابی کردند ودریافتند که همتایانشان تقریباً به اندازۀ خود ایرانی‌ها مخالف به‌ کارگیری ابزارهای اِعمال زور هستند؛ "حربه‌ای که دشمنت می‌ترسد از آن استفاده کند اصلاً حربه نیست".

آمریکا پاداش‌ها یا مشوّق‌هایی نیز داشت که ارائه کند و مهم‌ ترینِ آن‌ها کاهش تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا بود.

با این حال، حتی پیش از پیشروی‌های داعش در شمال عراق، دولت اوباما به این نتیجه رسیده بود که خودش بیش از ایران به این پاداش‌ها نیاز دارد. درست همانگونه که تهدیدی که نتوانی از آن استفاده کنی اصلاً تهدید نیست، پاداشی نیز که خودت مشتاق استفاده از آن هستی دیگر چندان پاداش به شمار نمی‌آید.

نتیجۀ بدیهی: آمریکا که مذاکرات را از موضع قدرت آغاز کرد در تمام مدت مذاکرات همچون طرفِ ضعیف‌ تر عمل کرده است و آشکارا مشتاق توافق بود و ایران نیز از این اشتیاق استفاده کرد.

یک نقطۀ عطف شایان توجه در مسیر سقوط آمریکا تصمیم اتخاذ شده در ماه ژوئیه مبنی بر تمدید شش ماهۀ مذاکرات هسته‌ای بود، آن هم درست ۲۰ روز پس از آن که جان کری در مقاله‌ای در روزنامۀ واشنگتن پست هشدار داده بود، هیچ تمدیدی در کار نیست مگر این که ایران «تمایل صادقانه‌ ای به رفع نگرانی‌های مشروعِ جامعۀ جهانی نشان دهد». در عوض، ایران همچنان سرسختی نشان داد و هر طور که بود موفق به تمدید مذاکرات شد.

از آن زمان به بعد، مذاکره‌ کنندگان ایرانی متقاعد شده بودند که در مقابل دشمنان سست‌ ارادۀ خود دستِ بالا دارند.

حاکمان ایران هوشمندانه همه اصول مذاکره را وارونه کردند: به جای این‌ که برنامۀ هسته‌ای خود را تقدیم کنند تا آشتی برقرار شود، آشتی را پیشنهاد دادند تا در عوض آمریکا سطح بالاتری از ظرفیت هسته‌ایِ ایران را بپذیرد.

آن‌ها آمریکایی‌ها را متقاعد کردند که آنچه ایران به شدت نیاز دارد، یعنی ایجاد روابط حسنه با آمریکا حتی بیشتر به نفع خود آمریکاست.

آن‌ها همچنین آمریکا را متقاعد کردند که او باید امتیازات هسته‌ای بدهد تا به این آشتی دست یابد، نه ایران.

در تاریخچۀ فریبکاری‌ها، دستاوردی بزرگتر از این دیده نمی‌شود. ما به سوی نتیجه‌ای می‌رویم که بر اساس آن ایران نه تنها هرچه می‌خواست را به دست می‌آورَد، بلکه هیچ چیزی هم در ازای آن نمی‌پردازد؛ همچنین، نه تنها کلاه بزرگی سر آمریکا خواهد رفت، بلکه قربانیان این کلاهبرداری با دوستان خبرنگار خود دربارۀ پیروزی دیپلماتیک خود سخن خواهند گفت و رقّت‌انگیزتر اینکه این را باور هم خواهند کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

فصلی جدید پیش روی آمریکا وایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران،‌ هفته گذشته در نیویورک اظهار کرد که اگر مقامات غربی واقع بین باشند می‌توان به یک توافق جامع درباره مسئله‌ی هسته‌ای ایران دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود نرمش بیشتری نشان دهد و در صورت دست یافتن به یک توافق جامع، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.
پرچم
براین اساس به نظر می‌رسد اگر دو طرف واقعا خواستار رسیدن به توافق باشند، می‌توان انتظار داشت دشمنی مخرب آمریکا و ایران پس از 35 سال پایان یابد و در این صورت، دو طرف می‌توانند گام بلندی در مسیر حل بحرانی خاورمیانه و نابودی داعش بردارند.

روحانی هفته گذشته در نیویورک درباره رسیدن به یک توافق جامع قبل از 24 نوامبر خوشبین بود و به گفته‌ی او با اندکی تلاش بیشتر، رسیدن به یک توافق جامع تا قبل از ضرب‌الاجل ممکن خواهد بود. ادعایی که توسط لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز تایید شده بود و به گفته او دوطرف به احتمال 95 درصد به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران دست خواهند یافت.

روحانی بارها تاکید کرده است که در صورت رسیدن به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای کشورش بدون شک روابط آمریکا و ایران تغییر خواهد کرد و طبق گفته‌ی او دو کشور در زمینه های زیادی در آینده می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: پیام روحانی کاملا واضح بود؛ اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای از خود نرمش بیشتری نشان دهد و دو طرف به یک توافق جامع دست یابند، زمینه آغاز همکاری در بسیاری از زمینه‌ها برای دوطرف فراهم خواهد شد.

براین اساس در صورت حل نشدن مساله هسته‌ای ایران، نباید از ایران انتظار داشت که به ائتلاف آمریکا و کشورهای عربی در مبارزه علیه داعش بپیوندند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که ایران در مبارزه با داعش روش خود را دارد، به طوری که مردم عراق را برای مقابله با داعش مسلح می کند، مقامات ایرانی معتقدند که مبارزه با داعش را باید به مردم عراق سپرد و حملات هوایی آمریکا داعش را نابود نخواهد کرد.

ایران همچنین قادر به انجام اقدامات موثر دیگری نیز در عراق خواهد بود؛ به طوری که هنگامی که ایران از نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق برای ماندن در قدرت حمایت نکرد و از او خواست تا کناره گیری کند او به سرعت استعفا کرد. ایران قادر خواهد بود در تشکیل دولت جدید حیدرالعبادی با مشارکت همه اقوام عراق مثل کرد،‌ شیعه و سنی نقش مهمی داشته باشد.

با وجود اینکه حسن روحانی و لاوروف مدعی شده بودند که دو طرف پیشرفت های قابل توجهی در این باره داشته اند با توجه به خوشبین نبودن مذاکره کننده های آمریکایی، به نظر نمی رسد در روند مذاکرات پیشرفت خاصی حاصل شده باشد.

آمریکا اصرار دارد که ایران ،تعدادسانتریفیوز هایش را از نه هزار و 500 عدد در طول بیست سال آینده، افزایش ندهد،این در حالی است که ایران همواره ضمن تاکید بر اینکه برنامه هسته ای اش کاملا صلح آمیز است خواستار آن است که در آینده بتواند تعداد سانتریفیوز هایش را افزایش دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

خط دهی صهیونیست ها: داعش به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند

روزنامه انگلیسی«ساندی تایمز» مدعی شد بر اساس بیانیه انتشار یافته منتسب به گروهک تکفیری داعش، عناصر ارشد این جریان خواهان دسترسی به زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک روزنامه انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروهک تکفیری داعش مدعی تلاش آن‌ها برای دسترسی و حمله به زیر ساخت‌های حساس هسته‌ای ایران شد.
 پرچم روسیه
بر اساس این گزارش که روزنامه ساندی تایمز آن‌را منتشر ساخته است، داعش خواهان تصرف مراکز مخفی هسته‌ای ایران شده است.

گفته می‌شود این بیانیه توسط «عبدالله احمد المشدانی» از 6 عنصر برجسته این گروهک صادر شده بوده و به دنبال حمله ارتش عراق به منازل یکی از عناصر ارشد این گروهک برملا شده است.

این گزارش می‌افزاید، هنوز صحت و سقم این بیانیه از سوی منابع اطلاعاتی غربی تایید نشده است.

در این بیانیه منتسب به گروهک داعش ظاهرا اعضا ارشد آن به روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در عوض دسترسی به استان الانبار که دارای منابع عظیم گازی است، اطلاعات مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای ایران به آن‌ها واگذار شود.

همچنین در این بیانیه از روسیه خواسته شده تا انزجار خود از ایران و «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه اعلام شود.

گفتنی است، وجود چنین بیانیه ای ابتدا در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.

 

تروریست های داعش با استفاده از خدمات بی نظیر تویتر و سایر شبکه های اجتماعی، تمام پیام ها و بیانیه های خود را در سطحی وسیع منتشر می کنند، اما با وجود قراردادن ایران و شیعیان در بین دشمنان خود، هرگز اشاره ای به تاسیسات هسته ای ایران نکرده اند. به نظر می رسد، رسانه های صهیونیستی قصد خط دهی و جریان سازی در این زمینه را دارند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 13 مهر 1393

عاقبت گوسفندهای قربانی در حج چه می شود؟

۷۲ذابح ایرانی از دیروز شنبه، در کشتارگاه مکانیزه عربستان، طرح قربانی حج تمتع را به نیابت از ۶۴ هزار حاجی ایرانی آغاز کردند. هر سال گوشت‌های قربانی شده به یکی از کشورهای محروم اهدا می‌شود. از سرنوشت گوشت‌های قربانی امسال هنوز خبری نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ۷۲ ذابح ایرانی از بامداد دیروز شنبه، در کشتارگاه مکانیزه عربستان، طرح قربانی حج تمتع را به نیابت از 64 هزار حاجی ایرانی آغاز کردند. هر سال بنا به تصمیم مقامات ایرانی، گوشت‌های قربانی شده به یکی از کشورهای محروم اهدا می‌شود. هنوز مشخص نیست گوشت‌های قربانی‌ امسال به کدام کشور یا کشورها فرستاده می‌شود.

عید قربان، در عربستان یک روز جلوتر از ایران است، زائران پس از آن‌که نخستین مرحله از رمی جمره را انجام دادند، منتظر می‌مانند تا ذابحانِ تعیین شده، به نیابت از آن‌ها ذبح قربانی را انجام دهند و آن‌ها هم حلق و تقصیر (کوتاه کردن موی سر و چیدن ناخن) کنند تا یک گام به حاجی شدن نزدیک شوند.
 
اجرای طرح قربانی برای زائران ایرانی معمولا تا ظهر روز عید قربان طول می‌کشد. در حج هر سال ذابحانی برای این ‌کار تعیین می‌شوند که در ذبح، مقید به اصول تشیع باشند. سازمان حج و زیارت، مبلغ گوسفند قربانی را به زائران اطلاع می دهد و هزینه‌ی آن پیش از سفر حج گرفته می‌شود. این هزینه بر اساس نرخ مصوب بانک توسعه اسلامی برای زائران همه کشورهای اسلامی به ریال سعودی تعیین می‌شود که نرخ ارز آن با واحد پولی کشور متبوع زائر، معادل‌سازی می‌شود.
 
هنگام حج رسم بر این است، پس از آن‌که زائران از رمی جمره برگشتند به کشتارگاه اطلاع داده می‌شود تا ذبح قربانی را به اسم زائر انجام دهند و تا ظهر تلفنی به زائر اعلام می‌شود که قربانی به اسم او انجام شده، ابتدا قربانیِ زائران زن و سپس برای زائران مرد، انجام می‌شود.
 ذبح گوسفند قربانی در مکه

سازمان حج و زیارت ایران طرح قربانی برای زائران ایرانی را با هماهنگی بانک توسعه‌ی اسلامی و عربستان انجام می‌دهد، برای همین هنگام ذبح گوسفندانی که از مزارع تامین دام بانک توسعه اسلامی به مکان کشتارگاه منتقل شده، روحانی‌هایی حضور دارند تا ذبح قربانی برای زائران ایرانی بدون مشکل شرعی انجام شود.
 

به گفته‌ی ناصر حویزاوی، مسوول طرح قربانی سازمان حج و زیارت عربستان، ‌حدود ۶۵۰ دامپزشک را برای نظارت بر دام تامین شده برای قربانی به کشتارگاه‌هایی که در منا مستقر شده، اعزام کرده و 72 ذابح ذبح قربانی زائران ایرانی را انجام می‌ دهند که آن‌ها هم مانند پزشکان، پرستاران، آشپزها و دیگر خادمان حج به طور معمول، فرصت انجام اعمال حج واجب را پیدا نمی‌کنند.
 

گوشت‌های قربانی‌شده در پایان بسته‌بندی می‌شوند و با تصمیم کشورهای اسلامی به شماری از کشورهای محروم ارسال می‌شوند.

تا سال 1360 ، قربانی کردن احشام، شامل گوسفند، بز، گاو و شتر با روش‌های کاملا سنتی انجام می‌شد و معمولا صفی طولانی از زائران و نمایندگان آن‌ها در منا حضور پیدا می کردند تا نوبتشان فرا برسد و قربانی را به دست قصاب بسپارند و در پایان منظره‌ای آلوده و خونین شکل می‌گرفت، فقط بخشی از گوشت‌ قربانی‌ها نصیب کشورهایی چون هند، پاکستان و یمن می‌شد که کامیون‌داران‌ شان را راهی این سرزمین کرده بودند. معمولا لاشه‌ی گوشت‌ها بدون سرانجام می‌ماند و یا سوزانده می‌شد، همین مساله سبب صدور فتواهایی از طرف برخی مراجع تقیلد برای جلوگیری از اسراف گوشت قربانی شد.
 ذبح گوسفند در عربستان

از همان سال احداث کشتارگاه‌های صنعتی در خارج از منا آغاز شد و سال 1377 کشتارگاهی مکانیزه زیر نظر شرکتی وابسته به بانک توسعه اسلامی بهره‌برداری شد که بخشی از فضای آن نیز به زائرانی که می‌خواهند خودشان ذبح را انجام دهند، اختصاص داده شد. کشتارگاه امکان ذبح همزمان 67 هزار قربانی را دارد که برای هر 30 رأس دام یک قصاب در نظر گرفته است.


قربانی‌های زائران ایرانی با هماهنگی بعثه‌ی مقام معظم رهبری در همین کشتارگاه و توسط ذابحان ایرانی انجام می‌شود و در پایان با توزیع این گوشت‌ها سعی می‌شود از اسراف آن جلوگیری شود.


با وجود چنین سیستم مکانیزه‌ای هنوز گروهی از زائران هستند که در خارج از منا به شیوه‌ی سنتی ذبح قربانی را انجام می‌دهند که یکی از دلایل آن‌ها تشکیل بازار سیاه و غیر رسمی دام در هنگام عید قربان و در موسم حج است، قیمت دام وارداتی به عربستان در موسم حج، گاه به چند برابر نرخ اصلی می‌رسد.


براساس اعلام بانک توسعه اسلامی که طرح قربانی حج زیر نظر آن اجرا می‌شود، توزیع گوشت‌ها پس از معاینه، از همان روز عید شروع می‌شود. بخشی از گوشت‌های قربانی‌شده به حاجی‌ها و فقیران حاضر در منا داده می‌شود و باقی گوشت‌ها هم از راه‌های دریایی و زمینی به کشورهایی مثل اردن، سوریه، لبنان و فلسطین در صورت اجازه‌ی رژیم صهیونیستی، فرستاده می‌شود.

ارسال این گوشت‌ها به کشورهای دیگری چون افغانستان، پاکستان، مالی، نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، دارالسلام، تانزانیا، کومور، موزامبیک، بنگلادش، موریتانی، گینه، سیرالئون، آلبانی و بوسنی در روزهای بعدی و از راه دریا انجام می‌شود.

رئیس بانک توسعه‌ی اسلامی می گوید: طبق توافق با کمیته امداد ایران، هر سال بخشی از گوشت قربانی‌ها به کشور ایران، فرستاده می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

یادم نرود که:

 

      در طوفان زندگی با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج

اسلامی که با آمریکای مستکبر متّحد شود، اسلام نیست

اسلامى که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جاى اعتماد به وعده‏‌ى الهى، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاى مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکاى مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهاى دیگر متّحد شود، اسلام نیست.

مراسم برائت از مشرکین صبح امروز با حضور سرپرست حجاج ایرانی، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، زائران ایرانی، جانبازان و ایثارگران در مکه مکرمه برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسائل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج گزاران دانستند و تاکید کردند: اتحاد مسلمین، مساله‌ی فلسطین، و نگاه هوشمندانه به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، سه اولویت اصلی جهان اسلام است که امت اسلامی باید با بصیرت و ژرف اندیشی، به وظیفه و تکلیفِ روزِ خود در قبال این موضوعات عمل کند.


متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز در صحرای عرفات از سوی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد، به این شرح است:

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏
و الحمدللَّه ربّ العالمین و صلّى اللَّه على محمّد و آله الطّاهرین‏


درود و سلامى از سرِ شوق و تکریم بر شما سعادتمندان که به دعوت قرآنى لبّیک گفته و به میهمانىِ خانه‏‌ى خدا شتافته‏‌اید. نخستین سخن آن است که این نعمت بزرگ را قدر بدانید و با تأمّل در ابعاد فردى و اجتماعى و روحى و بین‏‌المللى این فریضه‏‌ى بى‏‌همتا، براى نزدیک شدن به هدفهاى آن تلاش کنید و از میزبان رحیم و قدیر، براى آن کمک بخواهید. اینجانب همدل و همزبان با شما از پروردگار غفور و منّان درخواست میکنم که نعمت خود را بر شما تمام کند و چون توفیق سفر حج عطا کرده است، توفیقِ گزاردن حجّ کامل نیز عطا فرماید و آنگاه با قبول کریمانه‏‌ى خود، شما را با دست پُر و عافیت کامل روانه‏‌ى دیار خود سازد؛ ان‏‌شاءاللَّه.


در فرصت مغتنمِ این مناسک پُرمغز و بى‏‌نظیر، به‏‌جز تطهیر و تعمیر(1) معنوى و روحى که برترین و ریشه‏‌اى‏‌ترین دستاورد حج است، توجّه به مسائل جهان اسلام و نگاهى بلند و فراگیر به مهم‏‌ترین و اولویّت‏‌دارترین موضوعات مرتبط با امّت اسلامى، در صدر وظایف و آداب حج‏‌گزاران است.


امروز از جمله‏‌ى این موضوعات مهم و داراى اولویّت، مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمانان و گشودن گره‏‌هاى فاصله‏‌افکن میان بخشهاى امّت اسلامى است. حج، مظهر وحدت و یکپارچگى و کانون برادرى و همیارى است.

در حج باید همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیرند. دستهاى پلید سیاستهاى استعمارى از دیرباز تفرقه‏‌افکنى را براى تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‏‌اند، ولى امروز که به برکت بیدارى اسلامى، ملّتهاى مسلمان دشمنىِ جبهه‏‌ى استکبار و صهیونیسم را بدرستى شناخته و در برابر آن موضع گرفته‏‌اند، سیاست تفرقه‏‌افکنى میان مسلمانان شدّت بیشترى یافته است.

دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهاى خانگى میان مسلمانان، انگیزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستى و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقى‏‌اند، در حاشیه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروریستى تکفیرى و امثال آن در کشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسیا ناشى از این سیاستِ غدّارانه است. این هشدارى به همه‏‌ى ما است که مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّى و بین‏‌المللى خود بشماریم.
 موضوع مهمّ دیگر مسئله‏‌ى فلسطین است.

با گذشت 65 سال از آغاز تشکیل رژیم غاصب صهیونیست و فرازوفرودهاى گوناگون در این مسئله‏‌ى مهم و حسّاس و بخصوص با حوادث خونین سالهاى اخیر، دو حقیقت براى همه آشکار شده است: اوّل آنکه رژیم صهیونیست و پشتیبانان جنایتکار آن، در قساوت و سبعیّت و پایمال کردن همه‏‌ى موازین انسانى و اخلاقى هیچ حدّ و مرزى نمى‌‏شناسند. جنایت، نسل‌‏کشى، ویران‏گرى، کشتار کودکان و زنان و بى‏‌پناهان، و هر تعدّى و ظلمى را که از دستشان برآید براى خود مباح میشمرند و به آن افتخار هم میکنند. صحنه‏‌هاى گریه‏‌آور جنگ پنجاه روزه‌‏ى اخیر غزّه، آخرین نمونه‏‌ى این بزهکارى‏‌هاى تاریخى است که البتّه در نیم قرن اخیر بارها تکرار شده است.


 دوّمین حقیقت آن است که این سفّاکى و فاجعه‌‏آفرینى‏‌ها نتوانسته است هدفِ سردمداران و پشتیبانان رژیم غاصب را برآورده سازد. برخلاف آرزوى احمقانه‏‌ى اقتدار و استحکامى که سیاست‏‌بازان خبیث براى رژیم صهیونیستى در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‏‌روز به اضمحلال و نابودى نزدیک‏‌تر شده است.

ایستادگى پنجاه روزه‏‌ى غزّه‏‌ى محصور و بى‏‌پناه در برابر همه‏‌ى توانِ به‏‌صحنه‏‌آورده‏‌ى رژیم صهیونیست، و سرانجام، ناکامى و عقب‏‌نشینى آن رژیم و تسلیم شدنش در برابر شروط مقاومت، نمایشگاه آشکار این ضعف و ناتوانى و بى‏‌بُنیگى است. این بدان معنى است که ملّت فلسطین باید از همیشه امیدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس باید بر تلاش و عزم و همّت خود بیفزایند، کرانه‏‌ى غربى راه پرافتخار همیشگى را با قدرت و استحکام بیشتر پى‏‌گیرد، ملّتهاى مسلمان پشتیبانى واقعى و جدّى از فلسطین را از دولتهاى خود مطالبه کنند، و دولتهاى مسلمان صادقانه در این راه گام نهند.


سوّمین موضوع مهم و داراى اولویّت، نگاه هوشمندانه‏‌اى است که فعّالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوتِ میان اسلام ناب محمّدى و اسلام آمریکایى داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند. نخستین بار امام راحل بزرگ ما به تمایز این دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سیاسى دنیاى اسلام کرد. اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنویّت، اسلامِ پرهیزکارى و مردم‏سالارى، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم»(2) است.

اسلامِ آمریکایى، پوشاندن لباس اسلام بر نوکرى اجانب و دشمنى با امّت اسلامى است.

اسلامى که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جاى اعتماد به وعده‏‌ى الهى، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاى مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکاى مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهاى دیگر متّحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکى است که هر مسلمان صادقى باید با آن مبارزه کند.


 نگاه همراه با بصیرت و ژرف‏‌اندیشى، این حقایق و مسائل مهم را در واقعیّتِ جهان اسلام براى هر جوینده‏‌ى حقّى روشن میسازد و وظیفه و تکلیفِ روز را بى‏‌هیچ ابهامى معیّن میکند. حج و مناسک و شعائر آن فرصتِ مغتنمى براى کسب این بصیرت است، و امید آنکه شما سعادتمندان حج‏‌گزار از این موهبت الهى به طور کامل بهره‏‌مند گردید. همه‏‌ى شما را به خداى بزرگ مى‏‌سپارم و قبولى تلاش شما را از خداوند مسئلت مینمایم.


والسّلام علیکم و رحمةاللَّه‏


سیّد على خامنه‏‌اى‏


پنجم ذى‏‌الحجّة 1435 مصادف با هشتم مهرماه1393


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

نگاه متفاوت عراق به ایران از زبان رئیس جمهوری عراق

فواد معصوم، نقش ایران در منطقه را در زمینه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی، مهم و غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت، عراق از دریچه چشم آمریکایی ها به ایران نگاه نمی کند.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه ماهواره ای دجله، فواد معصوم گفت، جهان می داند، ایران و آمریکا مشکلاتی دارند، اما عراق از دریچه چشم آمریکایی ها به ایران نگاه نمی کند.

وی افزود: امیدوار بودیم ایران نیز در کنفرانس پاریس علیه داعش شرکت می کرد.

 آمریکا با حضور ایران دراین کنفرانس مخالفت کرد.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز درنشست خبری امروز ( پنجشنبه) در  پاسخ به سوالاتی درباره نقش ایران درعراق از کمک های کشورمان به بغداد در جنگ علیه داعش قدردانی کرد و گفت، "کمک های ایران به عراق براساس نیازهای عراقی ها است .


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

یویورک تایمز:

«آمریکا بخواهد یا نه، ایران قدرت باثبات منطقه است»

«نیویورک تایمز» نوشت، ایران، ۳۵ سال پس از انقلابش، دوست داشته باشیم یا نه، یک قدرت باثبات و مهم در منطقه بی ثبات خاورمیانه است. این روزنامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران، تاکید کرد، این توافق از هر گزینه دیگری بهتر و مهم تر است که انجام شود.

 روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، جمهوری اسلامی، 35 سال پس از انقلابش، چه دوست داشته باشیم یا نه، یک قدرت باثبات و مهم در منطقه بی ثبات خاورمیانه است.


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در نشستی با سردبیران رسانه های آمریکا گفت که توافق هسته ای تا 24 نوامبر دست یافتنی است؛ اگر حسن نیت و جدیت وجود داشته باشد.

 

وی همچنین بخشی از محتوای گفتگوی تلفنی سال پیش خود را  با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فاش کرد که در آن، درباره شماری از زمینه هایی که امکان همکاری وجود دارد صحبت کرده اند.


نیویورک تایمز افزود: از یک سو، توافق هسته‌ای موقت پارسال در ژنو مزیت های فراوانی داشت. ایران به تعهدات خود از جمله کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده عمل کرد. همچنین دیدار مقامات دو کشور که غیرممکن به نظر می رسید، اکنون عادی شده است.


از سوی دیگر، پیدایش و رشد سریع گروهک تروریستی داعش در منطقه بر لزوم این روابط دوجانبه در حال تولد، تاکید دارد. لازم نیست متحدان با یکدیگر دوست باشند، همچنان که شوروی برای شکست هیتلر(دشمن مشترک) نقش ایفا کرد. جنگ اوباما با داعش، احتمال رویارویی آمریکا با ایران را بیش از هر زمانی، غیر قابل تصور کرده است.


این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش تاکید می کند، در صورت نرسیدن به راه حلی جامع که صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تضمین کند، طبل های جنگ زیادی از تل آویو تا واشنگتن آماده به صدا در آمدن است.  بسیار مهم است که این توافق به دست آید و مخالفان سرخورده شوند. اوباما در مسیر این تلاش ها از اعتبار شخصی‌اش مایه گذاشته است و به نتیجه نرسیدن در این پرونده، شکست دیگری در سیاست خاورمیانه ای وی ثبت خواهد کرد.

 

نیویورک تایمز می افزاید، دو طرف درباره شمار سانتریفیوژها و بازه زمانی توافق هسته ای اختلاف نظر دارند. یک توافق می تواند و باید کسب شود به این علت ساده که از هر گزینه دیگری بسیار بهتر است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 11 مهر 1393

جنایت هولناک داعش این بار درکوبانی + ۱۸

عناصر گروه تکفیری داعش برای ترساندن ساکنان شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه شماری از نیروهای نظامی و غیرنظامی را ذبح کرد.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،عناصر تکفیری داعش سر هفت مرد و سه زن را در منطقه‌ کُردنشین در شهر کوبانی شمال سوریه بریدند.

براساس این گزارش، دو تن از مردان و سه زن، از نیروهای نظامی کرد هستند که علیه تروریست‌های داعش می‌جنگیدند.

قتل عام مردم کوبانی توسط داعش

بنابر این گزارش، چهار نفر از قربانیان، از اعضای دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه بوده‌اند، و یکی از قربانیان هم شهروند کرد غیر نظامی بود.

به نظر می‌رسد این اقدام برای ترساندن ساکنانی است که در برابر داعش، مقاومت می‌کنند.

این جنایت هولناک در منطقه‌ای در ۱۴ کیلومتری شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) روی داد که در محاصره داعش قرار دارد.

جنایت داعش در کوبانی سوریه

امروز( پنج‌ شنبه) نیز سازمان غیر دولتی «ناظر حقوق بشر در سوریه» اعلام کرد، اکنون  درگیری‌های سختی میان داعش و کردهای محافظ شهر کوبانی در غرب این منطقه در جریان است، اما نیروهای داعش هنوز موفق به اشغال این شهر نشده‌ اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، صبح امروز نیروهای داعش با نیروهای کرد درگیری شدند و به سوی شهر کوبانی پیشروی کردند.  

این درحالی است که برخی شبکه‌های خبری از سقوط شهر کوبانی خبر داده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.