تحلیل CNN از ژنرال افسانه ای ایران
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 127
:: بازدید ماه : 622
:: بازدید سال : 2240
:: بازدید کلی : 61519
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 17 شهريور 1393

تحلیل CNN از ژنرال افسانه ای ایران

منظور سی ان ان از رسانه های انگلیس، بی بی سی است که ادعا کرده بود، آیت الله خامنه ای مجوز همکاری ایران و مشخصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نیروهای آمریکایی را صادر کرده است. ادعایی که بلافاصله از سوی ایران تکذیب شد.

شبکه آمریکایی سی ان ان با پخش گزارشی درباره سردار قاسم سلیمانی، از نگرانی های روزافزون دولت آمریکا از قدرت، نفوذ و هوش سرشار این سردار ایرانی در کشورهای عراق، لبنان و سوریه پرده برداشت. 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این گزارش، با تأکید بر حضور موثر سردار سلیمانی در نبرد مردم و دولت عراق علیه داعش در شهر مقاوم آمرلی، آن را نتیجه استراتژی های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

 

رسانه های آمریکا محاصره شهر آمرلی عراق در روزهای اخیر را نتیجه ابتکار عمل ایران می دانند و ارتش آمریکا را به ضعف راهبردی در این رویداد متهم می کنند.

 

در این گزارش تناقض آمیز، شبکه تلویزیونی سی ان ان ادعا کرد: «بر اساس یافته های رسانه های انگلیس (!؟)،  طبق  جمهوری اسلامی ایران بر اساس استراتژی های کلان خود و برای مقابله با تهدیدات داعش، با آمریکا درخاورمیانه همکاری می کند.»

 

منظور سی ان ان از رسانه های انگلیس، بی بی سی است که ادعا کرده بود، آیت الله خامنه ای مجوز همکاری ایران و مشخصا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نیروهای آمریکایی را صادر کرده است. ادعایی که بلافاصله از سوی ایران تکذیب شد.

 

این در حالیست که به گفته ماریاهارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، هیچگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی بین ایران و آمریکا وجود ندارد و آمریکا بارها به بهانه های مختلف، بر این گفته ها تاکید کرده است. ضمن اینکه مقامات ایرانی نیز گزارش بی بی سی در این باره را انکار کرده اند.

 

این شبکه در ادامه به دلیل عدم توانایی در ارائه سندی برای اثبات این ادعا، تنها از طریق یک سئوال اشتیاق خود را برای باورپذیر کردن موضوع همکاری ایران و آمریکا در عراق نشان می دهد؛ گزارشگر از مخاطب می پرسد، «اما اگر چنین همکاری وجود داشته باشد، اعضای همکاری کننده علیه داعش، چه کسانی هستند؟»

 

پاتریک کلاوسون مدیر موسسه تحقیقاتی موسسه سیاست های خاورنزدیک واشنگتن می گوید؛ سلیمانی ظاهرا فردی آرام است؛ اما او در سازماندهی نیروهایش علیه خشونت طلب ترین اوباش و اراذلی که جمهوری اسلامی ایران را نیز تهدید می کند، عملکرد فوق العاده ای داشته است.

 

سردار سلیمانی

 

در ادامه این گزارش سی ان ان تصاویری که گروه موسوم به مقاومت دیجیتال، در فضای اینترنت منتشر کرده اند را نشان می دهد. در این عکس مشاهده می شود که سردار سلیمانی در اطراف شهر آمرلی در هنگام محاصره این شهر حضور داشته است.

 

سی ان ان در این گزارش با استیصال کاملا آشکاری بیان کرد که نمی تواند به صورت مستقل، اصالت این تصاویر را تایید کند. قاسم سلیمانی یکی از عجیب ترین افرادی است که آمریکا تا حالا سروکار داشته است.

 

ایران و آمریکا از نظر نفرت از داعش اتفاق نظر دارند اما باوجود این، ایران و آمریکا اختلاف هایی دارند که سبب می شود این دو نتوانند با هم کار کنند. به گفته فیلیپ ماد، ازجمله مصادیق این اختلاف این است که آمریکا می خواهد بشار اسد رئیس جمهور سوریه برود؛ اما ایران از حامیان دیرینه بشار اسد بوده است و آمریکا می خواهد دولت فراگیرتری در عراق شکل بگیرد، اما ایران ترجیح می دهد دولت اسلامی در عراق در مسند قدرت باشد.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت حوزه دسترسی خطرناک قاسم سلیمانی در مناطقی فراتر از خاورمیانه است.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.