«ظریف» برای «بان کی مون» نامه نوشت و نامه برد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 346
:: بازدید ماه : 463
:: بازدید سال : 2081
:: بازدید کلی : 61360
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 18 بهمن 1393

«ظریف» برای «بان کی مون» نامه نوشت و نامه برد

وزیر امور خارجه، در نامه‌ ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، توجه دبیر کل این سازمان را به تجلیات آشکار دوگانگی معیارها و یا ایرادگیری به سیاست‌های عمیقا مورد حمایت این یا آن دولت و جامعه و همچنین طرح این نگرانی ها جلب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه کشورمان، در این نامه اعلام کرده است که آدم‌کشی‌های توجیه ناپذیر اعضای یک گروه تروریستی خشن و بدنام - که علت وجودی و علل ظهور آنها به مثابه یک کنشگر در منطقه ما بر همگان آشکار است - توسط مسلمانان در سراسر جهان، به شمول دولت ها، نهادها و مقامات مذهبی، جامعه مدنی و شخصیت های برجسته، به گونه ای صریح و بی ابهام محکوم شده است و این واقعیت که این گونه دست‌یازی به خشونت جایی در اسلام و تعلیمات متعالی آن ندارد و برای مسلمانان نیز قابل قبول نیست محل شک و تردید نیست، هرچند که عاملان و حامیان اسلام هراسی آن را به گونه ای دیگر بنمایانند.

آقای ظریف در ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران درباره رشد تروریسم در نسل دوم متولدان و پرورش یافتگان در جوامع غربی افزود: ادامه تحلیل های اخیر، که بیشتر به علت آهنگ بالای استخدام تروریست در اروپا و آمریکای شمالی صورت گرفته، حاکی از ناتوانی نظام مند این جوامع است که به حاشیه سازی، از خودبیگانگی و محرومیت این جوامع اقلیتی و اعضای آنها و به طور مشخص، نسل دوم که در جوامع غربی متولد و بزرگ شده و به مدرسه رفته اند، انجامیده است.

 

این واقعیت که تروریست های داعش که غیر نظامیان بی گناه را سر می برند و با احساس رضایت و شعف بیمارگونه سر بریده گروگان های خود را به نمایش می گذارند، به زبان های اروپائی با لهجه بومی سخن می گویند، گیج کننده و در عین حال ترسناک است. نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی دیگران، چه کشورهای اسلامی، چه برخی حکومت ها که سیاست شان نامقبول است، و یا بدتر از آن، اسلام بمثابه یک دین، حتی اگر از منظر سیاست داخلی این کشورها، مصلحت آمیز به نظر برسد و یا واجد منافع کوتاه مدت باشد، اصلا قانع کننده نیست و نمی تواند به مشکلات جدّی در سطح جامعه ذی ربط و اکنون در سطح جهانی بپردازد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی، در تشریح هدف خود از نگارش این نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، افزود: هدف من از نگاشتن این نامه، فقط اعتراض به تجلیات آشکار دوگانگی معیارها و یا ایرادگیری به سیاست‌های عمیقا مورد حمایت این یا آن دولت و جامعه نیست، بلکه طرح این نگرانی ها با جناب عالی، هدف جدّی تری را تعقیب می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان در غرب افزود: اخیرا در پیامی که افتخار دارم متن آن را ضمیمه این نامه کنم، آیت الله خامنه ای در آغاز گفتگو با جوانان در غرب پیرامون این موضوع بسیار مهم پیشگام شدند.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.