پیام‌ داخلی و خارجی پرتاب ماهواره فجر
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 346
:: بازدید ماه : 463
:: بازدید سال : 2081
:: بازدید کلی : 61360
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 20 بهمن 1393

پیام‌ داخلی و خارجی پرتاب ماهواره فجر

پیام داخلی این اقدام هم پیام اطمینان به مردم ایران بود مبنی‌بر اینکه دستاوردهای انقلاب همیشه خط قرمز نظام خواهد بود.

بازتاب پرتاب ماهواره ایرانی فجر و استقرار موفقیت‌آمیز آن در مدار زمین، در رسانه‌های جهان بسیار گسترده بود. این رسانه‌ها فجر، را کاملا بومی و پیشرفته توصیف کردند. ماهواره فجر با مشارکت شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته و پرتاب شد و درمدار زمین قرارگرفت.

ازمیان رسانه‌های جهانی، برخی درباره این اقدام هوشمندانه و افتخارآمیز ایران به نکات دقیق، مهم و قابل تأملی اشاره کرده‌اند که در زیر به چند نمونه اشاره می‌شود:

1- خبرگزاری فرانسه؛«... پرتابگر سفیر فجر که در داخل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده است، ماهواره فجر را در مدار قرار داد. این مسئله توان ایران را برای ساخت پرتابگرهای ماهواره‌ای نشان می‌دهد. غربی‌ها ایران را به تلاش برای توسعه پرتابگرهای موشک بالستیک دوربرد متهم می‌کنند؛ اما ایران با اعلام اینکه برنامه فضایی این کشور فقط هدفی صلح‌آمیز دارد، همواره این مسئله را تکذیب کرده است.»

2- خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ این خبرگزاری با ارتباط پرتاب ماهواره فجر با مذاکرات ایران و 1+5 و ساخت موشک‌های قابل حمل کلاهک هسته‌ای نوشت:«غرب نگران است که ایران اورانیوم را تا غلظت لازم برای ساخت بمب اتمی، غنی‌سازی کند.»

3- شبکه خبری الجزیره؛ این شبکه، پرتاب فجر را زنگ خطری برای جامعه جهانی دانست.

4- صدای آمریکا؛یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به خبر اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره به فضا به صدای آمریکا گفت:«برنامه موشکی ایران تهدیدی علیه منطقه است و جامعه بین‌الملل در نگرانی، نسبت به تلاش‌های ایران برای توسعه برنامه موشکی سهیم است.»

5- المنار؛ موشک ماهواره‌بر سفیر فجر و شلیک آن، پیامی بیش از رساندن ماهواره به مدار خود دارد.

6- شبکه المیادین؛ این شبکه در گزارشی اعلام کرد: پرتاب ماهواره فجر ایران دارای پیام‌هایی برای داخل و خارج بود. خبرنگار این شبکه در پایان گزارش آورده است: «پرتاب این موشک به خارجی‌ها پیام داد که ایران در حین مذاکرات هسته‌ای از طرح‌های توسعه خود کوتاه نمی‌آید. پیام داخلی این اقدام هم پیام اطمینان به مردم ایران بود مبنی‌بر اینکه دستاوردهای انقلاب همیشه خط قرمز نظام خواهد بود.»

ماهواره فجر

 

 

 

نمونه‌های فوق، بیانگر دو دسته حقیقت است:

1- ایران در بهترین زمان، ماهواره فجر را در مدار زمین قرار داد؛ در دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب و نیز در زمانی که مذاکرات هسته‌ای در مراحل بسیار حساس قرار گرفته است. این حرکت، پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام دارد و آن‌ها فهمیده‌اند که ایران در برابر زیادی‌خواهی آن‌ها ایستادگی می‌کند و برای این ایستادگی به چنین توانمندی‌هایی تکیه دارد که باید جدی گرفته شوند.

2- دشمنان نظام به این درک رسیده‌اند که باید توانمندی‌های نظام اسلامی را به رسمیت بشناسند و باور کنند و به مسائل قهری مترتب بر این شناسایی و باور، پایبند باشند. با اینکه دشمن تلاش می‌کند خلاف این را نشان دهد؛ اما این حقیقت، پنهان نیست و دشمنان نظام باید با دادن حق هسته‌ای ایران، به چنین حساسیت‌هایی که آسیب آن برای دشمنان کمتر از ایران نیست، پایان دهند. ان‌شاءالله.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.