ایران در تدارک جشن ملی، ۶۶۵ مهمان و خبرنگار خارجی/ برنامه ها
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 343
:: بازدید ماه : 460
:: بازدید سال : 2078
:: بازدید کلی : 61357
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 21 بهمن 1393

ایران در تدارک جشن ملی، ۶۶۵ مهمان و خبرنگار خارجی/ برنامه ها

قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور ۴میلیون نفر و سخنرانی رئیس‌ جمهور در تهران برگزار می‌شود.

 اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری  امروز برای  تشریح اهم ویژه‌ برنامه‌های راهپیمایی یوم‌ الله 22 بهمن 93 گفت: درحالی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که جهان شاهد تحولات شگرفی است؛ اگر در آغاز پیروزی انقلاب فقط اندیشمندان بزرگ و سیاستمداران برجسته آینده را متأثر از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) پیش‌بینی می‌کردند امروز همه جهانیان پذیرفتند که در پرتوی انقلاب اسلامی نقشه سیاسی جهان عوض شده است.

وی ادامه داد: به‌ فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ ای انقلاب کبیر اسلامی ایران و نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیشرونده جمهوری اسلامی تاریخ را عوض کرده و قرن اسلام و عصر ملت‌ها فرا رسیده و معادله مقاومت در منطقه با کمک جمهوری اسلامی تغییر یافته و این جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت ایران است که توانسته این روحیه را در منطقه بگستراند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی الهام‌بخشی، الگوسازی، ضعیف‌شدن دشمنان در صحنه بین‌المللی و ناامیدی دشمن از منفعل کردن انقلاب است، گفت: حاکمان مستکبر آمریکا و اروپا از آغاز شکل‌گیری انقلاب و پس از پیروزی براساس هشدار چهره‌های نخبه سیاسی خود که پیش‌بینی کرده بودند انقلابی که در ایران اتفاق افتاده به‌معنای ظهور قدرت جدیدی است که از لحاظ نفوذ سیاسی و قدرت تصرف در فضای پیرامونی خود از قدرت‌های غربی یا بالاتر یا هم‌وزن آنها است، تلاش‌های گسترده و ناجوانمردانه‌ای را علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران طراحی و به اجرا درآورده‌اند و هم‌اکنون در حالی که از شکست جمهوری اسلامی ناامید شده‌اند و بزرگترین و فوری‌ترین چالش خود را جلوگیری از سرعت پیشرفت کشور و ملت ایران و کنترل نفوذ و تأثیرات انقلاب اسلامی می‌دانند.

آب‌خضر افزود: دشمنان وقتی می‌بینند کابوسی که آنها داشتند به واقعیت تبدیل شده یعنی یک قدرت بزرگ ملی منطقه‌ای سر برآورده که فشارهای گوناگون اقتصادی، امنیتی، سیاسی، روانی و تبلیغاتی نتوانسته او را از پا بیندازد توانسته فرهنگ عمومی اسلامی را تثبیت کند و ملت‌های منطقه را باهویت کند، با تفکر غیرانسانی عدالت‌سوز و مستکبرانه خویش به دشمنی‌ها و توطئه‌های خود در برابر عظمت و آزادگی ملت ایران و انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد.

وی درباره راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن در جایگاه اوج جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب از مهمترین مناسک انقلابی ملت ایران است که به‌عنوان یک عامل قدرتمند در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی و همچنین کارآمدترین شیوه برای الهام بخشی انقلاب اسلامی و نمایش پیوستگی ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند اسلامی و انسانی آن است که طی سالیان گذشته همواره نقش بی‌بدیلی را در عرصه‌های افتخار و اقتدار ملت ایفا کرده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اهمیت راهپیمایی 22 بهمن را می‌توان از نوع برخورد دشمنان شناخته شده انقلاب و ملت ایران در مقاطع پیش از راهپیمایی و تلاش رسانه‌ای سنگین برای عدم حضور مردم و همچنین انعکاس ضعیف و وارونه شکوه ملت قهرمان ایران در این قله افتخار ارزیابی کرد.

آب‌ خضر درباره برنامه‌های ویژه شب 22 بهمن (شامگاه 21 بهمن) گفت: اقشار مختلف مردمی شامگاه 21 بهمن هر سال به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن 57 نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را رأس ساعت 21 در آسمان میهن طنین انداز می‌کنند و "بانگ الله اکبر" از مأذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: همزمان با طنین گلبانگ تکبیر آسمان تمامی مرکز استان‌ها و 320 شهر و روستای کشور و همزمان در 20 نقطه شهر تهران در شامگاه 21 بهمن به‌شکرانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نورباران و نورافشانی می‌شود و برای اولین بار برنامه صوت و تصویری «لیزر گرافیک 36 سال حماسه" در مناطق مختلف برگزار شده و در شب 22 بهمن در میدان آزادی همزمان با بانگ تکبیر روی برج آزادی اجرا خواهد شد.

آب‌خضر درباره برنامه‌های مراسم یوم‌الله 22 بهمن ادامه داد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال در تهران و همزمان در تمامی‌ شهرها و روستاهای کشور برگزار خواهد شد و همچون سالهای گذشته جهان شاهد خواهد بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای 10گانه منتهی به میدان آزادی میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی همه یک‌صدا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد خواهند زد.

وی درباره مراسم روز راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9 صبح با حضور ملت بزرگ ایران از مسیرهای 10گانه منتهی به میدان آزادی در تهران و سراسر کشور آغاز می‌شود و این مراسم از ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ممتاز و اجرای سرود جمهوری اسلامی با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولان کشوری و لشکری، سفرا و مهمانان خارجی به‌ ویژه جوانان کشورهای بیداری اسلامی از ترکیه، عراق، مصر، لبنان، تونس، اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی ادامه می‌یابد و سپس قطعنامه یوم‌الله 22 بهمن با عنوان "آخرین پاسخ ملت ایران به استکبار جهانی" قرائت خواهد شد و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

آب‌ خضر سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان ارتش جمهوری اسلامی و اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22هزار نفری جوانان دانش‌آموز در حضور رئیس جمهور را از دیگر برنامه‌های روز 22 بهمن عنوان و خاطرنشان کرد: مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم انجام خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به حضور پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا با همراه داشتن تصاویر شهیدانشان در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران قهرمان المپیکی، برگزیدگان رتبه‌های علمی کشور، جانبازان ویلچری و شیمیایی و قطع نخاع برگزار خواهد شد. همچنین امسال هنرمندان جوان تجسمی دانشگاه‌‌های هنر با حضور در مراسم راهپیمایی به‌شکل زنده تابلوهای زیبایی را نقاشی خواهند کرد.

آب‌خضر اظهار داشت: بیش از 400 میهمان خارجی از بیش از 30 کشور جهان برای دیدن حماسه بزرگ ملت ایران در روز 22 بهمن حضور خواهند داشت؛ فقط 85 مهمان از 23 کشور اروپایی و مابقی از دیگر کشورها در این مراسم حضور دارند و برای مهمانان خارجی در روز 21 بهمن همایش ویژه یک‌روزه‌ای در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور شخصیت‌ها و مسئولین بلندمرتبه جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 22 بهمن به‌عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شناخته شده است، از اعزام گروه‌های زیادی در رشته‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 80 نمایندگی در شصت کشور جهان خبر داد و یادآور شد روز 22 بهمن تمامی خانه‌های فرهنگ و سفارت‌خانه‌ها محل حضور سفرا و مهمانان خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره پوشش خبری مراسم 22 بهمن گفت: امسال بیش از 265 خبرنگار خارجی و هزار و 500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی در تهران و بیش از دوهزار و 800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان‌های کشور و اکثر شبکه‌های صدا و سیما از جمله 350 گروه خبری و تمامی شبکه‌های برون‌مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری و تصویری خواهند داد. همچنین شبکه‌های تلویزیونی کویت ــ المنار ــ الاخبار ــ آناتولی، تلویزیون ملی تونس ــ الجزیره، قطر، فرانسه، سوئد، شین‌هوآ چین، خبرگزاری ای‌اف‌ای اسپانیا، شبکه زد.دی.اف. آلمان، خبرگزاری تیما انگلستان، کانال دی ترکیه، روزنامه‌های فیگارو، فاکس نیوز، ای‌بی‌سی نیوز، سی‌ان‌ان، ان‌پی‌آر آمریکا آمادگی پخش گزارشات خبری را دارند.

آب‌خضر از استقرار بیش از 15 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر داد و گفت: با اضافه کردن بیش از 750 باند و بلندگو و آماده سازی 40 واحد صوت سیار با بهره گیری از 120 دستگاه بلندگو در مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی و ارائه بیش از 220 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در تهران و مسیرهای 10گانه به‌ویژه در مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی و از میادین صادقیه، فتح، و سه‌راه فرودگاه تا میدان آزادی بیش از 980 غرفه فرهنگی هنری، خبری، امدادی و رفاهی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم آماده خواهد شد و حدود 18هزار غرفه در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور برپا خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: به‌مناسبت عید انقلاب یعنی راهپیمایی 22 بهمن ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوس‌رانی از تمامی میادین و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی از ساعت 6 صبح 22 بهمن ماه جهت رفت و آمد مردم به‌سمت مسیرهای راهپیمایی انجام خواهد شد.

آب‌خضر گفت: در طول مسیرهای ده‌گانه و مسیر اصلی به‌خصوص در غرفه‌ها توزیع پرچم جمهوری اسلامی، تصاویر امام و رهبری و اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان زینت‌بخش مراسم امسال خواهد بود و اقلام تبلیغاتی از جمله پرچم و ماکتی از پهپاد آرکیو170 ایرانی به فرزندان ایران هدیه می‌شود؛ البته ماکت اصل این پهپاد به‌عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نظامی در تمامی مراکز استانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی از برپایی 85 چادر به‌عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: 22 بهمن امسال برنامه همسرایی 600هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در قالب گروه‌های سرود 1357نفره در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22هزارنفره در تهران از جلوه‌های ویژه مراسم خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.