اذعان آمریکا به رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 29 بهمن 1393

اذعان آمریکا به رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد : آمریکا با رژیم صهیونیستی درباره گفتگوهای هسته ای ایران، رایزنی می کند.

جنیفر ساکی در نشست خبری وزارت امورخارجه آمریکا به پرسشهای خبرنگاران درباره مسائل مختلف ازجمله ایران پاسخ داد. در بخشی از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره درز اخبار رایزنی های آمریکا با اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت : "  گفتگوها با اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران همچنان ادامه دارد. برای روشن شدن مسئله می توان به چند نمونه اشاره کرد. وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا در نشست مونیخ با کوهن رئیس سازمان امنیت ملی اسرائیل و استاینیتز وزیر اطلاعات و برنامه ریزی راهبردی اسرائیل دیدار کرد و قرار است شرمن این هفته بار دیگر با کوهن دیدار داشته باشد. کاملا روشن است که موضوع اصلی در رایزنی ها، مذاکرات  هسته ای با ایران است. همانطور که می دانید جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به صورت مرتب با نخست وزیر اسرائیل و بسیاری دیگر از مقامات اسرائیلی در این خصوص صحبت می کند. همانطور که می دانید همکاران ما در شورای امنیت ملی آمریکا به صورت مرتب با همتایان اسرائیلی خود تماسهایی دارند. خانم رایس مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز به صورت مرتب تماس دارد. در این گفتگو درباره طیف طیفی از مسائل ازجمله این موضوع (موضوع هسته ای ایران)  صحبت می شودو بی تردید، این موضوع در رایزنی های مذکور مطرح است. "  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ساکی در ادامه افزود: " ما به تماسهای مستمر و عادی خود با سطوح حرفه ای مختلف (اسرائیل) در حوزه های دیپلماتیک و نظامی و اطلاعاتی ادامه می دهیم. اینکه گفته می شود ما این تماس ها را قطع کرده ایم یا اینکه دیگر با هم مشورت نمی کنیم، درست نیست. اگر می دانستیم چه کسی مطالب را به رسانه ها درز داده است خیلی خوب می شد. اما باید توجه داشت که این ماجرا ، تمام شدنی نیست و هیچکس نمی داند چه کسی این کار را انجام داده است همانطور که پاسخ سوالات مشابه در بسیاری از حوزه های دیگر نیز مشخص نیست. به هرحال، درباره روابط ایالات متحده با اسرائیل باید بگویم که رایزنی های ما درباره ایران در سطوح مختلف با بسیاری از مقامات بلندپایه اسرائیلی ادامه دارد و گزارشهایی که اخیرا در این خصوص منتشر شده است، درست نیست. "
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  همچنین در این نشست خبری یکی از خبرنگاران پرسید: " یکی از شرکتهای فعال در حوزه امنیت سایبری گزارشی منتشر کرده و در آن به صورت تلویحی گفته است شورای امنیت ملی آمریکا در رایانه ها ،  ابزارهای پایشگری قرار می دهد که به  کشورهای دیگر به ویژه ایران ، روسیه، پاکستان و چین و افغانستان فرستاده می شوند در این باره توضیح دهید . " ساکی در پاسخ گفت: "  ما نیز از گزارش هایی مطلع هستیم که اخیرا منتشر شده است و شما به آن اشاره کردید. ما نمی خواهیم به صورت علنی درباره ادعاهایی اظهارنظر کنیم که مطرح می شود یا اینکه به جزییات این مطالب بپردازیم. به نظرمن، سازمان امنیت ملی آمریکا، چند سند در این خصوص منتشر کرده است. من شما را به دیدگاههایی ارجاع می دهم که دستگاه اطلاعاتی کشور در روزهای گذشته بیان داشته است.
خبرنگار دیگری در این نشست خبری پرسید: همانطور که می دانید وزیر امورخارجه آرژانتین نامه ای برای جان کری وزیر امورخارجه آمریکا نوشته است. به نظر می رسد این نامه، دو بخش اصلی دارد. گفته می شود یک بخش این نامه، طرح مجدد درخواست آرژانتین از ایالات متحده برای مطرح کردن موضوع بمب گذاری های سال 1994 آرژانتین (مرکز آمیا) در گفتگوهای دوجانبه آمریکا با ایران است. گفته می شود بخش دوم این نامه نیز گفته شده است که مشخص شدن ماهیت اتفاق رخ داده در بمب گذاری مذکور ، مسئولیت فرد یا کشور دیگری است . این ماجرا هنوز بعد از گذشت این همه سال ، حل نشده باقی مانده است. پاسخ شما به این نامه چیست؟ آیا آمریکا اصلا قصد دارد موضوع مذکور را در گفتگوهای هسته ای دوجانبه با ایران مطرح کند؟ آیا شما با پیام این نامه موافق هستید که ایالات متحده یا کشوری دیگر وظیفه دارد واقعیت اتفاق رخ داده در آرژانتین را در آن سال کشف کند؟
جنیفر ساکی در پاسخ گفت : "  ابتدا اجازه بدهید بگویم که در بیش از بیست سال گذشته ایالات متحده و جامعه بین المللی با دولت آرژانتین و قربانیان بمب گذاری مذکور و خانواده های آنها برای پی بردن به عدالت، همکاری کرده است. همکاران دادستان ویژه این پرونده نباید از تلاشهایشان برای پیگرد کسانی دست بکشند که مسئول این حمله تروریستی بیرحمانه هستند. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. هدایت این تحقیقات را نیز دولت آرژانتین برعهده دارد. ما نمی خواهیم درباره مسائل مشخص و جزئی این تحقیقات ، نکته ای بیان کنیم. البته کاملا روشن است که ما در گذشته به روند جمع آوری اطلاعات در این  خصوص کمک کرده ایم و در آینده نیز به این کار خود ادامه خواهیم داد. درباره مذاکرات با ایران نیز باید بگویم که این مذاکرات همچنان بر موضوع هسته ای متمرکز است و همین روند ادامه داده خواهد شد."
خبرنگار پرسید: اما وقتی شما می گویید که مذاکرات بر مسئله هسته ای متمرکز است، به معنای آن نیست که احتمال مطرح شدن مسائل دیگر منتفی است همانطور که در تابستان سال گذشته موضوع دولت اسلامی عراق و شام(داعش) و عراق در گفتگوهای هسته ای مطرح شد. من نمی خواهم بدانم که تمرکز مذاکرات بر چه موضوعی است زیرا کاملا روشن است که تمرکز مذاکرات بر مسئله هسته ای ایران است. سوال مطرح این است که آیا ایالات متحده می پذیرد درخواست آرژانتین برای بررسی موضوع بمب گذاری مذکور (آمیا) را در گفتگوها با ایران مطرح کند یا اینکه این درخواست آرژانتین را رد می کند یا اینکه این درخواست را بررسی می کند؟
جنیفر ساکی در پاسخ گفت: " من اطلاعی در این خصوص ندارم. "



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.