گنبد آهنین، راهبرد شکست خورده
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 119
:: بازدید ماه : 614
:: بازدید سال : 2232
:: بازدید کلی : 61511
نویسنده : hadi mahmoodnejad
شنبه 21 تير 1393

پیشینه موضوع
تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌ المقدس زنده زنده سوزانده شد.

در پی این ماجرا رژیم صهیونیستی نه تنها با محاصره  باریکه غزه، حدود یک میلیون و 700 هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است، بلکه حملات وحشیانه ای نیز به غزه آغاز کرده است که در پی آن تاکنون بیش از ده ها تن شهید و صدها نفر زخمی  شده اند.



سیاست کثیف صهیونیست ها در بمباران منازل، مزارع و کشتار فلسطینیان
براساس گزارشاتی که منتشر می شود ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته تاکنون بیش از چهارصد بار به نوار غزه حمله کرده است که در این حملات بیش از 90 فلسطینی شهید و بیش از 600 نفر دیگر هم زخمی شدنده اند. ضمن این که صهیونیست ها در یک برنامه سازمان یافته و سیاستی کثیف و غیرانسانی به منظور تحت فشار قرار دادن مقاومت اسلامی، منازل شهروندان را هدف بمباران های هوایی قرار می دهند که بر همین اساس هواپیماهای صهیونیستی منازل برخی از فلسطینی ها را در بیت حانون، رفح، خان یونس ویران می کنند که این حملات بر خان یونس متمرکز شده است.
همچنین رژیم صهیونیستی ظاهراً اعلام کرده است که هدفش از تهاجم نظامی در نوار غزه که "صخره مستحکم" بر آن نام نهاده اند جلوگیری از شلیک موشک از این منطقه به سمت شهرک های یهودی نشین واقع در جنوب اراضی اشغالی بوده است یعنی اینکه مراکز تصمیم گیری در تل آویو بر خلاف عملیات "سرب گداخته" و "ستون ابر" که به ترتیب در آگوست 2008 و نوامبر 2012 علیه نوار غزه انجام شد، دیگر نابودی توان و زیرساخت های مقاومت را در ذیل لیست اهداف خود از این حمله برداشته اند.
از ویژگی های تهاجم جدیدی که ارتش صهیونیستی مشغول اجرای آن است، مشخص می شود که صهیونیست ها اساساً به دنبال ایجاد بازدارندگی در مقابل حماس و تضعیف روحیه فلسطینیان هستند به این امید که مردم، مقاومت را برای توقف حملات موشکی به اراضی اشغالی تحت فشار بگذارند. جنگنده های رژیم صهیونیستی به شکلی خاص اراضی زراعی واقع در نزدیکی محل های مسکونی را با بمب های سنگینی که وزن هر کدام از آن ها به یک تن می رسد و باعث موج و صدای هولناک می شوند، هدف قرار می دهند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای پرتاب این بمب های عظیم از جنگنده های "اف 15 ـ ای" استفاده می کند. جنگنده های صهیونیستی اراضی زراعی و خالی از سکنه را هدف قرار می دهند و در توجیه این کار خود می گویند که در زیر این اراضی تونل هایی قرار دارد که حماس در طول پنج سال گذشته آن ها را حفر نموده است تا از آن ها برای ربودن سربازان صهیونیست، نفوذ به داخل اراضی اشغالی، اجرای عملیات علیه پایگاه های نظامی و شهرک هایی که در مرز نوار غزه واقع گردیده است، استفاده نماید.
صهیونیست ها به این حد بسنده نکرده اند، بلکه متعمداً از ابزارهای فشار روانی علیه ملت فلسطین و مقاومت استفاده می کند که از جمله این ابزارها می توان به اظهارات تلویحی در خصوص حمله زمینی به نوار غزه اشاره کرد. اشغالگران در همین راستا شمار زیادی تانک را در مرزهای شرقی نوار غزه مستقر نموده است تا جایی که این امکان برای نیروهای مقاومت و شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه وجود دارد که در مناطق مرزی آن ها را ببیند.

نیروهای مقاومت فلسطین
 
پاسخ کوبنده مقاومت به تهاجم رژیم صهیونیستی
در پاسخ تهاجم وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه، مبارزان فلسطینی نیز دست به کار شده و تاکنون انواع و اقسام جدیدی از موشک‌های خود را روانه شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین و مناطق حساس صهیونیستی و عمق اراضی اشغالی کرده‌اند که این مسأله نه تنها موجب ایجاد بحران و سردرگمی در نهادهای سیاسی و امنیتی صهیونیستی شده بلکه به فرار دسته جمعی شهرک نشینان صهیونیست به مناطق دوردست از ترس شلیک موشک های مقاومت نیز منجر شده است. بگونه ای با وجود تهدیدات نتانیاهو و وزیران او درباره تشدید حملات به غزه، مقاومت فلسطین بر اساس ارزیابی های مسئولان امنیتی تل آویو همچنان در حال نشان دادن غافلگیری های بیشتر به ارتش صهیونیستی و فرماندهان آن است.
در این راستا گروه های مقاومت فلسطینی از روز چهارشنبه صدها موشک به شهرهای حیفا، رعیم، کیسوفیم، نتیفوت، بئرالسبع، عسقلان، هنیغف، اشکول، کریات ملاخی و پایگاه عین الثالثه شلیک کرده اند که در پی آن آژیر خطر در این مناطق به صدا در آمده حتی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را نیز مجبور ساخته است برای زنده ماندن به پناهگاه بگریزد. در پی پاسخ موشکی گروه های مقاومت فلسطینی ده ها صهیونیست کشته و زخمی شده اند اما  رژیم صهیونیستی  برای حفظ روحیه نظامیان و ساکنان مناطق اشغالی، کماکان از اعلام شمار کشته ها خودداری می کند.

تمام سرزمین های اشغالی در تیررس موشک های حماس
پاسخ مقاومت به حملات صهیونیستی در روزهای اخیر چنان وحشتناک بوده است که تمام سرزمین های اشغالی حتی مناطق استراتژیکی و دوردست رژیم صهیونیستی نیز مصون از موشک های گروه های مبارز فلسطینی نبوده چنانکه در این بین "دیمونا" که تأسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد، مورد اصابت موشک های گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس قرار گرفته و این رژیم از 5 موشک شلیک شده گروه های مقاومت به سمت نیروگاه  اتمی دیمونا ، فقط  یک  موشک را توانسته رهگیری کند.
همچنین گردان‌های قسام شهر حیفا واقع در 160 کیلومتری غزه را نیز برای اولین با موشک‌های "آر160" مورد هدف قرار داده اند که به این ترتیب برد موشک‌های مقاومت از تل‌آویو گذشته است. شایان ذکر است در جریان اصابت موشک‌ها به یک کارخانه مواد شیمیایی در حیفا، دست‌کم 25 اسرائیلی کشته شده اند. علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرده است تل‌آویو و اورشلیم را با چندین موشک "ام 75" و منطقه صهیونیست نشین "نتیفوت" را توسط 10 فروند موشگ گراد و دو شهر "رحفوت" و"بیت یام" را نیز با شلیک 10 موشک بمباران کرده و موشک هایی نیز در نزدیکی ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی فرود آورده اند.گردان های مجاهدین شاخه نظامی جنبش مجاهدین هم روز پنجشنبه از هدف قرار دادن یک هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک "سام 7" خبر داده و اعلام کرده اند که این هواپیما به داخل دریا سقوط نموده و مدتی بعد پلیس دریایی غزه لاشه این هواپیما را پیدا کرده است.
موشک‌های مقاومت فلسطین همچنین مناطق مختلف در نزدیکی تل آویو از جمله شهرک زخرون یعقوب واقع در 115 کیلومتری شمال غزه را مورد هدف قرار دهد. این منطقه دورترین منطقه‌ای است که موشک‌های مقاومت توانسته آن را مورد هدف قرار دهد. کما اینکه تمامی پایگاه های هوایی صهیونیستی و فرودگاه های این رژیم هم در تیررس موشک های مقاومت قرار گرفته است. افزون بر اینها گردان های قسام پایگاه های نظامی ناحل عوز و کرم ابوسالم، کربلات ملاخی، اسدود، ریشون لتسیون را نیز موشک باران کرده است که همگی از مناطق مرکزی و راهبردی رژیم صهیونیستی به شمار می روند. این در حالیست که اقدام حماس در ارسال کماندوهای دریایی به نزدیکی پایگاه نظامی "زیکیم" و و نیز اجرای عملیات علیه مراکز نظامی صهیونیستی آن هم با استفاده از تونل های زیر زمینی نشان می دهد که این جنبش از تفکرات و شیوه های مدرن و غیرسنتی استفاده می کند.
حملات موشکی حماس به تمامی سرزمین های اشغالی چنان سهمگین بوده است که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون از پرتاب بیش از 400 فروند موشک از سمت نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر داده که بر اساس اعلام مسؤلان صهیونیستی همچنین در هر 10 دقیقه یک موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب شده و هم اینک 5 میلیون صهیونیست در تیررس موشک‌های مقاومت فلسطین قرار دارند. در حقیقت سیل شلیک موشک از غزه به اراضی تحت اشغال صهیونیست ها بی‌سابقه است و موشک‌های پرتاب شده تمام سرزمین های اشغالی از جمله فرودگاه های نظامی و بنادر و کارخانجات و دیگر تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی را در بر گرفته است؛ موشک هایی که گنبد آهنین را نیز در هم فرو پاشیده و سیستم پدافند هوایی صهیونیستی را فلج ساخته اند.

نیروهای مقاومت

وحشت صهیونیست ها از توان موشکی حماس
استفاده مقاومت فلسطین از موشک های جدید که تاکنون مورد توجه صهیونیست ها نبوده، باعث وحشت این رژیم و گمانه زنی رسانه ها در مورد توان مقاومت شده است. موشک هایی که مقاومت را از مرحله بازدارندگی عبور داده و به مرحله برقراری موازنه وحشت رسانیده است.هنوز از همه موشک های مقاومت رونمایی نشده است اما مهم ترین موشک ها ام 302  است که بین 100 تا 120 کیلومتر دارد و مقاومت نام "موشک رنتیسی" را روی آن گذاشته است. همچنین موشک "براق 90" از جمله این موشک هاست که شلیک به تعداد زیاد و دقت در اصابت و برد بالا از ویژگی های حملات موشکی مقاومت است و همین امر نیز باعث وحشت و ترس و هراس رژیم صهیونیستی شده است.همه این ها نشان می دهد که رژیم صهیونیستی همچنان باید منتظر اقدامات غافلگیرانه حماس و بهت و حیرت روز‌افزون‌تری نسبت به توان موشکی "حماس" باشد. توانی که یقیناً موازنه قوا را به نفع حماس تغییر خواهد داد و عرصه میدان نبرد را به سود جریان مقاومت به پیش خواهد برد.

 

 
ارزیابی نهایی
همچنان که تحلیلگران صهیونیستی نیز تأکید می کنند، مقامات تل آویو خود نیز نمی دانند که تهاجم گسترده نظامی به نوار غزه که باعث شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی شده است، چگونه و چه موقع پایان می یابد. چرا که رژیم صهیونیستی وارد جنگی شده است، بدون آنکه حتی یک ضربه به جنبش حماس بزنند. لذا علیرغم تشدید حملات هوایی علیه نوار غزه، به نظر می رسد ارتش رژیم صهیونیستی هیچ برگه برنده ای که با توسل به آن جنبش حماس را به توقف فوری حملات موشکی وادار نماید، در اختیار ندارد. این در حالیست که حماس در سطحی گسترده اقدام به پرتاب موشک می کند و موشک هایش در نقاطی فرود می آیند که پیش از این سابقه نداشته است. مسأله ای بیش از پیش لرزه بر پیکره صهیونیست ها انداخته و این رژیم را در عمق رعب و وحشت و سردرگمی قرار داده است



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.