لیبی صحنه قدرت نمایی داعش در سایه سکوت سنگین و حمایت غرب+ عکس
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 30 بهمن 1393

لیبی صحنه قدرت نمایی داعش در سایه سکوت سنگین و حمایت غرب+ عکس

داعش ۱۴ کارگر مصری را که از لیبی درحال بازگشت به کشورشان بودند ربود. ناظران نگرانند، کشتار دیگری مانند کشتار اخیر داعش شامل سر بریدن بیست و یک کارگر مصری، روی دهد.

 داعش امروز همچنین در اقدام دیگر برای اثبات حضور گسترده خود در لیبی، تصاویری از رژه عناصر خود را در خیابان های این کشور  منتشر کرد.

 این  تصاویر، رسیدن این گروه تروریستی را به دروازه اروپا ثابت می کند.

داعش در لیبی نزدیک اروپا

در این تصاویر که گروه موسوم به انصار الشریعه وابسته به داعش منتشر کرد، خودروهایی با پرچم داعش دیده می شود که در خیابان های بنغازی رژه می روند.

نام داعش در لیبی پس از آن بر سر زبان ها افتاد که این گروه تروریستی فیلم ویدیویی از ذبح 21 مصری مسیحی قبطی در لیبی منتشر کرد که با واکنش مصر رو به رو شد و این کشور در عملیات مشترک با نیروهای لیبیایی مواضع داعش را در شهر درنه بمباران کرد.

داعشی ها به شهرهای درنه، بنغازی و سرت در لیبی نفوذ کرده اند.

داعش درلیبی

داعش درلیبی 2

داعش درلیبی4

 

داعش درلیبی 3

در همین حال «محمد الغیران» ، وزیر خارجه دولت نجات ملی لیبی در نشست خبری درباره اوضاع امنیتی این کشور گفت: رئیس ستاد مشترک لیبی برای مقابله با داعش و بازپس گیری مقرهای دولتی از داعش نیرو اعزام کرده است.

 رئیس نیروی هوایی لیبی در مصاحبه ای اعلام کرده است، این نیرو با آن که جنگنده های پیشرفته ندارد، توانسته است، مانع تصرف بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی و ادامه حملات علیه پایانه های نفتی در شرق این کشور شود.

این درحالیست که مقامات لیبی هم اعلام کرده اند، ممکن است به دلیل ادامه اختلافات و درگیری ها در این کشور تولید نفت به طور کامل تعطیل شود.

نیروهای ویژه مصر نیز بامداد امروز (چهارشنبه) در شهر درنه لیبی با عملیات ویژه زمینی شماری از لیبیایی‌ها و اعراب را به اسارت در آوردند.

در این عملیات  اردوگاه داعش موسوم به « ابو کریم  الوهدانی » به طور کامل منهدم شد و شماری از اعراب و خارجی‌های دیگر این گروه به  اسارت در آمدند.

این درحالیست که کارشناسان هشدار دادند،  مداخله نظامی بین المللی در لیبی که مصر و ایتالیا به آن اشاره کرده اند دشوار خواهد بود و ممکن است اوضاع را در این کشور  که بسیار دچار چند دستگی شده است بیش از این ، تشدید کند.

مصر همچنین از کشورهای عربی خواست، از سازمان ملل لغو محدودیت های تسلیحاتی لیبی را برای مقابله با داعش خواستار شوند.

قاهره امروز در بحبوحه تلاش های این کشور هم برای اقدام بین المللی گسترده تر در جنگ علیه داعش،  از سازمان ملل خواست تحریم تسلیحاتی لیبی را لغو کند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دیروز سه شنبه قطعنامه سازمان ملل را برای فراهم شدن زمینه مداخله ائتلافی بین المللی در لیبی خواستار شد.

این درخواست سیسی پس از آن مطرح شد که جنگنده های این کشور اهداف ستیزه جویان گروه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) را در لیبی بمباران کردند.

داعش، یکشنبه فیلم ویدئویی را منتشر کرد که بریدن  سر 21 مسیحی مصری را در لیبی نشان می دهد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر هم امروز در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست با توجه به وخامت اوضاع در لیبی رویکردی مسئولانه در پیش بگیرد و درباره  محدودیت های تسلیحاتی دولت لیبی تجدید نظر کند.

وی همچنین تاکید کرد، ضروری است کشورهای منطقه اجازه یابند از تلاش های دولت لیبی برای برقراری ثبات در این کشور حمایت کنند.

این در حالیست که حبیب السید، نخست وزیر تونس هم امروز اعلام کرد ،کشورش با هر نوع مداخله نظامی در لیبی، همسایه خود، مخالف است.

السید که از بی ثبات شدن تونس به علت هرج و مرج در لیبی نگران است، این اظهارات را در پاسخ به درخواست مصر برای مداخله نظامی در لیبی بیان کرد.
تونس همچنین با تصمیم قاهره برای درخواست مداخله نظامی ائتلاف بین المللی مخالف است.

در همین حال روزنامه رای الیوم در شماره امروز خود در مقاله ای با عنوان «عرب کشی به دست عرب ها است» نوشت: بزرگترین پیروزی دولت کنونی آمریکا این است که موفق شد از عرب ها در مبارزه با تروریسم به نمایندگی از خود استفاده کند، در حالی که واشنگتن نقش تماشاچی یا نظاره گر از راه دور را ایفا می کند و بدون این که یکی از نظامیان خود را از دست دهد.

خبر دیگر این که رئیس دولت انتقالی لیبی با هشدار به ترکیه به دلیل حمایت از نیروهای داعش برای ورود به این کشور تصریح کرد،  در صورتی که این اقدامات متوقف نشود، تدابیری اتخاذ خواهیم کرد.

عبدالله الثنی در مصاحبه مطبوعاتی درباره دخالت کشورهای بیگانه در حمایت از گروه های تروریستی در لیبی گفت:‌ شواهدی در این باره وجود دارد و باید بگویم، اگر در گذشته قطر و سودان در این باره نقش داشتند، اکنون ترکیه نیز در این زمینه نقش دارد و موضع این کشورتاکنون درست نبوده است و مجبور خواهیم شد، تدابیری در مقابل این کشور اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: در نهایت ترکیه، بازنده خواهد بود زیرا لیبی می‌تواند با هر کشوری تعامل کند، اما شرکت های ترکیه ای، سرمایه گذاری در لیبی را از دست می‌دهند.

رئیس دولت انتقالی لیبی درباره این تدابیر گفت:  موضوع را به اتحادیه عرب و جامعه جهانی ارجاع خواهیم داد‌ و درخواست خواهیم کرد، تحریم هایی ضد دخالت این کشور در امور لیبی وضع شود .

عبدالله الثنی در ادامه گفت: جامعه جهانی گروه های تروریستی را در لیبی رها کرده است و نزدیک بود داعش لیبی را برباید.

وی افزود: کشورهای عربی هم باید خطر را درک کنند و برای مبارزه با این پدیده (تروریسم) که به اسلام و مسلمانان اهانت می‌کنند، متحد شوند.

فرمانده عملیات موسوم به کرامت لیبی علیه تروریست ها در شهر بنغازی در شرق لیبی هم گفت :« جای تعجب است که  جامعه جهانی باوجود حضور شمار بسیاری از تروریست ها در لیبی و فعالیت گسترده انان در این کشور برای جنگ با آنان کوتاهی می کند ».

ژنرال خفتر گفت : «   غرب که از خطر تروریسم و تهدیدات آن می گوید به خواسته های ما توجهی نمی کند، اما ما ساکت نمی نشینم به اندازه توان خود با تروریست ها  مبارزه می کنیم تا آنان را از کشور خارج کنیم ».

خفتر افزود: ارتش لیبی و نیروهای مسلح حامی دولت اکنون شرایط بسیار دشوار و بحرانی را سپری می کنند و با کمبود شدید امکانات برای مقابله با تررویست ها رو به رو هستند .

این ژنرال ارتش لیبی در ادامه تصریح کرد، عملیات ارتش و گروههای مسلح مردمی علیه گروههای تکفیری از جمله داعش در لیبی با قدرت ادامه خواهد داشت و به زودی جبهه جدیدی برای مبارزه با آنان گشوده خواهد شد .

در همین حال سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان از کشاندن رویداد لیبی به سطح بین المللی و فراگیر ابراز نگرانی کرد.

مرضیه افخم در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اقدام تروریستی داعش در لیبی و درخواست برخی کشورها برای اقدام بین المللی در این باره گفت: تجربه عملکرد در مقابله با گروه های تروریستی تکفیری مثبت نبوده و متاسفانه اشتباهات بسیاری در مواجهه با این گروه ها روی داده است.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که درباره لیبی نیز چنین مسئله ای روی دهد، امیدواریم همه طرف های مربوطه به شکل گیری دولت لیبی کمک کنند تا با توان گروه های داخلی در این کشور و با حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی ، دولت این کشور بتواند مسیر آینده لیبی را رقم بزند.

افخم تاکید کرد: در مواجهه با تروریست ها و تکفیری ها باید مسایل منطقه ای و منافع کشورها به طور جدی درنظر گرفته و از تکرار اشتباهات جلوگیری شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با وجود تائید خطرناک بودن حضور داعش در لیبی،  اقدام نظامی اتحادیه اروپا علیه این گروهک را در این کشور بعید دانست و افزود، تنها چیزی که ممکن است، سازمان ملل با آن موافقت کند حمایت و پشتیبانی از عملیات لیبیایی ها است.

همچنین وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد، در شرایطی که خطر ادغام گروه افراط گرای داعش با گروههای تروریست دیگر فعال در لیبی بسیار جدی است، فرصت برای حل و فصل بحران این کشور بسیار کم است.

 پائولو جنتیلونی، در سخنرانی در مجلس این کشور افزود، با توجه به وخامت اوضاع در لیبی، جامعه جهانی باید پیش از آن که خیلی دیر شود ، اقدام فوری برای مقابله با حل بحران این کشور و پیامدهای آن کند.

 وی تاکید کرد، وخامت اوضاع در لیبی می تواند برای همه به ویژه کشورهای آفریقایی همسایه لیبی پیامدهای سنگینی داشته باشد.

کشورهای مهم غربی از جمله ایتالیا، سه شنبه بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران لیبی تاکید شده است. کشورهای غربی در این بیانیه تشکیل دولت وحدت ملی را در لیبی خواستار شدند و آمادگی خود را برای حمایت از آن اعلام کردند.

اکنون مردم لیبی در چهارمین سال پیروزی انقلاب  این کشور ضد دیکتاتوری قذافی برخلاف سال های گذشته  که  آزادی خود را جشن می گرفتند، ابراز ناامیدی می کنند و آن خوش بینی دیگر وجود ندارد.

همچنین در چهار سال گذشته، کشورهای جهان تنها به تماشای آشوب ها در لیبی نشستند و هیچ اقدامی نکرده اند و اکنون لیبی کشوری درهم شکسته است، زیرا داعش در آن نفوذ کرده و پایگاه هایی برای خود ایجاد کرده است و کشورهای همسایه به بهانه بهره برداری از شرایط این کشور فقط دست به اقدامات یکجانبه در آن می زنند.

حملات هوایی جنگنده های مصری علیه داعش در لیبی هم به بهانه انتقام از اعدام 21 مسیحی مصری نیز سبب بروز واکنش های متفاوت مردم  این کشور شده است و برخی ازآنان درباره انگیزه های قاهره ابراز شک و تردید کردند.

برخی کارشناسان نیز ابراز نگرانی می کنند که سرکوب تروریسم توسط مصر در لیبی سرانجام  می تواند بهانه ای برای مداخله بیشتر در امور داخلی این کشورشود.

داعش اکنون کنترل شهر سرت در 500 کیلومتری شرق طرابلس، درنة در 1300 کیلومتری شرق پایتخت این کشور و سرت را درکنترل خود دارد .

سرت به عنوان قلمرو سابق قذافی پس از انقلاب 2011 پاره پاره شد. از نظر جامعه شناختی، این شهر از ظهور گردان‌های انقلابی بهره نبرد و نبود دولت در آن بیشتر از بقیه نقاط لیبی مشهود است و این خلاء دولت به سود داعش شد.

شرایط در شهر درنه که در دوران رئیس جمهوری سابق لیبی نیز پایگاه افراطیون بود، متفاوت است، زیرا شرایط جغرافیایی این شهر با کوه‌های اطراف آن  و غارهای آن زمینه‌ای مناسب برای استقرار داعش در آنجا فراهم کرد.

امروز ( چهارشنبه ) همچنین پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان  تلاش جامعه بین المللی را برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای اوضاع دشوار لیبی خواستار شد.

پاپ بریدن سر 21 مسیحی مصری به دست داعش را، دوشنبه در لیبی، محکوم کرد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.