در صورت عدم توافق، به ایران «اس-۴۰۰» می دهیم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 58
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 165
:: بازدید ماه : 660
:: بازدید سال : 2278
:: بازدید کلی : 61557
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 5 اسفند 1393

گزینه شماره ۲ روسیه :

در صورت عدم توافق، به ایران «اس-۴۰۰» می دهیم

یک مقام نظامی روس فاش کرد مسئله تحویل موشک‌های پیشرفته «اس-۴۰۰» به ایران، در صورت عدم توافق در مورد تحویل سامانه‌های «آنتی ۲۵۰۰» به جای موشک‌های «اس-۳۰۰»، مورد توجه طرف روس قرار دارد.

 روسیه تحویل سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-400» به ایران را بعنوان «گزینه شماره 2» در نظر دارد که اگر مقامات تهران با خرید سامانه‌های «آنتی 2500» به جای موشک‌های «اس-300» موافقت نکنند، پیشنهاد آن را مطرح کنند.

یک مقام آگاه در سازمان همکاری‌های نظامی- فنی روسیه این مطلب را در گفت‌وگو با روزنامه «کامرسانت» فاش کرده است.

همانطور که روز گذشته «سرگئی چمرزوف» مدیرعامل شرکت «راس تکنولوژی» روسیه به خبرنگاران گفته بود، مقامات مسکو به ارتش ایران پیشنهاد داده است که سامانه‌های دفاع ضد موشکی «آنتی 2500» را به جای موشک‌های «اس-300» تحویل بگیرد که قرارداد آن چند سال پیش منعقد شد، ولی روسیه بعد از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، از استرداد آنها به طرف ایرانی خودداری کرد.
سامانه آنتی 2500
به گفته وی، روسیه دیگر موشک‌های «اس-300» را تولید نمی‌کند که آنها را به ایران بدهد و به همین دلیل پیشنهاد گزینه بهتری را به مقامات تهران داده، چرا که «آنتی 2500» نمونه مدرنیزه شده آن موشک‌هاست. این مقام همچنین گفته بود که تصمیم گیری در این رابطه هنوز صورت نگرفته است.  

در همین رابطه این روزنامه جزئیات بیشتری در این خصوص را از یک مقام بلندپایه سازمان همکاری‌های نظامی- فنی روسیه پرسیده است که البته طبق گفته‌های وی، طرف ایرانی موافقت خود را با خرید این نوع سامانه اعلام نکرده و تمایلی برای این کار ندارد.
سامانه دفاعی اس 400
این مقام نظامی روس که نامش فاش نشده، گفت: «با توجه به این مسئله روسیه پیشنهاد تحویل موشک‌های فوق پیشرفته «اس-400» به ایران را نیز بعنوان "نقشه بی" مورد توجه قرار دارد و در صورت عدم توافق در خصوص پیشنهادات قبلی مسکو، این مسئله نیز مطرح خواهد شد.
وزاری دفاع ایران و روسیه
روزنامه کامرسانت یادآور شده است که یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ایران گفته است که این پیشنهاد روسیه در جریان مذاکرات «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه با «حسن دهقان» همتای ایرانی وی در تهران مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

ایت مقام روس یادآور شده است که این گزینه برای مقامات تهران بیشتر از موشکهای «آنتی 2500» مورد قبول است، چرا که این سیستم به مراتب پیشرفته تر و دارای ارزش نظامی بیشتری از لحاظ قدرت تدافعی است.

البته به گفته وی، طرف‌های مذاکره کننده روسی این نکته را بطور قطع گوشزد کرده‌اند که مسکو تنها در صورتی که طرف ایرانی از پیگیری شکایت خویش از شرکت «راس آبارون اکسپورت» در دادگاه‌های بین المللی صرف‌نظر کند، گزینه تحویل موشک‌های «اس-400» به ایران را روی میز مذاکره آورده و مورد بررسی قرار خواهند داد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.