ایران حامی حماس در جنگ غزه
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 122
:: بازدید ماه : 617
:: بازدید سال : 2235
:: بازدید کلی : 61514
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 22 تير 1393
ایران حامی حماس در جنگ غزه
پایگاه اینترنتی نشریه تایم در مقاله‌ای به حمایت‌های ایران از حماس پرداخت و نوشت: ...

 

پایگاه اینترنتی نشریه تایم 12 ژوئیه 2014 (21 تیر) در مقاله‌ای به حمایت‌های ایران از حماس پرداخت و نوشت: مقامات می‌گویند ردپاهای ایران در تأمین و تقویت توان راکتی حماس مشهود است. درگیری اخیر میان اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و حماس سبب شده که مقامات آمریکایی و اسرائیلی بار دیگر به نقش کلیدی ایران اذعان کنند. ادرویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، روز جمعه گفت «عامل تقویت و پشتیبانی حماس کیست؟... این ایران است که نقش‌آفرینی می‌کند.» مقامات آمریکایی و اسرائیلی مدت‌هاست ایران را به تأمین و تقویت توان موشکی حماس از جمله برخی از موشک‌های دوربرد متهم می‌کنند که در حال حاضر حماس از آن‌ها علیه شهرهای اسرائیل استفاده می‌کند.

در ادامه مقاله آمده است: ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا، می‌گوید: «ایران همچنان هر آنچه که می‌تواند، برای ارسال راکت به غزه انجام می‌دهد... ایران به طور مشخص حامی حماس است و جهاد اسلامی کاملاً تحت مدیریت ایران است.» (جهاد اسلامی گروهی شبه‌نظامی و کوچک‌تر از حماس است که در غزه فعال است.) موج کنونی خشونت پس از کشته شدن چند نوجوان (سه اسرائیلی و سپس یک فلسطینی) آغاز شد که به نظر می‌رسد افراط‌گرایان دو طرف به چنین اقداماتی دست زده‌اند. به طور گسترده‌تر، این مسئله محصول کشمکش تاریخی میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست؛ اما این مسئله، بخشی از خشونت و جنگ سردی است که میان اسرائیل و ایران جریان دارد. ایران همواره تسلیحات شبه‌نظامیان فلسطینی را تأمین کرده ‌است. ایران راکت‌ها را از طریق کشتی به سودان منتقل می‌کند و سپس از آنجا به صحرای سینا می‌برند و سپس از طریق تونل‌های زیرزمینی مخفی به غزه قاچاق می‌شود. از زمان‌ قدرت‌یابی حماس در غزه در سال 2007، اسرائیل این باریکه را تحت محاصره خود درآورده است. حماس احتمالاً از ایران به دلیل ارسال برخی از خطرناک‌ترین راکت‌هایی که این هفته به اسرائیل پرتاب کرد، سپاسگزار است. به نظر می‌رسد این راکت‌‌ها ام-3025 باشد که برد آن صد مایل است. این راکت‌ها می‌تواند شهرهای شمالی اسرائیل را تهدید کند.

در پایان مقاله آمده است: خبر و تحول خوشایند برای اسرائیل این است که قاچاق تسلیحات برای حماس از زمان کودتای نظامی تابستان گذشته در مصر دشوارتر شده است. رژیم عبدالفتاح السیسی که به‌شدت مخالف حماس است، عمده تونل‌های متصل به غزه را بسته است. حماس برای تسلیحات خود تنها به خارج وابسته نیست. سفیر اسرائیل روز جمعه گفت: «بسیاری از راکت‌ها ساخت داخل غزه است.» با وجود این، به گفته مقامات اسرائیلی، حتی در مورد راکت‌های ساخت داخل غزه نیز ردپاهای ایران مشهود است. یک مقام سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل ماه ژوئن گفت که «ایران منبع اصلی فناوری برای چنین تلاش‌هایی است.» نشانه‌ای مبنی بر نیت اسرائیل برای اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران وجود ندارد؛ اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که اسرائیل از چنین کشمکش‌هایی برای نشان دادن جدی بودن تهدید ایران به‌ویژه برنامه هسته‌ای آن استفاده می‌کند.

تحلیل‌:مشکل رژیم صهیونیستی در مقابله با فلسطینیان، حمایت‌های ایران نیست؛ بلکه توانمند شدن گروه‌های فلسطینی در ساخت موشک است؛ همان‌طور که سفیر رژیم صهیونستی اذعان داشته که بسیاری از راکت‌ها، ساخت داخل غزه است. صهیونیست‌ها باید می‌دانستند که تداوم کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی در نهایت به تقویت نظامی گروه‌های فلسطینی منجر می‌شود که همین‌گونه نیز شد.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.