از توافق هسته ای ایران و غرب جلوگیری می کنم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 344
:: بازدید ماه : 461
:: بازدید سال : 2079
:: بازدید کلی : 61358
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 10 اسفند 1393

نتانیاهو:

از توافق هسته ای ایران و غرب جلوگیری می کنم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو دولتی این رژیم تاکید کرد، تنها هدفش جلوگیری از توافق هسته ای میان ایران و غرب است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از رادیو دولتی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو گفت: من وظیفه دارم هرگونه توافقی هسته ای میان ایران و غرب که برای رژیم صهیونیستی خطرناک باشد را متوقف کنم، بنابراین سخنرانی آتی من در کنگره آمریکا بسیار مهم است و می خواهم در آنجا وظیفه تاریخی خود را انجام دهم.

نتانیاهو گفت: متاسفانه در کشور تاریخی پارس رژیمی حکمرانی می کند که خواهان از بین بردن دولت یهود است، آنها می خواهند با دستیابی به سلاح هسته ای به این هدف شوم خود برسند ، اما من نمی خواهم که ایرانی ها با توافق با غرب به این خواسته  خود برسند و می خواهم آن را متوقف کنم .
 

نتانیاهو گفت : همه شما تاریخ را مطالعه کرده اید  به خوبی می دانید که بن گوریون با وجود مخالفت شدید وزارت خارجه آمریکا تاسیس کشور اسرائیل را اعلام کرد،  لووی اشکول بر خلاف مخالفت های پی در پی رئیس جمهور جانسون جنک 6 روزه با اعراب را آغاز کرد.
 

مناخیم بگین باوجود مخالفت های شدید ریگان، رئیس جمهوری وقت آمریکا راکتور اتمی عراق را نابود کرد؛ مثال های بسیاری در این باره وجود دارد، من برای بقای دولت یهودی هر کاری انجام خواهم داد  آیا شما از من انتظار دارید به عنوان نخست وزیر اسراییل سرم را در برابر تهدیدها پایین اندازم، به طور مطمئن چنین انتظاری ندارید؛ من تصور می کنم رابطه ما با آمریکا به اندازه کافی عمیق و تاریخی است که بتوانیم بر مشکلات راهبردی اینچنینی غلبه کنیم.

در همین حال پل پیلار، مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) و استاد دانشگاه جرج تاون گفت:  نخست وزیر اسرائیل تحت لوای نگرانی از تهدید ایران هسته ای به جلوگیری از امضای توافق هسته ای بین ایران و آمریکا و جلوگیری از ایجاد هر رابطه ای بین دو کشور می اندیشد.

پیلار در تفسیری در تارنمای دوماهنامه نشنال اینترست با اشاره به سخنرانی که قرار است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا "درباره تهدیدی که به ادعای وی از جانب ایران هسته ای متوجه صلح جهانی و اسرائیل است "، ایراد کند، نوشت : این نگرانی واقعی در اسرائیل وجود دارد، اما رفتار و منش نتانیاهو نشان می دهد این نگرانی محرکه رفتار و خاصه تلاش هایش برای در هم شکستن دیپلماسی نیست، بلکه سایر مسائل که با منافع آمریکا نیز در تضاد است ، انگیزه تلاش های وی است .

پیلار با ذکر این که دلایل کافی برای تردید درباره هشدارهای نتانیاهو وجود دارد، افزود: "وی در رابطه با ایرانی که حتی تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته است ،  مانند چوپان دروغگو عمل کرده است و شواهد مکرری وجود دارد که نشان می دهد، هشدارهای او فراتر از آنچه سرویس های امنیتی وی باور دارند، است .

وی افزود، " مهم ترین نگرانی نتانیاهو دستیابی به نتیجه ای است که محدودیت ها و نظارت شدید بر برنامه هسته ای ایران را کنار بگذارد و برای توسعه برنامه ای که در غیر این صورت خواهند داشت، آزادی عمل بیشتر بدهد که  این موضوع علاوه بر نابودی روند مذاکراتی که نتانیاهو برای نابودی آن تلاش می کند، توافقنامه مقدماتی را نابود خواهد کرد که برنامه ایران را درمقایسه با قبل  محدودتر و تحت نظارت شدید نگه داشته است .

این مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) گفت:  " هدف اصلی که نتانیاهو پیگیری می کند و با لابی ها و سایر رفتارهایش همسو است ، جلوگیری از ایران دارای سلاح هسته ای نیست بلکه جلوگیری از دستیابی به هرگونه توافقی با ایران است، مفاد خاص توافقنامه برای او در درجه اول اهمیت قرار ندارد، بلکه این مساله که آیا توافقی باید باشد یا نباشد، برای وی حایز اهمیت است .

پل پیلار افزود:  " وزیر جنگ نتانیاهو چندی پیش با محکوم کردن هر توافقی که ممکن است بین غرب و تهران حاصل شود، ماهیت این هدف را  آشکارا  اعلام کرد و گفت :  هدف دولت اسرائیل علاوه بر جلوگیری از توافق بین غرب و ایران، ترسیم همیشگی چهره ای مطرود از ایران و نبود رابطه  بین واشنگتن و تهران است "
پیلار که سابقه 28 سال فعالیت در سیا را در کارنامه خود دارد، در ادامه تفسیر خود نوشت : از نظر نتانیاهو، این هدف تامین کننده چند منظور است ؛  با این کار آزادی عمل یک رقیب عمده (دومین کشور پرجمعیت در خاور میانه ) برای نفوذ در منطقه از بین خواهد رفت و این همان موضوعی است که تا پابرجا بودن مساله اسرائیل -فلسطین همچنان برای اسرائیل مهم و حیاتی است. 

این استاد دانشگاه جرج تاون تصریح کردوی گفت: با اصل قرار دادن تهدید دائمی و شوم ناشی از ایران یکی از مفروضات اساسی رابطه راهبردی آمریکا و اسرائیل حفظ می شود، با موفقیت اسرائیل در جلوگیری از برقراری هرگونه رابطه ای بین آمریکا و ایران  اعم از مسائل هسته ای یا سایر حوزه ها ادعای اسرائیل مبنی بر این که تنها این استاد دانشگاه جرج تاونشریک قابل اعتماد و کارامد آمریکا در منطقه است  قانع کننده تر به نظر خواهد آمد.

پل پیلار گفت: شبح ایران و خاصه برنامه هسته ایش بهترین وسیله ممکن برای انحراف توجهات از مسایل مهمی مانند تداوم اشغال اراضی فلسطین است که نتانیاهو و دولتش ترجیح می دهند درباره آن صحبت نکنند.

نتانیاهو بارها و بارها با یادآوری این قضیه که ایران تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه است ، به سرعت به تلاش ها برای پیش کشیدن مسئله  اسرائیل پاسخ داد،  تخریب همیشگی مسئله هسته ای ایران بیش از حل و فصل این مساله به اهداف نتانیاهو کمک می کند.

وی تلاش می کند، یکی از دست های آمریکا را به دست های خود ببندد تا نه تنها آزادی عمل ایران بلکه آزادی عمل آمریکا را محدود کند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.