رفتار بچگانه سناتور امریکایی در مقابل بزرگترها/ پاسخ متین ظریف
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 19 اسفند 1393

رفتار بچگانه سناتور امریکایی در مقابل بزرگترها/ پاسخ متین ظریف

تام کاتن، سناتور امریکایی در اقدامی کودکانه، برای تکمیل کردن رفتار لجوجانه و دور از ادب همتایانش در سنای امریکا، متن فارسی نامه ۴۷ سناتور را در صفحات تویتری مقامات ایران قرار داد تا نشان دهد که سطح دانش و فهم سیاستمداران جنگ طلب امریکایی چقدر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تام کاتن سناتور امریکایی و تنظیم کننده نامه گستاخانه 47 عضو سنا به مقامات ایرانی، با قرار دادن متن ترجمه شده ی این نامه در صفحات تویتری منسوب به مقامات ایرانی، از جمله محمد جواد ظریف، رفتار کودکانه و لجوجانه تصمیم گیران سنای امریکا را کامل کرد.

کاتن در کنار متن فارسی نامه، نوشته است  "این هم ترجمه نامه است اگر نیاز دارید".

نامه تام کاتن

چنانچه این سناتور 37 ساله از ایالت کانزاس، در رفتار خود سادگی و صداقت داشته باشد، اقدام او نشان می دهد که سطح آگاهی و فهم سیاستمداران امریکایی از کشورهای دیگر، به ویژه ایران تا چه حد، کارتونی و همانند فیلم های هالیوودی، به دور از واقعیت است. چراکه کم سن و سال ترین کاربران مطلع از این اقدام نیز، از خود می پرسند که آیا واقعا سناتورهای امریکایی خیال می کنند که در ایران و وزارت خارجه ایران کسی زبان انگلیسی نمی داند؟

آیا واقعا او و همفکرانش نمی دانند که در همین دولت فعلی ایران، علاوه بر شخص دکتر ظریف، تعداد وزرایی که در دانشگاه های امریکایی دکترا گرفته اند، از تعداد وزرای دولت امریکا بیشتر است؟

البته با سوابقی که از امثال تام موجود است، همین که او فهمیده ایران، یکی از کشورهای عربی خاورمیانه نیست و اکثریت مردمش عرب نیستند، نشان می دهد که تامی، تاحدودی نسبت به سایرین اطلاعات بیشتری دارد.

پیشکسوتان تامی که سال ها در ایران زندگی کرده بودند هم، چنین نمایش هایی را اجرا کرده اند و یک نمونه آن، خاطرات جاسوس ها و تفنگداران شاغل در سفارت امریکا در کتاب 444 روز است که ادعا می کنند مهاجمان به ساختمان، با آتش زدن مقوا و کاغذ پشت درهای فولادی و قطور اتاق ها، قصد سوزاندن درها و ورود به اتاق ها را داشتند! البته مخاطبان آن کتاب، عقیده دارند که جاسوس ها قصد نداشته اند که دانشجویان تحصیلکرده و فعال ایرانی را خنگ تر از انسان های نخستین نشان دهند، بلکه خودشان آنقدر احمق بوده اند که گمان می کردند با چنین انسان هایی طرف هستند.

 

با این حال، زحمتی که این جوان کشیده، چندان هم برایش بی فایده نبوده و علاوه بر تداوم تشویق ها و حمایت های لابی صهیونیست، باعث شده بطور ناگهانی تبدیل به یک چهره تلویزیونی شود و شبکه های عمده و جریان ساز امریکایی که بدون استثنا مالکان صهیونیست دارند، پشت سرهم با او مصاحبه کنند.

تام کاتن

مصاحبه تام کاتن

مصاحبه تام کاتن

 

همین موضوع، یعنی استقبال رسانه های امریکایی از این اقدام و تبلیغ آن، نشانه آن است که این اقدام تام، تنها از روی بچگی و سادگی و لجاجت و عشق به مطرح شدن نبوده و در چارچوب همان رویکردی است که اجرای بخشی از آن را نتانیاهو بر عهده دارد. یعنی تشویق تیم خودی به حمله و گل زدن بیشتر.

 

با این وجود، اگرچه برخی سردبیران و فعالان رسانه ای ایران، همپای برخی پسرها و دخترهای تینیجر عضو فیسبوک، مدام تیم خودی را تشویق به گل خوردن می کنند، اما طبیعی است که مردان کارکشته سیاست کشورمان، خود را هم شان این جوان نکرده و با عصبانیت پاسخ نمی دهند.

پاسخ ظریف به سناتور امریکایی

دکتر ظریف در واکنش به این برنامه تبلیغاتی، آرام و متین نوشته است که  «پاسخ من به انگلیسی."

 

* متن نامه ترجمه شده 47 سناتور امریکایی به مقامات ایران:

نامه 47 سناتور امریکایی

* نخستین کاربری که برای این نامه کامنت گذاشته؛ یک نوجوان ایرانی است که نوشته؛ شما اگر بعد از ریاست جمهوری اوباما توافقتان را قبول ندارید، راستش را بخواهید ما حتی در زمان ریاست جمهوری اوباما هم به توافق شما اعتماد نداریم!



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.