واکنش تند و تیز اوباما و دموکرات ها به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 121
:: بازدید ماه : 616
:: بازدید سال : 2234
:: بازدید کلی : 61513
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 19 اسفند 1393

واکنش تند و تیز اوباما و دموکرات ها به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نامه سرگشاده ۴۷ سناتور آمریکایی که مدعی شده بودند توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه ۱+۵ تا پایان ریاست‌جمهوری اوباما معتبر خواهد بود ، اظهار داشت: واشنگتن در صورت توافق هسته‌ای قادر به اجرای آن هم خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «باراک اوباما»،‌ رئیس‌جمهور آمریکا به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایران واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان»،‌ اوباما پیش از دیدار با «دونالد تاسک»،‌ رئیس شورای اروپا گفت واشنگتن در حال حاضر بر اینکه می‌توان با ایران به توافق رسید یا نه تمرکز دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا آمریکا گفت: «چیزی که ما فعلاً بر روی آن تمرکز داریم این است که آیا می‌توانیم به توافق برسیم یا نه».


واکنش اوباما به نامه سناتورها
 


رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: «هنگامی که به توافق برسیم،‌اگر برسیم،‌ خواهیم توانست دلایل آن را هم برای مردم آمریکا توضیح دهیم و من مطمئنم که قادر به اجرای آن هم خواهیم بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد برخی از جمهوری‌خواهان آمریکا ائتلافی غیرعادی و عجیب با کسانی که به گفته وی «تندروها در ایران» هستند،‌دارند.

چهل و هفت سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به مقام‌های ایران هشدار دادند که هر نوع توافق هسته‌ای بین ایران و گروه موسوم به ۱+۵ از نقطه نظر آنها ممکن است فقط تا پایان دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» پایدار بماند.

جنیفر ساکی:دولت آمریکا بااقتدار اعلام میکند نامه کنگره بیانگر رویکرد ما در مذاکرات نیست

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکی از نکات اشتباه موجود در نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره درباره توافق هسته ای با ایران را بی اعتبار بودن توافق در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما توصیف کرد.

جنیفر ساکی در کنفرانس خبری خود با اشاره به این نکته گفت: طبق قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور قدرت و اختیار مذاکره و چانه زنی در مورد مسائل مختلف را با طرف های خارجی دارد و اینکه در نامه تلویحاً به نقش و توان کنگره (در بی اعتبار دانستن تصمیمات رئیس جمهور) اشاره شده است، صحیح نیست.


ساکی همچنین تأکید کرد: برای دولت آمریکا این مهم است که با اقتدار اعلام کند این نامه بیانگر موضع ما درقبال مذاکرات نیست و نکات اشتباه موجود در نامه نباید روند مذاکرات را تحت تأثیر قرار دهد.

 

واکنش تند رهبر دموکراتهای سنا به نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی

هری رید رهبر دموکرات های سنا

رهبر دموکراتهای سنا به نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که گفته بودند توافقنامه بین ایران و گروه ۱+۵ بعد از ریاست‌جمهوری اوباما باطل می‌شود، واکنشی تند نشان دادند.

«هری رید»،‌ این نامه را «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت نمایندگان دموکرات حتی به «صدام حسین»، دیکتاتور عراق هم چنین نامه‌ای نمی‌نوشتند.

وی گفت: «آشکار است که جمهوری‌خواهان کاری جز حمله‌های سیاسی بچه‌گانه به رئیس‌جمهور ندارند.»

هری رید، رهبر دموکرات های سنا تلاش جمهوریخواهان برای کارشکنی در کار اوباما را به مثابه سیلی محکمی به گوش کشور آمریکا توصیف کرد و گفت: به نظر می رسد قضاوت این افراد تحت تاثیر تنفر و انزجارشان از اوباما قرار گرفته است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم ، نامه سناتورهای آمریکایی را اقدامی متعصبانه و برای زیر سوال بردن باراک اوباما توصیف کرد و گفت : این اقدام خلاف سیاست خارجی آمریکا  و دخالت در مذاکرات هسته ای است .


پیش از این ۴۷ سناتور آمریکایی به رهبری «تام کاتن»، سناتور جنگ‌طلب کنگره با امضای نامه‌ای مدعی شده بودند کنگره می‌تواند پس از اتمام ریاست‌جمهوری اوباما توافقنامه بین واشنگتن و تهران را باطل اعلام کند.


دور بعدی رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 قرار است 24 اسفندماه در شهر «لوزان» در سوئیس برگزار شود. این گفت‌وگوها برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.