عربستان و آمریکا جنگ خونین در یمن را کلید زدند/هشدار تهران
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 107
:: بازدید هفته : 120
:: بازدید ماه : 615
:: بازدید سال : 2233
:: بازدید کلی : 61512
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 3 فروردين 1394

یمن آبستن تحولات مهم؛

عربستان و آمریکا جنگ خونین در یمن را کلید زدند/هشدار تهران

صف آرایی انقلابیون در مقابل اتحاد القائده و نیروهای منصور هادی که پشتیبانی امریکا و عربستان را دارند، شکل شفافی به خود گرفته است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات یمن خبر داد.

 نشست شورای امنیت پس از نامه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به این شورا برای دخالت فوری در تحولات این کشور برگزار می‌شود . اما در داخل یمن کمیته عالی انقلاب این کشور ، برای مقابله با تروریست های تکفیری اعلام بسیج عمومی کرد. دو روز پس از حملات تروریستی در صنعا، آمریکا سفارت خود را در یمن دلایل امنیتی تعطیل کرد . آمریکا همچنین نیروهای خود را در پایگاه نظامی العند در استان جنوبی لحج به علت وخامت اوضاع امنیتی از یمن خارج کرده است . آمریکا اعلام کرده بود برای مبارزه با گروه‌ تروریستی القاعده در یمن نیرو های خود را در این پایگاه مستقر کرده است . وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای از منصور هادی حمایت کرده است .

 
خبر دیگر اینکه بالگردهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صبح امروز وارد شهر «عدن» محل استقرار رئیس‌جمهور مستعفی یمن شدند.
 پایگاه خبری یمنی «الاهالی نت» از ورود هلی کوپترهای جنگی نیروی «سپر جزیره» ارگان نظامی شورای همکاری خلیج فارس، از صبح امروز (یکشنبه) به شهر «عدن» برای کمک به «عبد ربه منصور هادی» خبر داد.

یک منبع نظامی در این باره گفت، هلی کوپترهای جنگی شورای همکاری خلیج فارس، صبح امروز در آسمان «عدن» به پرواز درآمدند تا از بمباران هوایی احتمالی انصارالله به کاخ ریاست‌جمهوری جلوگیری کنند.

همچنین اهالی شهر «کریتر» از پرواز گسترده هلی‌کوپترهای جنگی بر فراز این شهر خبر داده‌اند که موجب وحشت مردم شده است.

سه روز گذشته نیروهای وفادار «عبدالحافظ السقاف» فرمانده نیروهای امنیت ویژه (امنیت مرکزی) چندین حمله به اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در «عدن» محل استقرار «عبد ربه منصور هادی» انجام دادند.

«عبدالحافظ السقاف» با تمرد از فرمان منصور هادی برای برکناری از سمت خود، با رئیس‌جمهور مستعفی یمن درگیر شده است.

در حالی خبرها از ورود هلی‌کوپترهای جنگی شورای همکاری خلیج فارس به «عدن» حکایت دارند که نیروهای انصارالله توانستند صبح امروز با تسلط به شهر«تعز» در 150 کیلومتری شمال شهر « عدن» به یکی دیگر از مناطق استراتژیک یمن، مسلط شوند.

در همین حال، وزرای کشور و دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با برگزاری جلسه فوری، آخرین تحولات یمن را پیگیری کردند.

***

شورای همکاری خلیج فارس مانع جنگ در یمن شود    
معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه گفت: شورای همکاری خلیج فارس می تواند با کمک واقعی به تقویت گفتگوی ملی یمنی - یمنی مانع اقدامات تروریستی و جنگ داخلی در این کشور شود.   
حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: انتظار می رود هادی منصور رئیس جمهور مستعفی به جای تکرار خطاها با ایفای نقشی سازنده مانع تجزیه یمن و تبدیل شدن عدن به بهشت جدید تروریست ها شود.
وی اضافه کرد: تروریسم ، انصارالله و هادی منصور نمی شناسد آنان ویرانی یمن و کشتار و نابودی همه گروهها و کشورهای منطقه و جهان را هدف قرار داده اند.
امیرعبداللهیان هشدار داد: استفاده مجدد ابزاری  برخی طرف ها از تروریسم در منطقه و به ویژه یمن خطایی راهبردی است که امنیت منطقه را بیش از پیش تهدید خواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر این که تهران قویاً به مبارزه با تروریسم پایبند است ، افزود: ما از یمن در مسیر مبارزه با تروریسم ، تکمیل روند سیاسی و تحقق امنیت پایدار منطقه ای حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: گفتگوی ملی در صنعا یا هر مکانی که گروه های یمنی بر آن توافق کنند مورد تاکید ماست ؛ تهران به رایزنی های منطقه ای و بین المللی خود برای تقویت روند سیاسی در سایه همکاری همه گروه های یمنی ادامه می دهد.
امیرعبداللهیان درپایان تاکید کرد: همه ما در منطقه باید هوشیار باشیم و بدانیم که رژیم نامشروع اسرائیل با اقداماتی خزنده و پیچیده حامی اصلی و مشوق تروریست هاست.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.