آیا اوباما در قبال نتانیاهو تغییر رویه می دهد؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 87
:: بازدید ماه : 204
:: بازدید سال : 1822
:: بازدید کلی : 61101
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 4 فروردين 1394

روزنامه اردنی «الدستور» بررسی کرد:

آیا اوباما در قبال نتانیاهو تغییر رویه می دهد؟

اوباما هشدار داده است در سیاست های آمریکا با اسرائیل بازنگری خواهد کرد. اما این سئوال مطرح می شود که چگونه آمریکا در سیاست هایش بازنگری کند؟ بی شک پاسخ به این سئوال سیاست های جدید آمریکا در قبال اسرائیل را اگر واقعا وجود داشته باشد مشخص خواهد کرد.

روزنامه اردنی «الدستور» نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، می تواند با تغییر در سیاست های کشورشا و وتو نکردن قطعنامه های ضد رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، دشمنی بنیامین نتانیاهو و اصرار وی بر شهرک سازی و یهودی سازی فلسطین اشغالی را تلافی کند.


عایده النجار، نویسنده این روزنامه، در مقاله ای با نام «آیا اوباما سیاست خود را در زمینه اسرائیل تغییر می دهد؟» نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اصرار دارد که از اظهارات خود در دانشگاه بار ایلان و در تبلیغات انتخاباتی اش عقب نشینی نکند و حرف خود را پس نگیرد. او همچنان با غرور و تکبر می گوید با ایجاد راه حل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی مخالف است.

 

به نوشته النجار، این بدان معناست که وی همچنان سیاست های استعمارگرایانه خود را ادامه می دهد و شهرک سازی و یهودی سازی را ادامه می دهد و بر یهودی بودن فلسطین اصرار دارد.


به نوشته الدستور، پیروزی نتانیاهو در انتخابات و عقب نشینی نکردن از اظهارات خود، حیرت و سرگردانی باراک اوباما را به همراه دارد. اوباما بارها و بارها از اسرائیل به عنوان بزرگ ترین هم پیمان آمریکا دفاع کرده و همواره تصریح کرده است که به طور دائم از اسرائیل حمایت خواهد کرد.


از این روست که با توجه به سیاست های آمریکا در سازمان ملل متحد همواره به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو غیر دائم در این سازمان بین المللی با مشکل رو به رو شده است.


از سوی دیگر اوباما مجبور شد به نتانیاهو در زمینه پیروزی در انتخابات با رضایت و یا بی رضایت کامل تبریک بگوید.


اوباما هشدار داده است که در سیاست های آمریکا با اسرائیل بازنگری خواهد کرد. اما این سئوال مطرح می شود که چگونه آمریکا در سیاست هایش بازنگری می کند؟


بی شک پاسخ به این سئوال، سیاست های جدید آمریکا در قبال اسرائیل را اگر واقعا وجود داشته باشد مشخص خواهد کرد. البته آمریکا می تواند بهانه تغییر در سیاست هایش را تضاد سیاست های آن با مواضع نتانیاهو در قبال فعالیت های هسته ای ایران مطرح کند.


از سوی دیگر در حالی نتانیاهو با وقاحت هر چه تمام تر از خطر برنامه های هسته ای ایران سخن به میان می آورد که زرادخانه هسته ای اسرائیل را که همه منطقه خاورمیانه را تهدید می کند به فراموشی می سپرد.


این در حالی است که رژیم صهیونیستی سیاست های اشغالگرانه، نژادپرستانه و سرکوبگرانه خود را ضد شهروندان فلسطینی به اجرا در می آورد و فلسطینیان را با انواع ظلم ها و مشکلات مواجه می کند و این سیاست ها را با کشتن و شکنجه کردن آنها و محرومیت از انرژی برق و نان و زندگی معیشتی طبیعی به اجرا در می آورد.


نتانیاهو به طور وقیحانه بار دیگر سخن از مذاکرات با فلسطین به میان آورده است؛ گویا می خواهد اهداف خود را با گرفتن زمان از فلسطینیان محقق سازد و با این اقدام مانع از به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان کشوری مستقل در سازمان ملل متحد شود.


این در حالی است که عبارت «مذاکرات سازش» نه فقط شهروندان فلسطینی، بلکه همه مسئولان را نیز به خشم آورده، زیرا چندین سال است که این مذاکرات جز هدر دادن وقت نتیجه دیگری نداشته است.


اما اوباما که دوران حضورش در کاخ سفید تقریبا به پایان رسیده است، تلاش می کند با دم شیر بازی کند تا با اقدامی شجاعانه خشم اسرائیل و حامیان این رژیم در کنگره را موجب شود؛ البته این اقدام او به نارضایتی آنها از وی و حزب دموکرات آمریکا خواهد انجامید.


بنابراین شاید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کند که همان بازنگری در سیاست های آمریکا در سازمان ملل متحد باشد. به ویژه اینکه شماری از کشورها نیز سیاست های صریح خود را در به رسمیت شناختن کشور فلسطین اتخاذ نموده اند. هرچند این به رسمیت شناختن ها همچنان ناقص باقی مانده است.


الدستور افزود: دست کم این کشورها به عنوان دوست فلسطین شناخته خواهند شد و فلسطین می تواند در دادگاه بین المللی با پشتیبانی این کشورها از اسرائیل شکایت کند و این مطلبی است که نگرانی اسرائیل را ایجاد کرده، زیرا این رژیم از حجم جنایت هایی که ضد فلسطینیان مرتکب شده، با خبر است.


به نوشته نویسنده روزنامه اردنی، البته روابط اسرائیل با آمریکا، همچنان مستحکم است زیرا یهودیان آمریکا و دوستان مخلص اسرائیل در کنگره باعث این روابط نزدیک دو جانبه شده اند. با این حال اوباما که پایان دوره ریاست جمهوری اش نزدیک است باید از خود اقدامی مناسب در دفاع از فلسطین باقی بگذارد که همان دیپلماسی آمریکا در سازمان ملل متحد است.

 

از این رو وی فرستاده دائم خود در این سازمان را مجبور خواهد کرد تا دست خود را برای وتوی جدیدی ضد سیاست های اسرائیل به بالا نبرد و شاید بتواند با این اقدام از میزان طرفداری آمریکا از اسرائیل در دوران ریاست جمهوری اش کمی بکاهد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.