مذاکرات هسته ای در لوزان/ دیدگاه کشورها/ ترکیب هیئت آمریکایی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 344
:: بازدید ماه : 461
:: بازدید سال : 2079
:: بازدید کلی : 61358
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 5 فروردين 1394

مذاکرات هسته ای در لوزان/ دیدگاه کشورها/ ترکیب هیئت آمریکایی

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ امروز در سوئیس آغاز می شود. جنیفر ساکی گفت: توافق با ایران نمی تواند نگرانی های ما را در حیطه های دیگر رفع کند. عباس عراقچی نیز گفت: «قرار نیست در مذاکرات هیچ امتیازی به طرف مقابل داده شود.»

 قرار است در این دور از گفتگوها هیئت های ایران و آمریکا دیدارهای دو جانبه داشته باشند. آخرین دور مذاکرات هسته ای از 24 تا 29 اسفند در شهر لوزان سوئیس برگزار شد.

 

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: گروه پنج به علاوه یک در مذاکرات خود و رسیدن به اهداف خود متحد هستند تا ایران به سلاح اتمی نرسد.

 

جنیفر ساکی افزود: توافق با ایران نمی تواند نگرانی های ما را در حیطه های دیگر رفع کند.

 

در حالی که مقامات غربی می گویند ایران هنوز امتیازات کافی برای حصول توافق هسته ای را نداده است، مذاکره کننده ارشد کشورمان تاکید کرد: اگر با طرف های غربی به توافق برسیم، این توافق باید قابل راستی آزمایی برای دو طرف باشد.

 

عباس عراقچی تصریح کرد: «قرار نیست در مذاکرات هیچ امتیازی به طرف مقابل داده شود.»

 

در همین حال چین با ابراز خرسندی از روند در پیش گرفته شده فعالیت های هسته ای ایران نتایج گفتگوهای به دست آمده از مذاکرات را مهم، خوب و سازنده توصیف کرد.
 

به گزارش ایرنا، هونک لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت: با وجود برخی اختلاف ها هر یک از طرفین مذاکره کننده اهداف و برنامه های خود را در نشست اخیر ابراز کردند و نتایج به دست آمده نیز قابل توجه و مهم بود.


وی تاکید کرد که همه شرکت کنندگان از اراده قوی سیاسی برای گفتگو برخوردارند و داشتن نگرش واقع گرایانه و ارائه اندیشه های تازه در مذاکرات نشان دهنده علاقه آنان در به سرانجام رسیدن گفتگوهاست.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین درباره حساسیت مذاکرات گفت: اکنون مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و چین امیدوارست طرف های مذاکره ضمن توجه به اهداف مهم نشست ها تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن آن و در
نهایت تصویب یک توافقنامه مشترک به کار گیرند.


هونک همچنین درباره نقش کشورش در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: چین ضمن حفظ مواضع بی طرفانه، همواره نقش سازنده خود را در پیشبرد روند بررسی فعالیت های هسته ای ایران به کار گرفته و این روند را ادامه خواهد داد.


وی در عین حال تصریح کرد، پکن بسیار امیدوار است نتیجه این مذاکرات در نهایت به سود همه طرف های گفتگو باشد و مذاکره کنندگان نیز در رسیدن به این مهم تلاش کنند.


هونک لی ابراز امیدواری کرد مذاکرات 6 کشور با ایران که از پنجم فروردین از سرگرفته می شود، به کسب راهکارهای جامع در حل این مسئله بینجامد.

 

پس از آنکه ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذر 1393 دستیابی به توافق جامع را ممکن ندانستند، برنامه اقدام مشترک را برای هفت ماه تمدید کردند و قرار شد در مدت چهار ماه به توافق اولیه دست یابند.

 

ترکیب گروه مذاکره کننده آمریکا

تیم آمریکایی امروز در حالی راهی شهر لوزان محل برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای می‌شود که این بار مسئول تحریم‌ ها در هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در این هیئت حضور دارد.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و تیم مذاکره‌ کننده این کشور امروز (چهارشنبه) راهی سوئیس شده‌ اند تا دور تازه‌ ای از مذاکرات هسته‌ ای را در شهر لوزان آغاز کنند.

این دور از گفتگوها آخرین مذاکرات طرفین پیش از پایان ماه مارس است که از سوی طرف غربی برای رسیدن به تفاهم بر سر راهکارها، اعلام شده است.

قرار است جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز فردا (پنجشنبه، 6 فروردین 1394) برای دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود، راهی لوزان شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، در این دور از گفت‌وگوها نیز «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا به درخواست آقای کری در مذاکرات حضور خواهد داشت.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در قالب مذاکرات تهران و 1+5 برگزار می‌ شود و به همین علت «هلگا اشمید»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آنها حضور دارد.

آن طور که فهرست وزارت امور خارجه آمریکا نشان می‌ دهد، «جوشوا بلک»، مسئول تحریم‌ ها و ضد تروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل متحد هم به تیم این کشور در لوزان اضافه شده است. گفته می‌ شود لغو تحریم‌ های وضع‌ شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد  از اصلی‌ترین مسائل حل‌ نشده میان طرفین مذاکره‌ کننده است.

آن طور که رسانه‌ های غربی گزارش کرده‌ اند، با وجود اینکه ایران خواستار برداشته شدن همه تحریم‌‌ هاست، اما طرف غربی لغو تحریم‌ های شورای امنیت را به حل مسائل باقی‌ مانده میان ایران و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی منوط کرده است، مسئله‌ ای که یک دیپلمات غربی می‌ گوید ممکن است «سال‌ ها» زمان ببرد.

فهرست کامل هیئت آمریکایی در ادامه آمده است:
- «جان کری»، وزیر امور خارجه
- «ارنست مونیز»، وزیر انرژی
- «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه
- «رابرت مالی»، عضو ارشد شورای امنیت ملی
- «جیمز تیمبی»، عضو ارشد وزارت خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی
- «پائول اروین»، مدیر مسائل منع گسترش سلاح هسته‌ای در شورای امنیت ملی
- «کریستوفر بکمیر»، معاون هماهنگ کننده در امور تحریم‌ها در وزارت خارجه
- «کوین ویل»، مدیر اداره پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای، اداره امنیت هسته‌ای ملی از وزارت انرژی
- «فلیشیا سوئیندلس»، مشاور ارشد سیاستگذاری در امور تحریم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری
- «نوئل های‌اسمیت»، مشاور حقوقی وزارت خارجه
- «کیمبرلی گاهان»، مشاور وکالت وزارت خارجه
- «جوشوا بلک»، مسئول تحریم‌ها و ضدتروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل
- «آلن ایر»، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه
- «مارک اپلتون»، مشاور ویژه وزیر، وزارت انرژی
- «جولیا جاکوبی»، دستیار ویژه وندی شرمن



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.