رکوردهایی که در لوزان شکسته شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 349
:: بازدید ماه : 466
:: بازدید سال : 2084
:: بازدید کلی : 61363
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 14 فروردين 1394

رکوردهایی که در لوزان شکسته شد

مذاکرات لوزان جز خبرهای رسمی، چندین رکورد داشت که می توان از حضور هشت روزه وزیر امور خارجه آمریکا در یک کشور دیگر برای یک موضوع مرتبط با یک کشور دیگر و همچنین هفت وزیر خارجه و دهها معاون و مقام کشورهای مختلف و همچنین کار مداوم صدها خبرنگار اشاره کرد.

طولانی ترین مدت مذاکرات بین یک وزیر خارجه آمریکا با یک همتای خود از سال 1919 تاکنون مربوط به نشست 9 ساعته کری و محمدجواد ظریف در لوزان است که در آن مهمترین مسائل مربوط به تفاهم نهایی بررسی شد.

- تاکنون سابقه نداشته است که وزیر امور خارجه آمریکا هشت روز از خاک کشور خود برای یک ماموریت دیپلماتیک دور باشد و در این مدت به نیویورک سفر نکند.

این در حالی است که برابر برنامه ریزی قبلی، کری شش ماه پیش تاکید کرده بود که در مراسم یادبود درگذشت برادر جان کندی، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که دوست 25 ساله وی نیز محسوب می شد، شرکت می کند، اما فشردگی مذاکرات لوزان سبب لغو این برنامه شد.

به گزارش ایرنا رسانه های آمریکایی گزارش دادند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شخصا از کری خواسته است که مذاکرات را به هر طریق ممکن ادامه دهد و تا حصول نتیجه مذاکرات لوزان در سوئیس بماند.

- رکورد برگزاری روزانه و پیاپی دست کم یک نشست مذاکراتی بین وزیران امور خارجه دو کشور به ظریف و کری رسید.

- لوزان شاهد گسترده ترین تدابیر امنیتی بود و همه طرف ها میزبانی آرام ترین کشور جهان از مهم ترین مذاکرات بین المللی را مورد قدردانی قرار دادند.

- بسیاری از کارشناسان علت به نتیجه رسیدن نشست لوزان را ناکامی رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از روند گفتگوها با هدف انتقال آن به رسانه های لابی خود برای ایجاد جنگ روانی و فشار بر گروه 1+5 عنوان کردند.

- افزون بر ده ها ساعت مذاکرات کری و ظریف در لوزان، برآورد تقریبی مدت برگزاری مذاکرات جمعی بین ایران و 1+5، جلسات هماهنگی گروه مذاکره کننده خارجی و همچنین نشست مستقل کارشناسی هر کشور نشان می دهد که بیش از 250 ساعت زمان برده است.

- خستگی از مذاکرات نفس گیر، سختی جلسات متعدد و خواب کم نه تنها تقریبا در چهره مذاکره کنندگان مشهود بود، بلکه خبرنگاران نیز گرفتار آن شده بودند که باید پیگیر نتیجه نشست های متعدد بودند.

- وزیران امور خارجه روسیه و چین غایبان بزرگ نشست نهایی مذاکرات لوزان بودند که به جای آنان معاونان در عکس یادگاری توافق حضور یافتند.

- در این مراسم جای کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا غایب بود و فدریکا موگرینی جانشین وی بیانیه را قرائت کرد.

- باب کورکر، سناتور جمهوری خواه آمریکا که یکی از بانیان اقدامات ضد ایرانی است، پس از تفاهم لوزان مجبور شد گفته های منسوب به خود را که «در صورت برگشت بدون توافق کری از لوزان به آمریکا تحریم ها علیه ایران فوری شدت می گیرد»، پس بگیرد.

- رسانه های دنیا پس از اوج بازتاب گسترده اخبار و گزارش های مربوط به نتیجه نشست لوزان، اکنون خشم و شکست مقامات رژیم صهیونیستی را پوشش می دهند که رسما اعلام کرده اند مخالف آن هستند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.