دو طرف معتقدیم باید جنگ و خونریزی در یمن متوقف شود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 31
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 373
:: بازدید ماه : 490
:: بازدید سال : 2108
:: بازدید کلی : 61387
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 18 فروردين 1394

در نشست خبری روحانی و اردوغان مطرح شد؛

دو طرف معتقدیم باید جنگ و خونریزی در یمن متوقف شود

نشست خبری روسای جمهور ایران و ترکیه از دقایقی پیش آغاز شد که به طور مستقیم از شبکه خبر در حال پخش است.

 حسن روحانی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ترکیه که پس از نشست هیأت‌های عالی همکاری‌های ایران و ترکیه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز جلسه‌ای مفصل و خوبی داشتیم و سپس در شورای عالی همکاری که دومین جلسه آن بود با حضور وزرا شرکت کردیم.

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه افزود: در این جلسات پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه گفت‌وگو کردیم که توافق و تفاهمات بسیار مهم و خوبی در زمینه روابط دوجانبه، انرژی،‌ حمل و نقل، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تجارت ترجیحی و ... داشتیم.

وی با بیان اینکه دو کشور توافقات بسیار خوبی پیرامون مسائل فرهنگی داشتند، تصریح کرد: توسعه کالاهای فرهنگی و مراکز علمی و تحقیقاتی و توسعه مسائل امنیتی از جمله مباحثی بود که بر روی آن اتفاق نظر وجود داشت.

روحانی تاکید کرد: هر دو کشور نیز در حوزه مسائل امنیتی در بخش مرزی که مرزهای امن‌تری داشته باشیم اتفاق نظر داشتند و اینکه هر دو کشور در مبارزه با تروریسم در مرزها توافق و تفاهم داشتند.

وی با تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و آنکارا گفت: روابط تجاری ما در سال گذشته حدود 14 میلیارد دلار بوده که در نظر داریم مبادلات تجاری خود را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه شورای عالی همکاری‌های دو کشور بیان کرد: در این جلسه موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت که بنا شد تا اجلاس بعدی و در کمیسیون شورای عالی همکاری‌ها که سومین جلسه آن در آنکارا خواهد بود، به توافق برسیم.

روحانی با بیان اینکه از دولت و رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل حمایت‌هایی که از ایران به خصوص در موضوع هسته‌ای داشتند، تشکر می‌کنم، افزود: امروز رئیس‌جمهور ترکیه از توافقاتی که در لوزان انجام شد، استقبال کردند و ما نیز معتقدیم توافقات ایران با 1+5 می‌تواند موجب افزایش ارتباطات و توسعه اقتصادی ایران و ترکیه شود.

روحانی در این کنفرانس خبری درباره موضوع یمن اظهارداشت: در این زمینه نکات مشترکی داشتتیم، هر دو معتقد بودیم باید هرچه سریعتر شاهد پایان جنگ و خونریزی در یمن باشیم.

وی درباره مسائل مربوط به منطقه نیز یادآورشد: شاهد ناامنی و بی‌ثباطی در منطقه هستیم و دو طرف هم‌نظر بودیم که بی‌ثباطی، جنگ و ناامنی باید در کل منطقه متوقف شود.

روحانی افزود: امروز در یک مقطع حساس گفت‌وگوها انجام شد. متاسفانه ما امروز شاهد ناامنی و بی‌ثباتی‌ها در منطقه هستیم، دو طرف کاملاً هم‌نظر بودیم که باید بی‌ثباتی و ناامنی و جنگ در منطقه کنترل شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با تروریست و افراطی‌گری مبارزه کنیم و شاهد برادری و دوستی کشورهای منطقه با هم باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس جمهور ترکیه در رابطه با مشکلات عراق و فلسطین، گفت: علاوه بر این کشورها راجع به یمن نیز بحث مفصلی داشتیم، نقاط مشترکی بین ما وجود داشت و هر دو معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر شاهد پایان جنگ و خونریزی در یمن باشیم و حملات کشورها به یمن متوقف و آتش‌بس ایجاد شود.

وی ادامه داد: بعد از آتش‌بس در یمن کشورهای مختلف می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه و نودوستانه خود را به یمن ارسال کنند و انشالله شاهد صلح و ثبات در یمن با یک دولت یمنی باشیم.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.