طرح صهیونیست ها برای سخت تر کردن توافق هسته ای ایران
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 18 فروردين 1394

هاآرتص ادعا کرد؛

طرح صهیونیست ها برای سخت تر کردن توافق هسته ای ایران

هاآرتص گزارش داد، رژیم صهیونیستی در تلاش است با هدایت سناتورهای آمریکایی، طرحی را پیاده کند که بر اساس آن، توافق جامع هسته ای ایران سخت تر و یا غیرممکن شود. قرار است صهیونیست ها برای این منظور دو موج فضاسازی براه اندازند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از دو حمله برای لغو و یا دست‌کم اصلاح توافق هسته‌ای ایران و غرب طی هفته‌های آتی استفاده خواهد کرد.

به عنوان اولین راه رژیم صهیونیستی از لابی‌گری در میان اعضای کنگره به منظور سخت‌تر کردن و یا غیرممکن ساختن توافق جامع هسته‌ای استفاده می کند و در همان زمان بر اعمال فشار به کاخ سفید برای "اصلاحاتی" که معتقد است باید در شرایط این توافق ایجاد شود، ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد تا حد ممکن سناتورهای بیشتری را به سمت طرح مورد حمایت باب کورکر در کمیته روابط خارجی سنا جلب کند. این طرح یک دوره 60 روزه از زمان دستیابی به توافق تعیین کرده که در این بازه زمانی سنا و کنگره به بازبینی تمام جزئیات این  توافق خواهند پرداخت.

پیشنهاد کورکر قادر به ممانعت از توافق نخواهد شد اما تنها اجرای آن را برای مدتی به تعویق خواهد انداخت. به گفته این مقام صهیونیستی ، تل‌آویو به دنبال متقاعد ساختن اعضای کنگره و سناتورها مبنی بر درنظر گرفتن توافق با ایران به عنوان یک معاهده بین‌المللی است. یک معاهده بین‌المللی مورد تایید آمریکا نیز برای اجرایی شدن نیاز به اخذ آرای مورد نیاز در سنا را دارد.

کاخ سفید با این پیشنهاد کورکر مخالف است و امکان وتو این طرح همچنان وجود دارد.  درعین حال هنوز مشخص نیست که کورکر چنین بندی را در طرح مورد نظر خود اضافه کند.

هاآرتض نوشته است: اگرتمام سناتورهای جمهوریخواه  از طرح کورکر حمایت کنند تلاش‌های اسرائیل به سوی متقاعد ساختن سناتورهای دموکرات متمرکز خواهد شد. جلب حمایت دموکراتها نیز موجب بی‌اثر ساختن وتو رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد.

به منظور بی‌اثر ساختن وتو اوباما به حمایت 67 سناتور نیاز است. با توجه به اینکه تنها 54 سناتور جمهوریخواه  وجود دارند صهیونیست ها  به جلب حمایت 13 دموکرات دیگر نیاز دارد. در شرایط موجود، به ویژه پس از انتخاب مجدد نتانیاهو که باعث نزدیکتر شدن هرچه بیشتر دموکراتها به اوباما شد تصویب چنین طرحی اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل به نظر می‌رسد.

مقامات رژیم صهیونیستی درعین حال به مذاکرات خود با دولت درمورد بندهای مختلف تفاهم گفتگو خواهد کرد. باتوجه به اینکه درمورد تعداد کمی از موضوعات هنوز توافق ایجاد نشده، این رژیم معتقد است که این موضوعات می‌توانند برای بهبود توافق تغییر یابند.

بیش از هرچیزرژیم صهیونیستی  خواهان کاهش قابل توجه تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران توانایی ادامه استفاده از آنها را در آینده آتی خواهد داشت. طبق چارچوب توافق چارچوب توافق ایران به استفاده از  6 هزار سانتریفیوژ ادامه خواهد داد.

دوم اینکه  رژیم صهیونیستی به دنبال بسته شدن تاسیسات غنی‌سازی در فردو است. طبق چارچوب توافق این مرکز به فعالیت خود ادامه خواد داد اما تنها جنبه تحقیقاتی خواهد داشت.

همچنین رژیم صهیونیستی  به دنبال لغو تحریم‌های اعمال شده بر ایران به صورت تدریجی و مرحله‌ای است. این مسئله در چارچوب توافق همچنان مورد مناقشه است.صهیونیست ها  همچنین خواستار آن است که طبق این توافق ایران تمام جزئیات جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای را منتش کند. در توافق به این مسئله اشاره شده است اما تنها به صورت کلی.

درخواست بعدی رژیم صهیونیستی این است که ایران بیش از این به ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود دسترسی نداشته باشد. بر سر این موضوع هنوز توافقی صورت نگرفته است زیرا ایران از انتقال ذخیره 10 تنی اورانیوم خود امتناع می‌کند.

درخواست پایانی رژیم صهیونیستی دسترسی بازرسان انرژی اتمی به هر سایت و تاسیساتی در ایران است. در چارچوب توافق به صورت کلی به این موضوع اشاره شده اما رژیم صهیونیستی معتقد است که ادبیات موجود به ایران اجازه می‌دهد که مانع از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای‌اش شود.

با اینحال  این مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: لابی رژیم صهیونیستی در کنگره نتوانسته تاثیری بر سیاست کاخ سفید در توافق با ایران داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.