کنگره بازی خطرناکی با مذاکرات هسته‌ای آغاز کرده
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 371
:: بازدید ماه : 488
:: بازدید سال : 2106
:: بازدید کلی : 61385
نویسنده : hadi mahmoodnejad
جمعه 28 فروردين 1394

لس‌آنجلس‌تایمز:

کنگره بازی خطرناکی با مذاکرات هسته‌ای آغاز کرده

شورای سردبیری روزنامه لس‌آنجلس تایمز با بیان اینکه قانونگذاری جدید توسط کنگره می‌تواند دستیابی به توافق را با خطر مواجه سازد، از این نهاد خواست که تا پیش از اتمام مذاکرات از رأی‌گیری درباره هر طرح جدیدی اجتناب ورزد.

شورای سردبیری روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در سرمقاله  روز پنج‌شنبه خود به تصویب طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای احتمالی ایران و گروه 1+5 در کمیته روابط خارجی سنا پرداخت.

نویسندگان با اشاره به تهدید‌های پیشین باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، برای وتوی این طرح نوشتند: "اما با حمایت هر دو حزب [دموکرات و جمهوری‌خواه] از این طرح، دولت نیز دنده عوض کرده و شروع به مذاکره با کنگره کرد.

قانون بازبینی توافق هسته‌ای ایران اوباما را ملزم می‌کند که توافق نهایی را به کنگره ارائه کند. کنگره می‌تواند یک قطعنامه در تأیید و یا رد این توافق صادر کرده و بدین ترتیب اوباما را برای همیشه از لغو تحریم‌هایی که توسط کنگره وضع شده‌اند، برحذر دارد."

در ادامه این سرمقاله به این امر اشاره شده است که اگرچه این قانون در صورت تصویب به کنگره اجازه خواهد داد که درباره توافق هسته‌ای رأی‌گیری "آره" یا "نه" انجام دهد اما کاخ سفید می‌داند که در صورت بروز چنین رویدادی می‌تواند آن رأی‌گیری را وتو کند و تعداد نمایندگانی که به بی‌اثرسازی این وتو رأی خواند داد به اندازه‌ای نیست که مثمر ثمر باشد.

به همین دلیل کاخ سفید با بی‌میلی اعلام کرده که با تصویب این طرح مخالفتی نخواهد کرد. "اما اغلب نادیده انگاشته می‌شود حتی در غیاب این قانون کنگره در نهایت باید درباره لغو همیشگی تحریم‌هایی که اعمال کرده رأی‌گیری نماید.

همچنین در صورتی که توافق نهایی مطابق میلش نبود، گزینه تصویب قانونی برای منع اوباما از لغو تحریم‌های کنونی را در اختیار خواهد داشت."

"حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز چهارشنبه اعلام کرد که "ما با سنا یا مجلس نمایندگان آمریکا مذاکره نمی‌کنیم." اما در صورتی که این قانون نشان دهد کنگره مصمم به خرابکاری در توافق است ما هنوز هم بر این اعتقادیم که کنگره باید تا زمان اتمام مذاکرات از هر گونه قانونگذاری اجتناب ورزد."



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.