مثلث «دمشق- تهران -مسکو» پیامی شفاف برای عرب ها و آمریکاست
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 343
:: بازدید ماه : 460
:: بازدید سال : 2078
:: بازدید کلی : 61357
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 31 فروردين 1394

لیبراسیون:

مثلث «دمشق- تهران -مسکو» پیامی شفاف برای عرب ها و آمریکاست

مدیر موسسه تحقیقات راهبردی فرانسه به روزنامه فرانسوی لیبراسیون درباره تصمیم مسکو به تحویل اس-۳۰۰ به ایران گفت: پیام سیاسی تحویل این سامانه به ایران بسیار مهم تر از پیام نظامی آن است. «گمان نمی کنم تحویل این سامانه موشکی به ایران دردسر بزرگی باشد.»

 روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» درباره تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به تحویل سامانه دفاع موشکی «اس - 300» به ایران با وجود ممنوعیت فروش این موشک‌‌ها به ایران نوشت: ولادیمیر پوتین در روز 13 آوریل حکمی را امضا کرد که ممنوعیت تحویل موشک‌های اس 300 به ایران را لغو کرد؛ بنابراین می‌ توان گفت که رئیس‌جمهور روسیه منتظر لغو تحریم‌ ها و امضای توافق نهایی 30 ژوئن میان تهران و گروه 1+5 درباره فعالیت هسته‌ای ایران نماند.

مسکو معتقد است که پیش توافق لوزان برای ایجاد برخی تغییرات کافی است، اما این اقدام آن با انتقاد شدید غرب و در صدر همه واشنگتن رو به رو شده است؛ به طوری که «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود، به صراحت نگرانی واشنگتن را از این اقدام اعلام کرد.

افزون بر غرب و آمریکا، اسرائیلی‌ ها نیز واکنش‌های بسیار شدیدی به این اقدام مسکو از خود نشان دادند.

«کامیل گراند»، مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی فرانسه در گفتگو با روزنامه لیبراسیون در تحلیل این تصمیم کرملین اعلام کرد: «مسکو پیش از آنکه توافق هسته‌ ای ایران نهایی شود، وارد عمل شد.

تصمیم سال 2010 دیمیتری مدودف، رئیس‌ جمهور وقت و نخست وزیر کنونی روسیه، درباره تحویل ندادن این موشک‌ های پیشرفته ضد هوایی فقط تصمیم یکجانبه‌ای بود که بر روابط تهران و مسکو تأثیر گذاشت؛ اما پس از آن مسکو دیگر فقط به اجرای برخی تحریم‌های حداقلی سازمان ملل متحد علیه ایران بسنده کرد و به تجارت با تهران ادامه داد.»

وی افزود: «تعلیق تحویل موشک‌های اس 300 روسیه به ایران بنا به درخواست آمریکا و اسرائیل بوده چرا که این موشک‌ها، زمینه ساز تجهیز ایران به توان دفاع ضدهوایی می‌شود که تا کنون از آن برخوردار نبوده است.

استقرار این سامانه این امکان را به ایران می‌دهد که برخی خطرات را از خود دور کند یا دست کم عملیات هوایی احتمالی اسرائیل یا آمریکا را که البته امروز دیگر موضوعیت ندارد، پیچیده‌تر و دشوارتر سازد؛ اما باید توجه داشت که تحویل موشک‌های اس 300 به ایران، مسلما توان این کشور در عرصه نظامی را تقویت خواهد کرد.»

این تحلیلگر درباره بعد زمانی تحویل این موشک‌ها گفت: «پیام سیاسی تحویل اس 300 به ایران بسیار مهمتر از پیام نظامی آن است.

روسیه همچنین نشان داد که مایل است از لحاظ سیاسی و تجاری ذی نفع و سودبرنده اصلی بازگشت ایران به صحنه بین‌المللی و لغو تحریم‌ها باشد اما این در عین حال راهی است که مسکو می‌تواند از طریق آن در بطن بازی در خاورمیانه قرار بگیرد.

 

پس از سوریه و عراق، هم‌ اکنون نوبت ایران است.

 

مثلث «دمشق ـ تهران ـ مسکو» هم‌ اکنون تشکیل شده و این پیامی بسیار شفاف برای کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و آمریکاست.»

وی افزود: «روسیه قصد دارد بار دیگر به عامل و بازیگری عمده در صحنه خاورمیانه تبدیل شود و درصدد است حمایت آن دسته از کشورهای منطقه را که مواضع نزدیکی با غرب ندارند، از آن خود کند، اما باید توجه داشت که تمایلات مسکو تنها به اینها محدود نمی‌شود.»

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی فرانسه همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا این اقدام روسیه خطر تشدید اختلاف مسکو با غرب درباره پرونده‌های دیگر از جمله اوکراین را در پی دارد یا خیر؟» گفت: «پیام کرملین کاملا شفاف است و در واقع آشکارا اعلام کرده که «ما از خط‌ مشی غربی‌ها پیروی نمی‌کنیم و برنامه زمانی ویژه خود را داریم و آنچه را بخواهیم انجام می‌دهیم»، اما من فکر نمی‌ کنم که لغو ممنوعیت تحویل اس 300 به ایران به نوبه خود دردسر بزرگی باشد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 987
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.