یک ورزشگاه تاجر به ایران بیاوریم کم است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 343
:: بازدید ماه : 460
:: بازدید سال : 2078
:: بازدید کلی : 61357
نویسنده : hadi mahmoodnejad
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394

آغاز فصل نوین همکاری های ایران و آلمان

یک ورزشگاه تاجر به ایران بیاوریم کم است

تجار آلمانی در نشست مشترک با بازرگانان کشورمان با اشاره به فضای مناسب سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، کشاورزی، و صنعت را خواستار شدند.

 هشتمین هیئت آلمانی در هشت ماه اخیر به منظور ارتقای حجم روابط تجاری این کشور با ایران با رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار کرد.

 

در این جلسه که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: این دو کشور رابطه‌ ای دیرینه و کاملا راهبردی دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر به علت محدودیت‌های بین‌ المللی حجم روابط تجاری ایران کاهش یافت، تصریح کرد: در وضع کنونی نه فقط باید روابط تجاری دو کشور را ترمیم کنیم، بلکه باید به ارتقای این روابط بیندیشیم. در این راستا تشویق شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی برای همکاری نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.


شافعی افزود: در برنامه نوسازی صنایع، آلمان می‌تواند شریک خوبی برای ایران محسوب شود. از طرفی با توجه به موقعیت جغرافیایی آلمان در قاره اروپا و روابط دیرینه تجاری می‌ توان همچون گذشته برای صادرات کالاهای سنتی ایران به این قاره با آلمان وارد همکاری شد.

 

رئیس اتاق بازرگانی کشورمان تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، همکاری‌های ایران و آلمان می‌تواند فراتر از همکاری‌های دوجانبه بوده و به همکاری‌های سه یا چندجانبه منجر شود. در این زمینه آسیای مرکزی، افغانستان، عراق و حوزه قفقاز می‌ توانند امکان این نوع همکاری را داشته باشند.

 

شافعی گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه عمران، خدمات مهندسی و طرح های زیربنایی با یکدیگر مشارکت داشته و از این طریق، راه موفقیت را طی کنند. برای استفاده از فرصت‌های پیش‌رو، اتاق‌های مشترک می‌ توانند برنامه‌های راهبردی جدید را تدوین کنند.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر تسهیل ایجاد ارتباط تجار دو کشور، عنوان کرد: این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است در نتیجه  پیش بینی می شود تسهیل در صدور روادید تجار مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه بالا بردن سهم بخش خصوصی در اقتصاد، در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است، گفت: بر این اساس، بخش خصوصی در ایران، آینده متفاوتی را تجربه خواهد کرد.


شافعی در حاشیه نشست مشترک با هیات آلمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فضای جدیدی که به وجود آمده برنامه‌های توسعه صنعتی و نوسازی ایران مطرح شده که بیشتر در بخش خدمات و فنی‌ و مهندسی است.

 

وی تاکید کرد: اکنون آلمان‌ ها پیگیر به دست آوردن بازار از دست رفته اقتصاد ایران هستند و ما مطمئن هستیم در آینده‌ ای نزدیک مبادلات اقتصادی ما افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، فولکر ترایر، قائم مقام اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان، نیز در این نشست گفت: ما توانستیم صنایع نیازمند بازسازی ایران را شناسایی کنیم تا بتوانیم در آنها مشارکت داشته باشیم. اقتصاد آلمان نیز همیشه مثبت نبوده و برای سرمایه‌ گذاری ترس و واهمه وجود داشته است.

 

وی با بیان اینکه محدودیت‌ های مالی و بانکی بین دو کشور به واسطه تحریم‌ های آمریکا به وجود آمد، افزود: بانک‌ های آلمانی آمادگی خود را برای تضمین طرح ها اعلام کردند. بر این اساس می‌ خواهیم سهمی در برداشتن تحریم‌ ها داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 757
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.