قرار نیست هیچ تحریم خاصی برداشته شود/غرب ‌از سوراخ هسته‌ای هدف دیگری را علیه ایران دنبال می‌کند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 349
:: بازدید ماه : 466
:: بازدید سال : 2084
:: بازدید کلی : 61363
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع):
قرار نیست هیچ تحریم خاصی برداشته شود/غرب ‌از سوراخ هسته‌ای هدف دیگری را علیه ایران دنبال می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه غرب ‌از سوراخ هسته‌ای هدف دیگری را علیه ایران دنبال می‌کند، گفت: غرب می‌داند که در چند ده سال آینده یکی از ارکان قدرت جهان، ایران است لذا به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی هستند.

خبرگزاری فارس: قرار نیست هیچ تحریم خاصی برداشته شود/غرب ‌از سوراخ هسته‌ای هدف دیگری را علیه ایران دنبال می‌کند
 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الله عبدالملکی چهارشنبه شب در همایش «همدلی هسته‌ای در سایه عزت و اقتدار ملی» در تالار ابن سینای مشهد با طرح این سئوال که آیا به لحاظ اقتصادی به توافق نیازمند هستیم یا خیر؟ گفت: در حال حاضر مطرح می‌شود که توافقی بهتر از آنچه در لوزان موافقت شده، نیست اما مگر در واقع ما به توافق نیاز داریم؟
وی ادامه داد: در پاسخ به این پرسش بسیاری از مسئولان کشور می‌گویند که باتوجه به تحریم و بیکاری نیاز به توافق داریم و حتی این افراد تمام مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند در حالی که ما در سال‌های 90 و 92 اثرات تحریم‌ها را بررسی و مشاهده کردیم قیمت دلار می‌تواند در زمان تحریم به هزار و 100 تا 2 هزار تومان برسد و اینکه گاهی دلار به مرز 4 هزار تومان می‌رسد ربطی به تحریم‌ها ندارد.

آمریکایی‌ها به ناکارآمدی‌های اقتصادی در ایران دل بستند

وی بیان کرد: آمریکا با تحریم‌هایی که اعمال می‌کند نمی‌تواند در اقتصاد چالشی جدی ایجاد کند زیرا در گذشته اقتصاد ایران تنها 10 درصد به خارج وابستگی داشت و حتی خود آمریکایی‌ها می‌دانستند که با این تحریم‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند اما سناتورهای آمریکایی گفتند که هرچند اقتصاد ایران قوی است ولی ما به ناکارآمدی‌های اقتصادی در ایران دل بسته‌ایم و به عنوان نمونه با تحریم‌های بانکی و نفتی بخش زیادی از منابع ارزی این کشور حذف و مبادله ارز دشوار می‌شود و در اثر این اقدامات مقدار دلار و ارز کاهش و میزان دلار افزایش می‌یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: آنها مدعی بودند که مصرف‌کننده، تولیدکننده و دولت ایران کاری می‌کنند که دلار به 4 هزار تومان برسد و صنعت این کشور تعطیل شود.
عبدالملکی تاکید کرد: در دوره بحران ارز که قیمت دلار بالا می‌رفت مردم ما به دنبال احتکار دلار بودند و آمریکایی‌ها با فضاسازی کاری کردند که دلار در کشور افزایش یابد و بخش زیادی از صنعت تعطیل شود، همچنین اصرار مصرف‌کننده ایرانی به خرید کالاهای خارجی سبب شد تا دلار به کالاهای لوکس و بی‌ارزش اختصاص پیدا کند.
به گفته وی در حال حاضر 20 هزار دلار از ارزها دست مردم است زیرا آنان دنبال سود هستند و این در حالی است که اگر مردم ما این دلارها را در اختیار شبکه‌های بانکی بگذارند همین دلارها برای تامین واردات کفایت می‌کند.

ضعف مدیریت سبب تورم در کشور شده است/مسئولان فرهنگی هم اشکالات این حوزه را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)  تصریح کرد: اکنون 70 درصد صنعت ما خوابیده و از هر 100 کارخانه 30 کارخانه کار نمی‌کند و بخشی از این تعطیلی‌ها ناشی از کمبود نقدینگی است، بنابراین شبکه‌های بانکی که مدعی هستند 300 هزار میلیارد تومان وام به تولیدکنندگان داده‌اند که باید این امر را با سند نشان دهند.
وی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریت سبب تورم در کشور شده است، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که حل مشکلات ما در نیویورک، لوزان و ژنو نیست بلکه باید فرهنگ مصرف، تولید و مدیریت اقتصادی اصلاح شود اما وقتی از وزیران سئوال می‌کنیم که چرا مشکلات اقتصادی وجود دارد؟ همه چیز را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند و حتی کار به جایی رسیده که مسئولان فرهنگی ما هم اشکالات این حوزه را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند.

بدون توافق هم می‌توان مشکلات را حل کرد

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای عنوان کرد: توافقی خوب است که عزت و منافع ما را تامین کند و بخشی از تحریم‌ها را بردارد و ما اعتقاد داریم که بدون توافق هم می‌توان مشکلات را حل کرد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات که ممکن است در جریان مذاکرات پیش بیاید این است که نیروی انسانی ما دچار مشکل شود زیرا یکی از سناتورهای آمریکایی مطرح کرده بود که ما موفق شدیم دانشمندان هسته‌ای ایران را متفرق کنیم.
وی با انتقاد از این مسئله که اقتصاد کشور به مذاکرات وابسته شده است، افزود: قرار نیست هیچ تحریم خاصی برداشته شود و از سوی دیگر حتی با برداشتن تحریم‌ها هم باز اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد کشور نمی‌افتد زیرا همان طور که گفتم مشکلات اقتصادی کشور ما مربوط به تحریم‌ها نیست.

مذاکرات؛ اقتصاد و انرژی هسته‌ای ما را متوقف کرده است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) یکی از مضرات مذاکرات را محوری کردن اقتصاد در همین خوش‌بینی‌ها نسبت به برداشتن تحریم‌ها دانست و افزود: اکنون تیم مذاکره کننده این گونه القاء می‌کند که در نگارش متن نهایی همه تحریم‌های بانکی و نفتی برداشته می‌شود در حالی که قضیه این طور نیست در حقیقت این مذاکرات؛ اقتصاد و انرژی هسته‌ای ما را متوقف کرده است.
عبدالملکی بیان کرد: باور کنید مسئله آمریکا با ما مسئله سانتریفیوژ نیست بلکه مسئله تمدنی است، ساده‌لوحانه است که جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال کم کردن سانتریفیوژهای ما باشد.
وی یادآور شد: تحریم‌ها بعد از سال 88 همزمان جریان بیداری اسلامی تشدید شد زیرا غرب و اسرائیل مشاهده می‌کند که همه تمدن‌ها به سرکردگی تمدن ایران در حال حرکت هستند و این سبب می‌شود پنجه غرب بخوابد بنابراین آنها از سوراخ هسته‌ای وارد شده‌اند تا بحث تروریسم و حمایت از مقاومت را مطرح کنند.

به گفته وی غرب می‌داند که در چند ده سال آینده یکی از ارکان قدرت جهان، ایران است لذا به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی هستند.

ارزیابی دستاوردهای لوزان/ در صورت توافق و برداشتن همه تحریم‌ها صادرات نفت خام افزایش می‌یابد

وی با ارزیابی دستاوردهای لوزان گفت: در صورت توافق با حفظ همه دستاوردها و برداشتن همه تحریم‌ها بازهم گره‌ای از مشکلات اقتصادی ایران باز نمی‌شود چرا که در شرایط کنونی با تحقق این سناریو، صادرات نفت خام افزایش می‌یابد و این در حالی است که فروش نفت خام به نفع ما نیست و وضعمان را بدتر می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: با برداشتن تحریم‌ها و حفظ دستاوردهایمان قطعا شاهد افزایش واردات کالاهای خارجی، گسترش حضور شرکت‌های نفتی غربی، افزایش قیمت زمین و مسکن، کاهش تورم در بعضی بخش‌ها و افزایش در بعضی دیگر خواهیم بود و تولید ملی کاهش و وابستگی کشور افزایش می‌یابد.
عبدالملکی عنوان کرد: بی‌تردید اگر پایه‌های تولید ملی قوی شود آن وقت برداشتن تحریم‌ها موثر است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که راهکار بهبود اقتصاد، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است براین اساس باید شبکه‌های بانکی اصلاح و تولید ملی تقویت شود.
وی گفت: اگر به جای مذاکرات دنبال دیپلماسی اقتصادی بودیم امروز وضعیت اقتصادی مطلوب بود اما هنوز هم دیر نیست و می‌توان با اتخاذ این راهکار و توجه به اقتصاد مقاومتی راه درست را پیش گرفت.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.